{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  racerbane på Lolland
  • #1   22. sep 2012 Yes lav da hele øen om til Danmarks svar på ile of man

  • #2   22. sep 2012 # Dennis B

    Ja for faeeeen.. Kunne være drømmen!!


  • #3   22. sep 2012 "prisen for anlægget vil blive et sted mellem 50 og 100 mio. danske kroner"

    ...... Hvordan ...... kan grunden og en bunke asfalt og grus/sten fælles hus løbe op i så meget...??? (ved godt der self. er mere i det end som så..) Men 50-100mio??? w000t?


  • #5   22. sep 2012 isle of man bliver det i hvert fald ikke, det skal dansk lovgivning nok sørge for... og må nok give per j ret - 50-100mio rækker ikke langt når det kommer til stor skala byggeprojekter...
    men håber da virkelig det kan blive til noget, dk trænger virkelig til at komme ind i kampen mht motorsport, i gamle dage var det jo en folkesport herhjemme ligesom fodbold og håndbold...idag er man nærmest kriminel hvis man drømme om at drøne rundt på en asfalt bane på hårdt tunet maskinel med larmende udstødning og i høj fart smiley


  • #6   22. sep 2012 og hvordan fanden kan man sige 50 til 100 millioner... det er sq da lige et spænd på 100%... flot regnestykke
    - Ja Hr, vvs´er hvad koster en ny gaskedel ? " tja Fru. Jensen et sted mellem 40.000 & 80.000 kroner... ahhhh


  • #7   22. sep 2012 Lad os nu se om det bliver til noget. Jeg tvivler stærkt på det kommer til at ske med det danmark vi har nu:)

  • #8   22. sep 2012 Det handler jo ikke om at de ikke ved hvor meget det koster at bygge, når der siges i mellem 50 og 100 mio. Det handler nok nærmere om at den godt kan bygges for 50, men at den bliver bedre, og mere udbygget med højere facilitets standard etc. hvis den koster 100. Det er et spørgsmål om hvor mange investorer kroner der bliver spyttet i kassen. smiley

  • #9   23. sep 2012 Lalland of man?

  • #10   23. sep 2012 altså.. jeg prøver ikke at være dum eller naiv her.. Men hvordan kommer vi op i de penge?? Lad os lege med lidt fiktive tal..

    Grunden / området det hele skal ligge på.. Skal vi sige 5mio
    fælles bygning / cafe / osv. Skal vi sige 5mio
    tilskuerplads / stadion / stativer Skal vi sige 5mio
    Banen / asfalt / grus / barrier Skal vi sige 10mio

    Så er vi oppe på mine fiktive 25mio.. Og lad os bare sige der er ekstra gøjl osv. for 10-15mio.. Jeg forstår bare ikke de tal og summer vi er oppe i.. Hvordan kan så simpelt en ting koste 50mio og Per J taler om 500mio.

    Jeg ved godt mine tal er bygget helt på et skud fra hoften og en masse bolig bygge priser research.. Men håber virkelig nogen kan belære mig her.. For kan ikke finde de tal..


  • #11   23. sep 2012 Dine tal er ALT for lave. smiley

    Alene asfalt banen koster vel i omegnen af 25 mio for 4 kilometer.
    Til sammenligning koster ÉN kilometer 4 sporet motorvej omkring 100 mio, så de 25 mio er nok for lavt sat.
    en pitbygning med garageanlæg, tårn, cafeteria osv osv koster også LET 20 mio, og læg så alt det andet oveni smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #12   23. sep 2012 Lad os nu se.

    Det bliver tidligst om 3-4 år, og så bliver det nok som det plejer.

    Kun 4 cykler på banen samtidig, og KUN el-cykler, for der er sikkert en eller anden blåplettet baskefrø som yngler i et træ tæt på banen og den skal have ro.

    Der er INGEN fremtid for motorsport i det her forpulede lorteland...


  • #13   23. sep 2012 (link fjernet)


    Byggeprojekt or Aragón banen: 50,5 mio €
    Moskva banen: 108 mio €
    Miller Motorsportpark i USA: 100 mio $

    Så 50-100 mio dkr kommer man nok ikke langt med på lolland


  • #14   23. sep 2012 Tak Buggi..

    Jeg kan godt forstå talene som du nævner med pit osv. self. løber op i mere end bare en fælles cafe bygning med toiletter osv...

    Men at selve asfalten og banen skulle koste 25mio+ er mig stadig en gåde hvordan det kan løbe op i så meget.. Og prisen som du nævner på en 4 sporet motorvejer er jo sikkert nok sande.. Men jeg kan stadig ikke få mit hoved rundt om de tal..

    Så for mange år siden et program hvor det var Danmark mod Sverige.. Hvor de skulle bygge 30 meter asfalteret vej helt fra bunden.. Og mener de lagde de 30 meter på 5-15 minutter. Og det er jo helt fra bunden med jorden revet op. Derefter sand / grus / tjære...

    Men jah er nok bare overrasket over de vilde priser på noget der ser så simpelt ud som en bunke jord + asfalt + bygninger og tilskuer pladser...


  • #15   23. sep 2012 Det bliver ikk til en ski'... Allene støjkravne herhjemme slår en fed strej over det projekt..
    Men jeg kan nu godt lide tanken c",)


  • #16   23. sep 2012 Der er en grund til det hedder

    LOL LAND

    Kunne ikke lade være, prisen kommer helt sikkert op på de 500 mill før man bare nærmer sig en EU bane


  • #17   23. sep 2012 På mit arbejde er vi startet på en renovering af 1600 lejligheder. Nye VVS rør, facaderenovering og isolering. 800mio kr. Så de 50-100mio rækker ikke langt til en bane af international standard.
    Inden asfalten kan blive lagt, skal der bruges en del mandetimer mv på at bygge jorden op først, med mindre det skal være en bane unden niveau forskelle.


  • #18   23. sep 2012 Ved Korskroen hvor der var planlagt en bane, var der i starten også et beløb på 90-100 millioner. Det endte så på godt og vel 450 millioner.. Så det bliver sgu nok det samme med banen på Lolland.

    Prisen på motorvej er da vist steget lidt.... Jeg mindes at udførelsen af asfalt til en almindelig motorvej (2 spor i hver retning) koster 6 millioner pr. Km. Men oliepriser er jo også steget meget de sidste 10år...
    .


  • #19   23. sep 2012 Lolland er et udkants område og det er de rigtig kede af der nede, de vil gå meget langt for at trække investorer til øen, der vil sikker også være mange der gerne vil smide lidt sponser penge ind, når nu femarn broen står færdig i år ? så ligger det lige til højrebenet med en bane der. der ligger iforvejen en go-kart bane ved færgeanlægget og i det rundt om liggende areal kunne der godt være plads til en bane, jeg syntes det virker realistisk... Prisen ? lad os nu se, DR-byen endte også med at koste uhyrligt mere end estimeret.

  • #20   23. sep 2012 Det kunne være fedt med en bane i DK, men hvis den skal ligge i den sydlige ende af landet, og så på lolland, som kun er nemt at komme til hvis man allerede er på Sjælland, så kan man lige så godt tage den der fantastiske bro som kommer og så stikke dyret til Tyskland. Hvorfor ikke bare udbygge Jyllandsringen og så prøve at forbedre miljø forholdene, så den kan køres noget mere.

  • #21   23. sep 2012 Nick, hvor mange store maskiner tror du der bliver brugt til asfalt lægning? Mandetimer, råmaterialer, brændstof?

    Der skal stadig betales designere, landopmålere - der skal laves miljørapporter og undersøgelser af undersøgelserne. 100mio rækker ikke engang til asfalten!

    Dræn, curbs, autoværn, hele stisystemet omkring banen til ambulancer og banefolk, køb af grus, anlægning af vej til banen, kloak, infrastruktur.... Jeg tror ikke et sådan projekt kommer i mål for mindre end 750mio kroner når det er danske lønninger der kalkuleres med!


  • #23   23. sep 2012 #Christian Jeg er skam helt med på at der skal bruges maskiner osv.
    Men nu er jo ikke sådan at de behøver købe dem.. Men derimod leje dem.. 4 kilometer burde jo heller ikke tage en evighed at ligge. Og er skam godt helt med på arbejdsløn osv.
    Landopmåling arbejder end af mine bekendte som. Og der er vi slet ikke oppe i penge der er værd at nævne på sådan en millionskala..

    #Jesper De 1600 kan jeg også langt nemmere få til at gå på.. Men det er jo ikke fordi de niveauer vi taler om med bakker osv. bliver lavet af 50 folk med en ske i hånden.. smiley

    Det er asfalts priserne der overrasker mig så voldsomt..


  • #24   23. sep 2012 Du tænker alt for meget i netto priser. Enhver mandetime på det projekt koster 500-2000kr alt efter hvilket firma og kvalifikation arbejdet tager. Der er nogle der også skal tjene penge. Asfalt er ikke lavet af luft Nick. Store anlæg, store maskiner. Koster måske 100.000kr pr. dag og leje den maskinpark, derudover mandetimer til 15-20 mand og store mængder diesel. Du hænger sgu lidt i små regnskaber her...

    Landmålerne er konsulenter og koster en del. Deres løn er ikke hvad deres firma koster. Fx, jeg koster ml. 1500 og 1700kr i timen når firmaet udbyder mit arbejde, men jeg får måske de 275kr. Rules of the game!

    Inden asfalten lægges er der alt nivellering og maskiner der skal gøre klar til asfalt. XX ton sand og grus osv osv osv. Det er ikke for sjov at motorvejen er så dyr at lægge....


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #25   24. sep 2012 Ja ja nu skal vi ikke tale priserne op, det er der nok som har interesse i. Vi kan ikke sammenligne med motorvej, 10tons akseltryk -broer - tunnler - udfletninger - Cowi Consult i 10 år - vejdirektoratets teknokrater, alle har en interesse i at trække den så længe så muligt. Det er ikke raketvidenskab: Bund, asfalt,(2 lag i bremsezooner) dræn og græs udenom.! Hvis man holder alle grippene med bløde næver ude, skal dedet nok gå.
    Det må være et privat firma, som skal stå for byggeriet, med dagbøder!


Kommentér på:
racerbane på Lolland

Annonce