{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

"Ny" 250ccm vs. ældre 400 cmm {{forumTopicSubject}}

Hej MCG!

Jeg kigger stadig efter MC, men er dog stadig lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge...

Jeg er stødt på 2 MC'er der passer i prisleje og stil:

Gsf 400 fra 1991 med 56.000 km
(link fjernet)
(Skal efter køb drosles)

Og en "ny" Hyosung gt250n fra 2010 med 10.600 km (link fjernet)

Motoreffekten vil også ca. ende på det samme, da jeg skal køre droslet.
Det vil blive min første MC, så køreegenskaberne af maskinen bliver nok ikke den begrænsende faktor for kørslen!

Ville I vælge en "ny", med kun én tidligere ejer, af et lidt mere usikkert mærke. Eller ville I vælge en ældre maskine der har ry for at være solid, men som samtidig har kørt ca. 5 gange så mange km, og også haft flere ejere?
Da jeg er på SU, er driftomkostningerne ret vigtige for mig, og min største frygt ved MC køb er store uforudsete omkostninger.

Håber I vil tage jer tid til at komme med en konstruktiv kommentar.

Mvh. Steen Mortensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Ny" 250ccm vs. ældre 400 cmm
  • #1   9. okt 2012 Hej, ville helt sikkert vælge GSF 400'eren..
    Har i hvert fald været utrolig glad for min, den har ikke brokket sig det mindste de år jeg har haft den, kun normalt vedligehold..

    Tror hurtigt du bliver træt af at du "kun" har 250 ccm at gøre godt med !


  • #2   9. okt 2012 Hej.

    Jeg tror problemet med en 250cc, er gearing. ..hvis du skal køre længere stræk på motorvej eller lign. hastighed andetsteds, så kan du blive en smule træt af det..

    Tror 250cc er mere kvik end den GSF 400.. smiley ..Har selv en hyo 250cc og den er virkelig fed! en hyo med 10.000 km, på klokken kører fint!

    Forskellen er dog også hyo (2 cyl.) og GSF (4 cyl.) smiley


  • #4   9. okt 2012 Alexander P:
    Tvivler meget stærkt på at en 250 er mere kvik end en 400'er.. Det lyder meget ulogisk i mine ører når den kun har ca. 28 hk vs 52 hk
    Men vil ærligt indrømme at jeg aldrig selv har prøvet 250'eren, men kun 650 modellen..


  • #5   9. okt 2012 vi snakker 250cc 28 hk vs. drosslet GSF. smiley .. som er tilfældet her.

  • #6   9. okt 2012 Tvivler nu stadig.. Der er jo stadig en del moment tilbage.. Desuden har GSF'en 6 trins gear vs. 5 ved hyo'en.. Men det er svært at sammeligne, 4 cyl skal jo gerne have nogle omdrejninger før den rigtig rykker, hvorimod en v2'er har et mere jævnt træk fra bunden.. Så det kommer jo også meget an på hvordan den bliver kørt..

  • #7   9. okt 2012 Jabbekot: Hvad begrunder du det med? Momentet?

    Havde ikke overvejet det med 5 og 6 gear, det var værd at tænke over!

    Men ellers tak for input alle 3!


  • #8   10. okt 2012 Ja momentet (hvilket ville være endnu federe med en v-motor) men lige så meget med at du "snart" skal have droslingen af og så har du noget mere kværn til fremtiden..


  • #9   10. okt 2012 Christian g man kan jo godt sætte fra land med mere end 1000omdr. På en 4 cyll:-) du kan få en rigtig god start på koblingen:-)

    Ville helt sikkert vælge de flere kubik


  • #10   10. okt 2012 250 ccm skrotter du når du må køre med flere hk hvorimod du kan nøjes med at fjerne en drosling på 400 ccm

  • #11   10. okt 2012 Jeg forstår nu godt dine bekymringer Steen. Da jeg købte første MC for 4 måneder siden, vægtede jeg nyere model og lav kilometer, frem for større og vildere. Jeg er selv på SU, og derfor betyder driftsomkostningerne rigtig meget! Hvis jeg skulle blive ramt af en større reperation, kan det tage lang tid at spare penge op, tid hvor man ikke kan køre.

    Derfor synes jeg at du skal gå efter den nyere Hyosung. Nogle mener at de går hurtigt i stykker, men faktum er at der efterhånden kører mange af dem rundt og de fleste er glade for deres billige og pålidelige MC.

    Og ja, det kan da godt være at du kommer til at savne de ekstra kræfter, men se det om et incitament for at spare op til en større MC...

    Jeg håber at du kan bruge min sparsomme erfaring! smiley


  • #12   10. okt 2012 Læs tråden igemmen så får du nogle ideer og hvad Hyosung er værd http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/187406-min_foerste_motorcykel

  • #13   10. okt 2012 Helt sikkert en ældre 400ccm.. ikke mindst fordi at den ældes bedre.. og med det mener jeg at om 5år.. så er den 400 stadig solid mens den 250 du har kig på er knap så attraktiv..

  • #14   10. okt 2012 Du skal bare købe en hyosung til en ordentlig pris. smiley Man kan jo få en helt ny til 35 k. med 3 års garanti, så en brugt til ca. 20k. der har gået ml. 5000 og 10000 km. skulle være et fint køb. smiley
    - Det siges at de er lidt svære at komme af med, men jeg har fået adskillige bud, dog for små, på min, så der er interesse.


  • #15   10. okt 2012 Normalt ville jeg sige, at du skal prøve at få en der er så ny som muligt. Da teknikken jo udvikler sig med tiden, men lige i dette tilfælde vil jeg give Mirza ret. Med Hyosung får du en bike for livet, i den forstand, at den ikke bliver til at komme af med. Men nøgleordet er "prøv" helst så mange som muligt, så kan du nok selv mærke hvad du mest er til. Det at være motorcyklist handler jo ikke kun om fornuft.

  • Poul  F
    Poul F Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 MC-er: 4 Svar: 5
    #16   10. okt 2012 Jeg ville købe min Yamaha 400 hvis jeg var dig smiley

  • #17   10. okt 2012 For 20,000 kr får du en ganske udemærket mc
    Hvis jeg var dig ville jeg købe en japansk 600 ccm droslet istedet for en Hyosung som med sikkerhed er for lille til dig når du engang må køre stor mc.


  • #18   10. okt 2012 Af de to .... GSF´eren , helt sikkert smiley så behøver du ikke købe ny maskine de første mange år. (hvis overhovedet).

  • #20   10. okt 2012 Det lyder som om størstedelen af jer mener, at det er den ældre 400ccm - eller større - der er det bedste valg.
    Det kan være det er det jeg skal ud i så...
    Egentlig må jeg indrømme at jeg havde troet flere mente at det ville være en bedre idé at købe den nyere, især da den ikke havde været skruet i af mange ejere.
    Umiddelbart vil jeg bare gerne have noget som bare virker når jeg skal bruge det, og som jeg ellers kan gå at hygge med at gøre flottere når jeg har tiden til det.
    Netop derfor tænkte jeg at det måske var bedre bare at vænne sig til lyden af en plæneklipper her de første år, frem for lyden af en der ikke kunne starte/køre pga. problemer...

    Men tak for indlæggene alle sammen!


Kommentér på:
"Ny" 250ccm vs. ældre 400 cmm

Annonce