{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.222 visninger | Oprettet:

Import Yamaha R1 RN04 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG'ere.

Har fået øjnene op for R1 RN04, da det i mine øjne er en fed cykel. ..Dog lidt større end hvad min næste cykel skulle/burde være, men hvis man har selvkontrol så kan tingene jo sagtens gå. smiley Jeg er lidt på udkig efter R6/zx6r, men kan se at man til samme pris muligvis kan få en R1, som har lidt mere, som f.eks. USD gaffel og lavere km-tal.

Jeg har været på kig over Mobile.de og funder adskillige R1'ere RN04/RN01 med ca. 30-40k på tælleren omkring de -17.000-20.000 kr. ..RN04 er vel at foretrække, da den lige er de år nyere og har lidt færre børnesygdomme? smiley

Jeg tænkte på hvad sådan en idag ligger i i afgift?
Herhjemme har jeg fundet en annonce med en RN01 gået 45000, hvor sælger mener at afgiften er 20.000 kr.

Her er en tråd fra 2008 hvor afgiften er 70.000 kr.
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/69803-afgift_betalt_paa_min_yamaha_r1

Hvad handles en r1'er RN01/RN04 ca. til herhjemme idag?

og vedr. toldsyn.
- Er det muligt at toldsyne en mc hvis man kan oplyse et stelnummer eller lign? ..

På forhånd tak.

Ps. Har endnu ikke 2 års køreerfaring, deraf et lille kørekort, men det skal være irrelevant for denne tråd. ..Har fundet flere droslede R1'ere til salg på mobile, så det er der altså nogen finder interessant. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import Yamaha R1 RN04
  • #1   13. nov 2012 Du kan beregne afgiften her
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1755101


  • #2   13. nov 2012 For at finde afgiften skal du finde tilsvarende model hos forhandler og sætte prisen ud fra på den lommeregner Ruben L har linket til..

    Den anden metode er at tage de billigste du kan finde og derefter de dyreste af samme model hos forhandlere.. Find prisen imellem de to og udregn afgiften derfra..

    Så har du et fornuftig skud på hvad den vil ligge på.

    Ringede selv til SKAT sidste uge for at høre om en S1000RR og fik de to metoder leveret som svar.


  • #3   13. nov 2012 Så det er forhandlerpriser og ikke de privates priser man skal gå efter?

  • #4   13. nov 2012 Er det ikke også bare at sætte den til salg igen hvis afgiften så ligger til den sure side? smiley ..eller vente.
    - afgiftsatserne ser vel og anderledes ud efter årskifte?


  • #5   13. nov 2012 De bliver opdateret hvert år.. Men den bliver jo ikke mere værd ved at stå og hænge.. En anden ting er jo nettop også hvor mange cykler der allerede "bare" står uden afgift og er til salg.

    Jeg ville ikke købe den før du regner med at hive den direkte ind og på plader.. Med mindre det er et genialt enkelt stående tilbud.

    Og ja det er forhandler priser de sætter den efter.. "eftersom det er for nemt selv at lave 10 falske annoncer for at sænke prisen"


  • #6   13. nov 2012 Jeg vil self. hive den på plader. ..self. hvis handlen skal ske her over vinteren, vil jeg nok vente til lige inden sæsonstart med afgiften..

  • #7   13. nov 2012 Lytter spændt med da jeg lige har købt en selv samme model smiley super fed køremaskine.. Jeg vil dog køre bane med den i 2013 og betale afgift af den i 2014

  • #8   13. nov 2012 Nick S (KBH) -

    "Og ja det er forhandler priser de sætter den efter.."

    Det melder SKAT ofte ud, men sagen er væsentlig mere kompliceret end som så, for der kan gives talrige eksempler på, at det langt fra altid er tilfældet. Man kan sige, at præcisionsgraden hvormed man kan estimere afgiften SKAT vil havne på, afhænger af hvor "kendt" den er i deres system. Mest nøjagtigt bliver det, hvis cyklen er på SKAT's niveaulister (opdaterede hver 3. md), i de tilfælde kan man beregne afgiften meget nøjagtigt. Er cyklen ikke på niveaulisterne, er næste trin at se om der ligger tidligere vurderinger af identiske cykler i SKAT's system på -

    https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger&_nfls=false

    Databasen er lidt rodet pt, og man kan godt skulle ud i at bruge lidt forskellige søgekriterier for at finde alle vurderingerne, jo nyere vurderinger, jo mere nøjagtigt bliver estimatet, og vurderinger ældre end ½-1 år har sjældent den store relevans. Kan man heller ikke finde nogen der, bliver det først for alvor usikkert, og man er ude i at skulle vurdere markedet selv, da priserne (både privat og forhandlerpriser) svinger temmelig meget, er det selvsagt ikke nogen særlig præcis estimeringsmetode.


  • #9   13. nov 2012 I orden du lytter med. smiley

    Hvor meget har det at sige at det er en 98'er fremfor en 01'er?

    Har her fundet vidt forskellige priser.. og den øverste svarer meget godt overens med dem jeg har kig på da den afgiftspligtige værdi er 17-24000 kr. Dog har jeg fundet en til 21000 kr. som er en 2001 model.

    I linket er den 26000 kr. km-tal er åbenbart ikke opgivet.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171

    ..nå ja, link virker ikke, men yamaha r1 1998 findes der en med afgift på ca. 30000 kr.


  • #10   13. nov 2012 Alexander -

    Vær lige opmærksom på, at det link du bruger der, kun gælder vurderinger indtil primo juni 2012, for at finde evt. nyere (og dermed mere relevante) vurderinger, skal du over i motorregisteret (det link jeg har givet).


  • #12   14. nov 2012 Hasse -

    Interessant synspunkt, og IMO lidt unuanceret. Tag f.eks en CBR600F4 (PC35) årg. 1999, denne cykel er på SKAT's niveaulister og vurderes af SKAT til 38.800, svarende til en afgift på 22.000. Og vurder så tilsvarende udbudspriser her eller f.eks på -

    http://www.123mc.dk/find/?r=soeg&mk=Honda&mo=CBR%20600%20F&ys=1999&ye=1999&ot=date&or=desc

    Om det kan svare sig eller ej, vil være meget afhængig af model....


  • #13   14. nov 2012 Hvis vi antager at R1'eren med ca. 37000 som km-tal, sælges til 65k herhjemme, så får jeg det til en afgift på lidt over 30000 kr. ..Og som nævnt koster de syd for grænsen omtrent 20000 kr. ..Så ligger vi på 50.000.
    - Af R1'ere er der ikke mange herhjemme der virker specielt velholdte, sammenlignet med dem der er til salg i tyskland. smiley Jeg har kigget på R6 og zx6r, samt z750 og ja, der kan det ikke rigtig svare sig at importere.

    Prisen uden afgift i tyskland, er også billigere en dem der står uden afgift herhjemme. smiley


  • #14   14. nov 2012 Som tommelfinger regel. skal du ikke regne med at spare noget i forhold til hvad den samme model koster i privat handel her hjemme.

    Faktisk er jeg sikker på at du vil kunne gøre en bedre privat handel i dk. som markedet er pt.


  • #15   14. nov 2012 Brian S -

    Jeg tror, at man er pænt ligeglad med en tommelfingerregel, når man står med overvejelser om en konkret model. Det må være op til den enkelte at afgøre, om det i det helt specifikke tilfælde kan betale sig, _efter_ man har sat ind i pris, logistik, hvilken stand man kan få i DK/EU osv-osv. Jeg ville i hvert fald ikke basere mit valg på, hvad andre (og slet ikke på MCG) var sikre på kunne eller ikke kunne lade sig gøre, men undersøge sagen selv, og _derefter_ træffe valget :-).


  • #16   14. nov 2012 Brug den her side, http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=171&vId=0
    Der kan du se hvad de tidligere er taget hjem til.. Men husk at tjekke hvornår de er blevet vurderet..

    Jeg har hente 4-5 cykler, og har højst været 4000 kr fra.. smiley


  • #17   14. nov 2012 @Michael.

    Nu er sagen jo den, at det er noget lettere at tjekke standen på en cykel som står i DK. Og langt billigerer. desuden så er man sikker på hvad omkostningerne vil være.

    Vi snakker jo om en relativ billig cykel, og her er der sjældent nogen reel besparelse at hente, hvis formålet er at betale afgift og komme på landevejen.

    Nu kender jeg jo ikke dig, og din erfaring. Men jeg VED hvor træls det er at stå i Bremen, og finde ud af at papir og billeder er taknemlige. Og tage turen hjem igen med tom trailer.....
    Ligeledes ved jeg hvor trælse de kan være hos SKAT.

    Det er ikke for at sætte et skræk scenarie op. men blot for at gøre opmærksom på at de få tusinde kr. Som det ser ud til man kan spare. let kan blive en udgift.

    Når vi snakker pris på den gældende model. så ved vi også kun hvad de står tilsalg til, og ikke hvad handels prisen reelt er. jeg tror ikke det er et problem at købe en cykel som er sat til 65k for 50k ....Det er faktisk mere reglen end undtagelsen pt. Skulle heller ikke undre mig at der kunne handles endnu billigere de næste mdr.

    Mvh Brian smiley


  • #18   14. nov 2012 Brian -

    Dit "problem" sådan helt generelt synes at være, at du tror, at dine muligheder/begrænsninger og præferencer (altid) gælder for andre. Det er helt fair at gøre opmærksom på de mulige faldgruber (for import er virkelig ikke for alle), men tilsvarende det modsatte når man tror, at disse altid har relevans for alle - ala "sikker på at....." - Nogle er f.eks udmærket i stand til at vurdere stand pr. distance med en rimelig sikkerhed, eller for dem er det måske billigere/nemmere at se på en cykel i Flensborg, Hamborg etc end Kbh. Andre har meget stor erfaring med, hvordan man nemmest får en cykel gennem SKAT's system eller kender nogen der kan hjælpe dem. Og sådan kan man blive ved.

    Så ja, gør da endelig opmærksom på, hvad de potentielle farer er, men udeluk intet på forhånd, på mig virker det som en fjollet og begrænsende indgang til tingene...



  • #19   14. nov 2012 @ Michael.

    Tror du misforstår mig.

    Tråden er oprettet af en ung knægt som for 1ste gang ser import som en økonomisk gevindst.
    Jeg har/har været med til at importerer en del cykler fra tyskland-italien og england. og kender både gode og dårlige historier.
    De gode er som regel ved import af dyre cykler. Skulle jeg have en MV 312 i stalden, så blev den sgu også hentet i udlandet. men fakta er altså at SKAT ikke er helt med på det aktuelle prisniveau, og derfor kræver mere i afgift end afgiftsdelen er på en dk reg cykel.

    Hvis man vil have noget helt specielt, i en helt speciel farve, så må man rejse. Men vil man have en af de populære modeller som en R1 er. så kan de altså findes inden for rimelig radius. uanset om man bor i Ålborg eller Kbh.

    Ingen begrænsninger herfra, men det kunne jo være at der skulle tages lidt hensyn til trådstarters måske begrænsede antal stakater i banken....


  • #20   14. nov 2012 Brian -

    "Ingen begrænsninger herfra, men det kunne jo være at der skulle tages lidt hensyn til trådstarters måske begrænsede antal stakater i banken...."

    Ja da, men pointen er, at den afgørelse er hans ikke din....du kan ikke "være sikker på at han kan gøre en bedre handel i DK end DE" fordi selvom du gør antagelser om hans muligheder, så kender du dem ret beset ikke.


  • #21   14. nov 2012 @Michael.

    Hvis ikke trådstarter gøres opmærksom på de faktuelle forhold. Så kan han jo umuligt træffe den helt gennemtænkte beslutning vel ?

    Nå optræder du med en profil uden oprettede mcér. og er voksen nok til at angive din alder til ......12år.
    Så umiddelbart vil jeg ikke antage at du har den store erfaring på dette punkt. At du mener at alt lærdom skal ind på den hårde måde. Er helt ok med mig.

    Men jeg forbeholder mig retten til at rådgive efter bedste evne, I de tråde jeg finder relavante.

    I præcis dette tilfælde, mener jeg ikka at have indtagen en Rigtig/forkert holdning. men blot belyst de fakta og mulige fald grupper, Som tilhøre emnet.

    Min Diskussion med dig stopper her, Da det ikke har noget positivt at tilføre emnet.

    Hvis du vil ordkløve viderer, så brug venligst PB.

    Mvh Brian


  • #22   14. nov 2012 Brian - Din reaktion er helt forventelig.

    Faktuelle forhold ja, det er skam fint, det er netop det jeg advokerer for man gør, og så lader det være ganske op til folk selv at drage deres egne konklusioner, istedet for man gør det for dem (uanset om det gælder låntagning, valg af MC, import eller andet) - som skrevet er problemet (IMHO naturligvis), at du generelt anser dine antagelser for universelt gældende faktuelle forhold, og når de udfordres reagerer du altid ganske som nu aldeles defensivt.

    At du antager, at jeg ikke har den store erfaring på import/afgiftsområdet...well, den antagelse vil jeg trygt lade den enkelte vurdere validiteten af ;-).

    Jeg forventer da heller ikke på nogen måde, at det får dig til at reflektere over dit reaktionsmønster, hvorfor skulle det dog det :-), og det er under alle omstændigheder da heller ikke noget jeg eller andre skal afgøre, du må skrive lige hvad du vil (og stoppe når du vil) og kommentere lige hvad du vil, nøjagtig ligesom alle vi andre gør...


  • #23   14. nov 2012 Min r1 rn04 årg 2000 er importeret fra Italien. Jeg fik den toldsynet sep. 2010 og afgiften blev fastsat til 52287 kr, jeg ankede denne fastsættelse, men Skat mente at det var det der skulle betales, selv i anke nævnet tabte jeg sagen.
    Skal lige tilføje at hvis i kigger mit album, er der altså brugt mange penge og tid på at få den til at se ud som i dag, for køn var den ikke da jeg fik den hjem.
    Så mit råd, køb en herhjemme m/afgift og køb kun i udlandet, hvis det er en special model.
    Til sidst, hvis du bestemmer dig for at købe i udlandet er det eneste du skal bruge til dok. Den orginale reg.atts og ikke andet!


Kommentér på:
Import Yamaha R1 RN04

Annonce