1.140 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Erfaring med Furigan læder jakke og buks Erfaring med Furigan læder jakke og buks

Hey. Jeg overvejer kraftigt at køre til mc pusheren for at købe noget læder i morgen. En 2-delt læder dragt af mærket furigan.
Nogen der kender til det?

Og er det ikkeen god ide at tage et par skiunderdrenge på hvis det er de man vil køre i? Og en trøje under jakken?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Furigan læder jakke og buks
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   14. sep 2012 Der skal kun skiundertøj under - og så skal det stadig sidde godt stramt.

• #2   14. sep 2012 Gispe efter vejeret ubehageligtstramt eller?

• #4   14. sep 2012 Og han døde ikke?? smiley

Det er mit førstw læder.. Overvejer dog også at bruge jakken alene, med en bluse under som jeg plejer?

Bruget jo cyklen som primær transportmiddel, så ville da være træt af at rende rundt i skiundertøj altid

• Sajmon ™

#5   14. sep 2012 Det er det tanktasken er opfundet til...

• #6   14. sep 2012 Gør du virkelig det hvis du skal besøge nogen

• Sajmon ™

#7   14. sep 2012 Der er ikke plads til andet end skiundertøj under min heldragt - så ja det gør jeg hver eneste gang.

Hvad skulle problemet dog være i det?

• #8   14. sep 2012 Bøvlet, intet mindre..

• Sajmon ™

#9   14. sep 2012 Valget er enten at have noget læder hvor en trøje kan være indenunder, men som så er for stort 99% af tiden jeg sidder på MC'en fordi jeg ikke gider / det er for varmt at have trøjen på - kontra det at have læder der sidder godt, beskytter som det er meningen og er tempereret under alle forhold.

Uld undertøj er herre smart - det varmer mig når det er koldt, og køler mig når det er varmt. Som sagt kan der nemt ligge et sæt tøj i min tanktaske, og det tager vel omkring 1½ minut at klæde om?

Det du eftersøger, er goretex tøj. Der kan du have lige hvad du vil indenunder, men det flagrer og poser og opfører sig som faldskærm - men så må du ofre en del sikkerhed, da al beskyttelsen kan flytte sig som den vil.

• #10   14. sep 2012 Jeg har selv kørt med Furygan. Det er altså noget virkelig lækkert smiley det skal man ikke kimse a' !
    Sad virkelig godt på min smækfede krop ..

• #11   14. sep 2012 Vil også sige at næsten alle 2 delte dragter, har så kort en jakke, at man ikke kan bruge den alene..

Læder er perfekt til ræs i tørvejr. Høj fart og med den bedste sikkerhed. Skal man tulle til familie fødselsdag en dag det er gråvejr, så er goretex langt lettere og meget tørrer smiley

• #12   14. sep 2012 Jeg blev træt af 2-delt Goretex, ikke fordi det ikke duede, men netop fordi det blæste op selv om man kunne justere en del rundt omkring med remme. Det var Lookwell og havde bukser med seler og høj talje, nærmest som en overall. Jeg ville helsat have haft en ny heldragt i læder, og havde også en liggende i kælderen, men den var rigtig mange kilo gammel.

Jeg ville ikke gå på kompromis med de høje bukser, netop fordi de fleste jakker er korte, og jeg var ved at give op. Så fandt jeg efter intens søgen, og hjælp herfra, et Ashman sæt. Kort jakke der sidder godt, bukser der går helt op under armene og med seler, super udførelse i enhver detalje. Lækkert er ikke ordet. Det er superkvalitet, men dyrt. På den anden side er det kun en gang det er dyrt.

Skiundertøj i uld indenunder og en halskrave, ikke mere og det er rigeligt. Læder trækker vand, så jeg har et regnsæt der passer udover. Regntøj beskytter ikke mod andet end vand, så det skal ud over MC tøjet med beskyttelsen indbygget, ikke i stedet for.

Jeg kører ikke solo så meget mere men mest sidevogn, og en der er lavet så den kan køres i soldaterstøvler. Jeg har et par gummistøvler model farmer i bagagerummet til hvis det bliver helt slemt. Våd i regnvejr ja, men kun udvendigt.

Tøjet er en vigtig del af at gøre MC kørsel sjov. Det er ikke sjovt at fryse eller være våd, og du kører heller ikke sikkert så. Brug så meget du overhovedet har råd til, for du bruger jo også tøjet på din næste MC. Det er en engangsinvestering.

• #13   14. sep 2012 Og tak for svar

• #14   15. sep 2012 som sagt en stram læder dragt,og hvis det er for koldt,så noget tyndt vindtæt udenpå

• #15   15. sep 2012 Har en Dainese m6, som jeg er vældig glad for, bortset fra, at det trækker ind der hvor der er stretch i. Det er vældigt rart når, det er varmt og lidt koldt nu. Har købt et tyndt sæt Rukka Windstoppper og et tyndt sæt thermo undertøj, så klarer jeg efterårs sæsonen også.

Kommentér på:
Erfaring med Furigan læder jakke og buks

Annonce