Yamaha WR 450 på plader {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en KTM SM 950 2007 uden afgift, som jeg skal af med da jeg hellere vil ha noget mindre. Jeg har besluttet mig for anskaffe mig en WR 450 2007 og bygge den om til en supermotard.
Og her håber jeg i kan hjælpe. Jeg har fundet et par stykker i årgang 2007 i Sverige til omkring 30.000,- DKK. Men for at få en ide om hvad afgiften vil lande på skal jeg kende nypris og dagens handelsværdi i DK med afgift. Kan i hjælpe her ? Har nogen af jer indført en WR 450 ? Eller har i en ide om hvad handelsværdien ligger på i dag for en 2007 model ? Kan ikke finde nogle cykler til salg i DK hverken med eller uden afgift.
Håber i kan hjælpe. På forhånd mange tak for hjælpen.
Mvh Michael Back
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
En 07 med selvstarter og alustel, jeg vil skyde den til et sted mellem 32 og 37 i aftigt, dvs. et sted mellem 60 og 70k for den "rå" endurocykel med nummerplade, og så skal du af med mindst 10-15 af de lange for 320mm skive bremsebeslag 17" hjul og dæk, puha
Jeg syntes at have set en årg. 05-06 KTM 525 EXC i fin stand indregistreret, til omkring 50k, det syntes jeg er mere interessant, har fundet den..
(link fjernet)
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Der sidder dyre affjedringskomponenter, magnesium spacere mellen lejerne på hjulene, gennemborede bolte, osv osv. i jagten på lav vægt.
En ny wr450f koster 70k + afgift dvs omkring 210000,- for sådan en svend på plader.
Det virker urimeligt, når en Suzuki Hayabusa GSX1300RK9 koster det samme.
Min WR-F blev vurderet til 36k hvis jeg husker rigtigt.
Jeg tror ikke du skal regne med at en ktm samme årgang er billigere, den 06'er jeg linkede til koster omkring 36k i afgift.
Men du bør nok prøve en lignende maskine inden du køber. For hvis du påtænker at bruge den til pendling på offentlige veje, bliver du nok overrasket over hvor dårlig den er til det.
Motoren har meget lille svingmasse, og kæden trækker direkte på hjulet uden chokkobling, karburatoren har accelerationpumpe, og reagerer promte på det mindste vrik med højrehånden.
Den er sjov, men man mærker, at den er "født" som en ekstrem racer
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Takker for info. ;0) Jeg er med på at både EXC og WR er fuldblods ræsere. Begge har extremt korte service intervaller og kræver generelt meget vedligeholdelse. Men alligevel tiltaler det mig at "motarde" en af disse to til by kørsel og stadig have mulighed for at smide knopperne på. Jeg forestiller mig at montere ekstra oliekøler for at øge kapaciteten og kølingen, samt et cush drive på mit gade setup. Man får hurtigt brugt nogle knaster, men jeg er ret lun på ideen. Jeg har indset at jeg ikke kommer på de lange ture med motorvejs cruise og oppakning og har tænkt mig at satse på at gøre de daglige ture i byen til "et lille eventyr" i stedet. ... Der er selvfølgelig også andre muligheder end WR og EXC....
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.835
Mvh Mathias
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.835
http://www.dba.dk/husaberg-fe-550-ccm-07/id-85984056/
Mvh Mathias
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Takker for info.
Det ser interessant ud med den på DBA.
Mvh Michael.
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Men det er ikke til at se på billedet om det er en 07 motor - det betyder enormt meget for driftsikkerheden
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Yamaha WR 450 på plader