{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.695 visninger | Oprettet:

3 hurtige sprøgsmål ? redskabs skur, vindpap, garage :D {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Vil starte med at sige tak for jeres tid/hjælp

Jeg har valgt kun at lave en tråd og håber på svar på det hele.

1. Jeg har renoveret min carport og lukket den hele vejen rund, beklædt den, isoleret og sat damp spær op. Men har IKKE sat vindpap på før beklædning. .Altså set inde fra 1. indervæg, dampspær, isolering, klinkbeklædning : er det noget lort ?

2. Jeg vil gerne "indrage" mit skur i garagen, men stolperne som står i jorden har set bedre tider, kan jeg understøtte skuret og skifte stolperne til nogen der sidder på beton fødder ?

3. Skuret har trapez plader på nu med en smule fald på, hvad er nemmeste tag når jeg gerne vil have det hele isoleret ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 hurtige sprøgsmål ? redskabs skur, vindpap, garage :D
  • #1   15. nov 2012 1: det er ok.

2: det kan du sagtens. Understøt på hver side af stolpen. Sav den over hvor den er frisk. Fjern det rådne og støb en stolpesko ned i stedet.

3: tagpap. Det kræver ingen fald.

• #2   15. nov 2012 Hej
    1 Ja det er noget lort, din klinkebeklædning er ikke vindtæt. Vinden blæser ind i isolering.
    2 Ingen problem, sæt igang.
    3 Ikk forstået, vil du skifte tagpladerne.

• #3   15. nov 2012 Ole: jeg vil gerne indrage skuret i den isoleret garage, dvs skuret skal isoleret og trapez pladerne er lidt trætte, så jeg tænkte at skifte taget inden jeg isolerer således at der ikke kommer vand ind. . .

Skal jeg trække klink beklædningen af for at sætte vindpap på ?

• #4   15. nov 2012 1. Ikke optimalt!

2. Ja

3.tagpap kræver ventilering over isoleringen, mener det er 25mm ventilationsrum, men en god solid løsning!
    Hvis du kan, så klistre de trapez plader sammen i samlingerne, det holder sjældent tæt med for lidt taghældning,

• #5   15. nov 2012 Det blæser ikke direkte ind i isoleringen idet han jo har beklædning på, med tiden bliver det mere "utæt" og så har isoleringen ikke nogen værdi, hvis/når det får vind

• #6   15. nov 2012 *Kan I evt. komme med en lille guide til hvordan jeg får de stolper savet, støbt og skiftet

* skal jeg gøre noget ved det vindpap ? altså hvad er worst case ?

• #7   15. nov 2012 Hej Niko
    Jammen det bestemmer du jo selv ang. beklædning. Men når det kan blæse ind i isoleringen, mister det nærmest hele sin isoleringsevne. Men du kunne jo se tiden an, og se om du kan får varme på i vinter.

Tagpap på taget vil være en god løsning, hvis der er fald nok. Men også en dyr løsning. Kan du ikke smide trapez op igen.

• #8   15. nov 2012 Der er ingen grund til at gå i panik over manglende vindpap, i et skur/ garage,

Hvis du vil have det i. Så af med klinken. På med pap, så klemlister, og så klink.

Havde det været beboelse så var der ingen vej uden om, men i skuret ..... De gange du varmer op her , gør det nok ikke så meget at det koster 10%ekstra smiley

• #9   15. nov 2012 Den rem som stolperne holder, understøtter du med hvad du har ( en soldat er det letteste) så saver du bare stolpen over ca 5-10 cm over jorden. Og graver stumpen i jorden fri.

Skruer en stolpesko ( galvaniseret jern) på stolpen, den stikker ned i hullet. Som du fylder beton i, videre til næste dårlige stolpe smiley

• #10   15. nov 2012 1. Der sker ikke noget ved det som det er, Det eneste der er i det er at med årene vil brædderne åbne sig lidt så vinden kan trække ind i isoleringen og derved vil du opnå mindre effekt ud af din isolering

2. sæt en frisk pind under ved siden af som støtte, sav din bærende stolpe af oppe ved rem, grav en stolpefod ned, lav en ny stolpe i korrekt længe og skru sammen med rem og stolpefod/stolpebærer

3.

Vælger du paptag, kræver det 50mm luft fra tag og ned til isolering, havde det været banevare(typisk undertag på huse) havde ventilations rummet heddet 70mm
    pap tag kræver fald, hvis det er noget der skal holde man anbefaler 3graders fald som minimum.

Andre spørgsmål skal du være velkommen til at sende en pb, er faglært tømrer og arbejder med sådanne opgaver til daglig

Mvh

Nygaard

• #11   15. nov 2012 Det eneste problem ved trapez både plastik og stål er at de gerne vil kondensere på bagsiden er derved trække unødig fugt ind i konstruktionen smiley

• #12   15. nov 2012 fedt mange tak til alle, jeg går lidt igang i weekenden og vender stærkt tilbage. .. Nygaard jeg bruger nok dit tilbud smiley

• #13   15. nov 2012 @nygaard.

Phoenix5000 pap kræver ingen fald. Og kan tåle at være under vand konstant. Det er det vi bruger i skotrender og steder med bagfald smiley

• #14   15. nov 2012 Jeg ville vælge at bruge stolpesko løsningen, den er bare mere holdbar i længden, det nye stykke træ rådner også på et tidspunkt jo..

Jeg ville 'ydermere' smiley altid lave lidt hældning på taget, også selvom det kan holde til det, holdbarheden på det tag du kommer på stiger næsten proportionalt med mere hældning:)

• #15   16. nov 2012 Nygaard, ja medmindre det er diffusionsåbent, så kræves der ingen ventilation.'.:D

• #16   16. nov 2012 http://www.phonixtagmaterialer.dk/l-sninger/lavh-ldningstage

der skal fald på pap tag ....

• #17   16. nov 2012 Bruger du stålplader igen findes der nogle der er kondensfri, det er ofte lavet med noget der ligner gummihud på undersiden. De billige plader uden kondens sikring dur ikke når der skal isoleres op under det. Der skal desuden være ventilation mellem plade og iso.

• #18   16. nov 2012 Hvis det er diffusionsåbent SKAL isoleringen ligge op imod, ellers har det ingen dur det ikke, og fungere som alm. under tag, så ikke bare 2 cm luft og så er det godt nok, den går ikke.... smiley

• #19   16. nov 2012 De nye stolpe bærer, kan jeg gøre noget fiks med at støbe i et hul i jorden eller skal jeg købe nogle færdige der skal graves ned ?

Jeg har nemlig ikke så meget plads da det ligger op af et stendige ?

Jeg er også lidt i tvivl om hvordan jeg tester at mine stolper er gode nok ? altså de står jo i jorden, er det bedste ikke at få dem op på beton at stå ?

• #20   16. nov 2012 bjælke sko kan købes løse (alså uden beton fod) og så støbes der bare en klump.
    Hvad mener du med om dine bjælker er gode nok?

• #21   16. nov 2012 Altså konstruktionen ser fin og sund ud, det eneste jeg er i tvivl om som der skal være styr på inden jeg bygger videre er stolperne. .

Så derfor tænker jeg på om jeg kan kontrollere tilstanden af de stolper der står i jorden på en måde ?

+ Om det overhovedet er en god idé at bygge på stolper der ikke står på beton fødder ?

Forstå mig ret, kan stolperne holde 10-15 år som de er så behøves de jo ikke at skiftes nu smiley omvendt hvis det ikke er "besværligt" at sikre konstruktionen inden jeg bygger videre så vil jeg jo gerne det smiley

• #22   16. nov 2012 1. har du ventilation bag din klink beklædning ?

• #23   16. nov 2012 Jeg citere lige mig selv.:

"Den rem som stolperne holder, understøtter du med hvad du har ( en soldat er det letteste) så saver du bare stolpen over ca 5-10 cm over jorden. Og graver stumpen i jorden fri.

Skruer en stolpesko ( galvaniseret jern) på stolpen, den stikker ned i hullet. Som du fylder beton i, videre til næste dårlige stolpe "

Så skal du aldrig spekullere over dem mere. Træ i jord/beton er en midlertidig løsning.

• #24   16. nov 2012 @ John.

Selvfølgelig laver man fald på sit tag !!

Men ikke destromindre kan moderne pap sagtens klarer at stå under vand konstant.
    ( prøv at kravle op på det første og bedste Buildup tag du ser fra ´70erne, der er garanteret en sø eller 2 :-))
    Ellers så vil jeg gerne give en rundtup på adskillige industri bygninger, hvor der kan sejles med fjernstyrede både på tag konstruktionen smiley

• #25   16. nov 2012 Så for at forstå dig ret. .. Når jeg har savet stolpen af og den "svæver" 5-10 cm overjorden skruer jeg en stolpe sko på undersiden således den stikker ned i hullet også fylder jeg bare beton ned i hullet ?

* Så lader jeg soldaten så i den højde jeg vil have konstruktionen i ?

* Vil det ikke synke når den hærde og danne luft huller under stolpebæren ?

tak igen

Michael jeg har ikke ventilation bag klinken, isoleringen er monteret direkte op mod klinken

• #26   16. nov 2012 okay. så ville jeg nok, pille det ned, og montere en vindspærre, og en afstandsliste så du kan få ventilation bag beklædningen. grundet. klink beklædning ikke er regntæt, og hvis du ikke har en ventilations spalte ville du få en fugt ophobning derfor råd og svamp.

hvordan er den nuværende garage opført, står den også på stolper ? tænker at du kunne lave en støbt sokkel kant, hvor du sætter sokkel sten imellem stolperne og montere en rem.

• #27   16. nov 2012 Den nuværende garage er muret skur i den ene ende også spær i hus muren og stolper på en sokkel. . . . .. Jeg har sat lister udenpå stolperne før jeg satte klink op, så er det ikke bare at pille klinken ned, trækket listerne af, sætte vindpap på, sætte listerne op også beklæde igen ? (men ville jeg så ikke presse min isolering liste tykkelsen sammen) ?

• #28   16. nov 2012 det er måden og gøre det på. gør ud fra det er det garage projekt du har lavet et album med.det ligner en 100*100 stolpe.
    så 100 mm stolper med isolering, vindpap/plade, afstands liste min 20 mm. 1 på 2 beklædning.
    hvis du skal igang med at lave om. så vil jeg råde dig til at ligge 2. bræder vandret i bunden så du kan nøjes med at skifte det hvis der går råd i det. ( man arbejder typisk med 150-200 mm afstand til fast terræn ved brædde beklædning, for at hindre opsprøjt)

• #29   16. nov 2012 Med hensyn til tag over dit skur.
    Der findes noget der hedder "Scandilight Thermo". Det går sikkert og¨å under andre navne. Det er klart, så du stadig får lys ned i dit skur. Det fås vidst i flere sorskellige tykkelser, jo tykkere jo mere isolerende!

Det koster vidst lidt mere end det meste, men så får du lys ned fra oven smiley

profilbillede
  • #30   17. nov 2012 ok jeg fik lidt at tænke over smiley

mange tak til alle der gad svarer !

Kommentér på:
3 hurtige sprøgsmål ? redskabs skur, vindpap, garage :D

Annonce