2.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Model, årgang? CB 750 Model, årgang? CB 750

Hejsa

jeg har et undrene spørgsmål. Når jeg ser på registrerings attesten er min CB fra 77.. der står på stellet det er en Honda CB750F

men hvis jeg sammenligner mit stelnummer med nummeret på en gammel serie oplysning siger den at stellet skulle være fra 75?

hvordan kan det hænge sammen? og nogle mener det er en supersport model?

http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43286-honda_cb_750

nogle eksperter der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Model, årgang? CB 750
  • #1   26. sep 2012 Det er vel bare en overgemt model 75 der først er indregistreret i 77...?

Mvh Mathias

• #2   26. sep 2012 det kan selvfølgelig være. men farven og fælgene passer bare til den fra 77? (jeg har de originale stjernefælg i sølv)

• #3   26. sep 2012 Det sagtens være en 1975, som først er registreret i 1977. Jeg kender desværre ikke så meget til din model, men antager den er blevet produceret i 75 også? Eller kommer den først senere?

• #4   26. sep 2012 ja okay.. men så må man næsten regne med jeg skal bestille dele til den efter 75 årgangen?

• #5   26. sep 2012 link til hjemmeside hvor der står alt om cb 750

http://cmtk3.webring.org/l/rd?ring=thehondasohc4web;id=2;url=http%3A%2F%2Fwww%2Esatanicmechanic%2Eorg%2Findex%2Eshtml

husk der kan være godt være blandet dele på den gennem tiden ! tjek motornr.
    den cb 750 jeg havde engang var en F2 der havde et andet topstykke med størere ventiler ! motoren satte sig og jeg købte en K7 motor den passede uden problemer i
    supersport har en længere stel (lang bagende)med anden fodviler montering og comstar alufælge
    K-model har egerfælger med fodhvilerbeslag svejst på stel (kort bagende)
    tank og sideskjolde er anderledes på supersport.

Hilsen Kenneth.

• #6   26. sep 2012 Jeg takker for lidt god information. jeg må hjem til garagen og finde motornummeret.
    har dog set på nogle at motornummeret ikke er der. hvad betyder det? uoriginal motorblok?

• #7   27. sep 2012 hej rasmus din cbere hedder sikkert i stelnr-cb750f-10xxxxx og så er den lavet i 1975 i japan-hvis den hedder cb750f-20xxxxx er den lavet i 1976
    hvis der ikke er f i stelnr er der ikke orginal stelnr -der kør mange med uorginal stelnr
    din motor kan nemt være uden nummer hvis den har fået en ny blok engang-de flinke værksteder lavede dog nummer fra den gamle blok så man kan se hvilke dele der er indeni.derer en forhøjning med en lidt højere kant udenom hvor motornummer plejer at sidde- jeg har kun set 3 forskellige udbytningsblokke en sort til F2-3+G
    Og en grå til K1-6+F1 der er en 6 mm bolt til at samle blokhalvdelene bagved træktandhjulet-og så er der er grå blok til K7-8 som har 8 mm bolt istedetfor 6 mm
    Du har boldor hjul + gaffelben+bremser på
    mvh kk

• #8   27. sep 2012 Tusind tak for du ville give dig tid til sådan et fint svar.
    der står det er en CB 750F på stellet. men var bare i tvivl om hvad motor der sad på, f.eks hvis jeg skulle købe ny udstødning til den?

Men det må være en Cb750F soch motor der er på. og selve stellet er så fra 1975. det må man vel bare gå ud fra når man bestiller nye dele?

• #9   28. sep 2012 Hvis din begynder med 10 i nummer er der nogle som har lavet bøger om cb 750 der kalder den en F0-og skriver den kun er solgt i usa men jeg har nu haft nogle som har været danske fra ny-du kan se på din regattest om det er en import cykel.
    det ligner en bsm eller motad udstødning du har på-du vil sikkert have en udstødning som laver mere lyd-de passer sammen også fra boldorr der er lidt forskel på ophænget men ved topstykke er de ens-de ældre K0-K6 har nogle små studse i topstykket-hvor K7-8 og f modellerne har 2 halvmåner til at spænde ind mod pakning.jeg kender en som har måske 20 stk brugte cb750 og nok en lastbil brugte dele hvis du vil have hans nummer kan du få det.

• #10   19. nov 2012 Er lige med på en lytter, er også lidt i tvivl omkring min, som også skulle være fra 75, men hvad model er det? og vil det sige at min hvor der bare står, cb750-210**** har fået nyt stel eller lign og genihugget engang eller hvad?

profilbillede
Kommentér på:
Model, årgang? CB 750

Annonce