1.666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Drosling Drosling

Sagen er den at jeg ikke når at komme op til MC køreprøven for den nye regel træder i kraft d. 19/1 2013.

men jeg nægter at købe en 125 ccm. cykel, der bare lyder som en tunet knallert.
da jeg bliver 20 til sommer, skal jeg kun køre med drosling i ca 4-5 måneder, og må derefter køre helt op til 4-500 ccm.
nogle der har erfaring med drosling? og er det muligt at drosle en 4-500 ccm. ned til omkring de 15-20 heste, i en kort periode?
og hvis det ér, hvordan vil det så påvirke motoren?

tak på forhånd.

//Sebastian


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling
  • #1   23. nov 2012 du må kun kører 125 cc hvis du får det nye kørekort og er under 20. det er 125cc OG 15 hk. At kører på en zx6r med 15 hk (lol), ville stadig være ulovligt og betegnes som ikke at have kørekort til det køretøj man fører.

    Så enten sats hele lortet på der ikke sker noget 3-5 mdr. eller vent 3-5mdr til snotnæserne inde på bogen mener du er klar til at fører 16-48hk


  • #2   23. nov 2012 Vent med at gå til køreprøve til du er 20 også køb en motorcykel med 48 heste ..

  • #3   23. nov 2012 ville det være ulovligt at køre en 400cc hvis den VAR droslet?
    da ikke efter papiret?
    selvom det er en stor cykel, så er den jo begrænset??


  • #4   23. nov 2012 Ja, det ville det.
    Da loven foreskriver MAKS 125ccm og MAKS 15 Hk, begge skal være opfyldt.


  • #5   23. nov 2012 der står ikke noget i loven om at en cykel med 125ccm og 15 heste, IKKE må være begrænset fra større vis.

  • #6   23. nov 2012 ..man begrænser jo slag volumen med drosling?

  • #7   23. nov 2012 Har du en kilde på det?
    Har aldrig set en drosling der ikke var en minimering af flowet i forbrændingskæden, altså minimering af indsugningsareal i gasspjæld, eller indsugningsmanifold.
    Eller ved en minimering af flowet i udstødningen.


  • #8   23. nov 2012 hmm! jeg hopper lige med på spørgevognen!
    Jeg fik kørekort for lidt tid siden, og kører nu med 34 heste. Jeg bliver 20 i næste måned, og må jeg så virkelig bare sætte en anden drosling på maskinen, så den pludselig har 48 heste? Skal man ikke futte rundt med de 34 i 2 år?


  • #10   23. nov 2012 Politiet vil stadig sige den er ulovlig, sådan er det nu bare engang, regler skal være meget firkantet, for at undgå så mange snydeveje som muligt. Jeg syntes da også reglerne er noget pis, men de skriver stadig max 125cc.

    Mattias: Du beholder 34hk indtil du er 22 hvor du kan gå op til en prøve og tage til stort kort.

    du får intet automatisk længere. du kan også tage prøven til 48hk når du bliver 20 år, men igen man skal til prøve.. og uden at vide det koster pr. kort vel en 2000-3000 hvis man skal have lidt undervisning først.


  • #11   23. nov 2012 så man må ikke fek.s. drosle en 250 til 15 heste,??

  • #12   23. nov 2012 Sebastian G: NEJ !

    Reglerne er 125 cc og 15 hk !! Du kan ikke ændre slagvolumen, kun hk !


  • #13   23. nov 2012 nope. det er så latterligt.

  • #15   23. nov 2012 ikke hvis du bliver 20 afaik... det er 2 år med A2 (medium kort 48hk) eller være 22 med nuværende 34hk kort, for at må tage stort før man er 24.

  • #16   23. nov 2012 fuck de dér nye regler!

  • #18   23. nov 2012 Det eneste positive ved de nye regler, må nok være at nu kan de ikke stramme dem mere... åh åhhh.. sagde jeg det smiley undskylder på forhånd når en mc bliver forbudt at eje i 2015... smiley

  • #19   23. nov 2012 det gør det forhåbentlig ikke?!


  • #20   23. nov 2012 hehe nej nej, men man ved da aldrig hvad de kan finde på inde på borgen..

  • #21   23. nov 2012 dybt go'nat at det er vedtaget at man som 18 årig må køre rundt i en bil med ubegrænset hestekræfter, som 16 årig køre en traktor med en vægt på 4 ton, og samtidig tage licens til at bruge en dobbelt-løbet jagtriffel.. Men ikke køre på en motorcykel der er større end 125ccm før man fylder 20.....
    Danmark er blevet forskruet angående bekendtgørelsen og trafikregler..
    -GO' weekend!


  • #22   23. nov 2012 Skal vi lege ghostriders?

  • #23   23. nov 2012 er enig i at reglerne ikke er særlig fornuftig...

    men det står vel alle fri for at finde et andet sted at bo..

    man kan også vælge at lade være med at følge reglerne, og håbe det går godt..





  • #24   23. nov 2012 Alexander: hvad tænker du?

    Nicky: I agree!


  • #25   23. nov 2012 Vent med at købe mc til du fylder 20..

  • #26   23. nov 2012 ja, eller køb en og lade den vente et par måneder måske?

  • Simon R
    Simon R Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 5
    #27   23. nov 2012 Er der seriøst nogen som har tænkt sig at følge de regler? kunne lige så godt køre på en knallert...

  • #28   23. nov 2012 Dit avatar er nimbus logo??

  • #29   23. nov 2012 Det næste bliver at du først må kører på noget med over 84hk når du er fyldt 84. Pointen var at knægte på 16 kunne kører små 125'ere til de blev 18 og på den måde få noget rutine inden det begyndte at gå stærkt, den pointe fattede danske politikere bare ikke. Satme glad for jeg er en gammel nar...

    Og til jer på 18, held og lykke...


  • Simon R
    Simon R Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 5
    #30   23. nov 2012 Og er det et problem?

  • Simon R
    Simon R Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 5
    #31   23. nov 2012 Ja, vi skal takke vores skønne regering for det, og det er ikke engang EU skyld..

  • #32   24. nov 2012 EU giver alle lande i europa mulighed for at sætte reglerne til at man et sted mellem 16-18 år skal kunne køre på op til 125 ccm.
    danmark er det eneste land der har vedtaget at der først er når man er blevet 18 år.


  • #33   24. nov 2012 Nu skal jeg ikke opfordre til ulovligheder.
    Men man kunne jo overveje om man virkelig skulle blive ved med at være lovlydig borger, når (så vidt jeg har kunne finde ud af ) bøden for at køre på en for stor mc (når man har det lille kort) kun er 1500kr, og ansvarsforsikringen dækker (så længe man ikke kører "uansvarligt")
    Derudover er risikoen for at blive stoppet jo ikke så stor, hvis man ikke kører som en idiot.

    Jeg kunne i hvert fald godt komme til at tabe droslingen uden at opdage det smiley


  • #34   24. nov 2012 hahah! Steen.
    som taget ud af min mund.
    på den anden side, så skal man jo lige overveje om man er villig til at betale 1500,- men man kan jo vende den om og sige at en drosling, og installering (hvis man ikke selv kan finde ud af det) sagtens kunne rende op i et beløb lignende, hvis ikke højere. smiley


  • #36   24. nov 2012 ja, det kan jo rende op i nogle høje beløb..

  • #37   24. nov 2012 Der har været mange tråde om regres herinde, og jeg har læst en del af dem igennem.
    Den konklusion jeg er kommet frem til er, at det kun er muligt hvis man har kørt "uagtsomt" eller "groft uagtsomt". Hvad dette involverer er jo et diskussions spørgsmål, men så vidt jeg har kunne læse mig frem til, skal der (en del) mere til end blot at køre med kørekort til en forkert kategori.
    Men nej, det er ikke smart, og jeg ville aldrig råde andre til at gøre det.


  • #39   24. nov 2012 Ja det er måske nok rigtigt, men så må man jo bare betale forsikring som hvis den var uden drosling. smiley

  • #40   24. nov 2012 hmmm hvis jeg nu får mig min xt660 motard, med 48hk. om et års tid hvor jeg har haft kortet i 2 år, og bliver stoppet, hvad mon betjenten så siger.... Sersly, tror jeg det kommer meget an på, hvilken betjent det er... de er ikke robotter, men har selv en normal hverdag, kone,børn,hjerne, og sidst men ikke mindst forskellige holdninger.

    Jeg er personligt selv naiv nok til at tro at de fleste betjente føler med os, og syntes også det er en omgang pis, og skulle jeg så blive stoppet, ville der ikke ske de store. <<<<<- håb for at de tænker selv og ikke kun efter regelsættet, lur mig om ikke bare et par stykker gør, om en ikke andet mc betjente.

    Når jeg på 2 år som 21. ex. har kørt 20.000km på en 250, ville jeg så ikke have mere erfaring/mere sikker mc'ist til at kører på en 125hk supersport, end en mand på 24 år. der aldrig har kørt mc før?... hmmmm...


  • #41   24. nov 2012 Elias G:

    pas vældigt godt på med den holdning - allerede i dag og tidligere har betjente været mennesker lige som du og jeg - og dermed sig selv, deres familie og indtægt nærmest.

    I en tid med dårlig beskæftigelse vil de i meget stor udstrækning "go by the book"


  • #42   24. nov 2012 Jacob

    Du har ret til at tage fejl og det gør du så her.

    Det er handlingen der udløser en eventuel regres og ikke hvorvidt du har føreretten til det pågældende køretøj - bum

    Med hensyn til om man kan forsikre en MC som værende droslet ??? der vil jeg gerne have et eksempel på en ansvarsforsikring hvori der står at MCén er droslet.

    Hvis der findes sådan en ansvarsforsikring for en droslet forsikring, eller det vel et spørgsmål om at man IKKE forsikre sin MC som droslet.

    Hvad der er moralsk rigtig og forkert må være helt op til jer selv, og jeg ved med mig selv hvad jeg havde gjort


  • #44   24. nov 2012 Kom lige til at tænke på ghostrider.. Den svenske.. kender i nok.. han er da vidst crashet for ikke så længe siden.. Ved sgu ikke hvor gammel han er, men tror nok at uheldet skyldes alderen og reaktionsevnen... smiley

  • #45   24. nov 2012 Alexander - den idiot du der omtaler skulle køre galt før eller siden, og forresten - en del af rimelig adfærd er erkendelse af ens egen alder og reaktionsevne. Der er INGEN, der har evner til det han har haft held til gennem årene!!!!!

    Sorry - men det er altså talt lige ud ad posen!!!!


  • #46   24. nov 2012 Grauballemanden, jeg er 19 år og har en VT 1100 Shadow som normalt har 49 kW men er droslet ned til de lovlige 25, og på forsikringspapirerne står der jo så bare 25 kW, og så betaler jeg vel 5-6kroner mindre eller noget. smiley

  • #47   25. nov 2012 Mattias

    Er det på ansvarsforsikringerne, indrømmet jeg var ikke klar over det var muligt at få det på forsikringspapirerne


  • #49   26. nov 2012 Ja, på forsikringspapirerne står der
    Ydelse: 25 kW

    det er åbenbart ikke helt ligemeget for hverken pris eller registrering, omvendt er det jo en fejl, hvis der på registreringsattesten står 25 kW og din forsikringspolice står der 49 kW smiley skulle jeg mene!


  • #50   26. nov 2012 Jacob enig:

    Og jeg indrømmer gerne hvis jeg tager fejl, hvor mener du jeg tager fejl her jeg spurgte og fik bekræftet.

    Mattias: jeg ser ikke et problem i at forsikringen siger 49 kW og reg attest siger 25 kW, eneste forskel må være at du spare lidt


  • #52   26. nov 2012 Slap dog af:-)

    En forsikrings referer til et stelnummer og en indregistering. Af registreringsattesten fremgår ydelse. Der findes bunker og buler af forskellige policetekster, men de er alle underordnet, det der er fodsikret, så hvad policen skriver er i denne sammehæng aldeles ligegyldigt:-)


Kommentér på:
Drosling

Annonce