{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.223 visninger | Oprettet:

+9500km på mine Pilot power 2ct. vs?? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum.

Der er jo tonsvis af indlæg omhandlende dæk, men eftersom der er masser af udvikling på det felt, vil jeg gerne ha friske meninger.

Jeg ved ikke om jeg ska skifte dæk model/mærke, for synes sku egentlig at mine 2ct'ere har gjort det rigtig godt.
Men nu går den ikke ret meget længere, for nu har bagdækket 1mm tilbage, og så er det jo tid.. ;o)

Spørgsmål:
Hvis i sku sælge mig et alternativ til dem jeg nu skal til at skifte, hvad sku det så være? jeg havde overvejet power pure, men kender ikke deres bid vs. holdbarhed..

Er der nogle af jer der evt. har kørt med de 2ct, som har skiftet til noget med mere bid og/eller samme holdbarhed?

Jeg ved godt at laaaang holdbarhed ikke går hånd i hånd med godt bid, men synes egentlig det er det jeg har oplevet med min s1000rr og 2ct.
Ja bevars.. de "fedter" da lidt når man lukker op ud af sving, men det er vel bare naturloven der sætter ind..

Kom med jeres bud på et godt alternativ eller bare en bekræftigelse.. :o)

str. 120/70-17 + 190/55-17

prioritet:
1. grip (mest tørt & lidt vådt)
2. holdbarhed (+7000km med 183hk på rullen) Blandet kørsel.
3. pris

NB! Holdbarheden er vigtig, gider ikke skifte dæk for hver 4500km

vh
René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  +9500km på mine Pilot power 2ct. vs??
  • #1   11. sep 2012 Kører du 9000+ på et Pilot Power, på din S1000RR ? Imponerende.

    De fleste af "makkerne" i klubben som kører på PP2ct, S20 osv kører max 5000 km på et bagdæk (750-1000ccm sportscykler)

    Jeg er selv svært glad for Bridgstone BT023 som jo er et sportstouringdæk. Det holder 10000+ km, og bider fint til min lille Honda.
    - Men det er ret sikkert ikke dækket for dig.

    Jeg tror at, hvis du er godt tilfreds med holdbarhed og køreegenskaber i dine PP, du skal beholde dem. smiley


  • #2   11. sep 2012 Emil

    Jep... De har rundet de 9500+ nu.. De når nok os 10k. ;o)

    En af grundene til at jeg evt. ville prøve noget andet, var for at få nogle der evt. kunne tåle et par banedage om året, uden at smelte væk under mig. Hvis det sku koste lidt på holdbarheden, er det også ok.. bare de klarer +7000km.

    Jeg har været super tilfreds med 2ct'erne, selvom de har været lidt "flade" de sidste 1-1200km, men det er vel normalt på en gade mc (med respekt for kørekortet)

    Jeg ved faktisk ikke om 2ct'erne kan klare et par banedage uden at gå fra hinanden? jeg har ikke været på bane med min bimmer, så første 2gange blir vel i hurtig grøn.. Det må de vel kunne håndtere?


  • #3   11. sep 2012 PP2ct er fint på bane. Det samme er BT023.
    Hvis du kan hive 10.000km ud af PP2ct kan du sikkert også hive 7000km ud af PowerPure. Jeg har fået knap 3000km ud af Power Pure på min SV650, men det var mest banekørsel. Der var masser af mønster tilbage på midten, og højre side var kørt helt flad smiley

    Hvis du er tilfreds med PP2ct, så tag dem igen, eller måske en tilsvarende model fra et andet mærke - bare for at prøve noget andet.
    Vil du have mere klister, kan du tage noget blødere, men det koster på holdbarheden.
    Vil du have flere km, kan du tage noget hårdere, men det går nok ud over omgangstiderne (og så alligevel ikke, hvis du er helt grøn på bane).


  • #4   11. sep 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg checke min km-tæller.
    Det kan umuligt være rigtigt, at du kører SÅ lagt på et MPP 2CT bagdæk på DEN MC.
    Hvis alle checks viser, at det er rigtigt, bør du enten skifte mc eller gå over til touring dæk.


  • #5   11. sep 2012 Go feedback Niels.. :0)

    Jan.
    De gode gamle dage hvor jeg kørte på striben hver weekend og lavede utallige 0-vejen stopper race, er for længst ovre.. Jeg kører uden tvivl "pænere" nu på mine lidt ældre dage. Dog vil jeg ikke snydes for grip, når en blødnig passerer..
    Bare fordi min mc nemt kravler over 300, behøver jeg jo ikke at gøre det hele tiden ;0)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #6   11. sep 2012 Det lyder voldsomt meget langt du har kørt på de dæk - stor respekt i den retning!
    Jeg har selv rundet 22.500km - men det var på Pilot Road 2 og en VFR800! Senere havde jeg også PR2 på Hayabusa'en, hvilket også havde lang levetid og bestemt ikke kunne begrænse mine evner! Nu er der så skiftet til en tungere touringcykel som slet ikke kan sammenlignes med din MC (overhovedet), men jeg har kørt med både Pilot Road 3 samt Bridgestone BT23 samt BT23/GT. Hvad angår tør vej og optimale forhold synes der ikke den store forskel - den kommer først når asfalt er knapt så varm eller der kommer regn og vådt føre. Lige netop "der" står BT langt tilbage fra PR3 - specielt i kurvekørsel med fart... jeg oplevede flere gange at BT "dansede" med røven og var knapt så flink til at holde dækket varmt!

    Gad vide om du med MC'en og dine evner kan presse Pilot Road 3 ud over deres grænser? Jeg tror det næppe og kunne være et forsøg værd!


  • #7   11. sep 2012 Når man prøver touring-dæk bliver jeg altid imponeret. Jeg har haft bt023 på bane med fint greb flere gange. Jeg ville også overveje et mere touring-dæk eller en mellemting (fx bt016

  • #8   11. sep 2012 jeg kan ikke køre 9000km på et touring dæk ......
    så hvis jeg var dig ville jeg vælge samme dæk .
    Jeg kørte på pp 2ct på min cb1000ra, holdt ca 4500km.......


  • #9   11. sep 2012 Jeg må tilslutte mig Jan her. Hvis kan hive 10K ud af et sæt PP2CT på den cykel, så kører du slet ikke aggressivt nok til have brug for så bløde dæk.
    Hvis du, på trods af de ellers rigtig mange kilometer du allerede hiver ud af dine dæk, alligevel godt vil have lidt mere, så ville jeg skifte til fx pilot sport eller lign. sport-touring dæk. Der er RIGELIGT med bid i dem til dig, er jeg overbevist om, og de bider rigtig fint selv når de er kolde. Dem burde du kunne hive nærmest det dobbelte antal kilometer ud af... smiley


  • #10   11. sep 2012 René,
    Pointen er, at du har bedre grip OG holdbarhed i et sæt touringdæk, hvis ikke du kan holde varme i dem.
    Overvejer faktisk selv at gå i den retning på gaden, nu jeg også på mine gamle dage er blevet lidt rigelig forsigtig og Chicken agtig.


  • #11   11. sep 2012 Interessante bud,. :0)

    Når der blir kørt friskt, tror jeg touring dæk blir en begrænsning. Afløseren for dem jeg har nu, behøver ikke at overgå holdbarheden.. Skifter jo nok dæk minimum hvert 2. År alligevel. Når det kommer til stykket er det jo grip før holdbarhed.

    Har læst at power pure blir spist lidt hurtigere end dem jeg har nu? Det gør ikke noget, hvis der er mere bane liv i dem.

    Har kørt bane et par gange for en del år siden. 1,59 på anderstorp på en halv lam gix 600 fra 98 med gamle dæk. Jeg forventer at forbedre mit pace væsenligt, når jeg har vænnet mig til tanken om alle de afgift kroner man har med på banen ;0)

    Jo den er Go nok, speedo viser rigtig.. Men jeg kender nu flere friske mc'ister med mange km på nettop det dæk, incl bane dage.


  • #12   11. sep 2012 I "gamle dage" kørte jeg 12.000km på et sæt Pilot Sport på min SV'er
    Det var inkl et par dage på Sturup og Knutstorp, 17 omgange på Nordsløjfen og 10 ture/retur Kbh-Billund med 3,5 bar i dækkene.
    Bagdækket var færdigt. Fordækket blev solgt som "½ slidt".


  • #13   11. sep 2012 Hvis de kan leve resten af sæsonen, så er jeg sikker på, at afløseren for BT023 der kommer til den nye sæson, er værd at vente på..
    Men modsat her i DK, er det slet ikke sjældent at se supersportere køre "semi" touring dæk syd for grænsen, det er kun her i landet, at der er en eller anden misforståethed omkring dette emne, 9,9 ud af 10, vil uagtet nok så mange heste til rådighed, aldrig formå at skubbe til grænsen med hverken maskine eller dæk.
    Hvis ikke det kan næste til næste sæson, og udfra BT023 ikke kan fåes i den str. du har brug for bagi, så ville jeg vælge Pirelli Angel dækket ! har ingen praktisk erfaring med det, men det har gennem flere sæsoner formået at holde sig på toppen i de seriøse test jeg har set fks denne: http://www.motorradonline.de/reifen/motorrad-reifentest-2012-tourenreifen-12070-zr-17-und-18055-zr-17-die-endwertung/411167?seite=6
    Glem testvinderen... det dæk kan du ik' købe her i DK, du kan få et der hedder det samme...næsten, men den specifikation er kun tilgængelig på det tyske marked.. så hvis det ik kan vente, Pirelli udfra den str. du skal ha...
    Held og lykke med valget :o)


  • #14   11. sep 2012 "Mit deutlich erhöhtem Silica-Anteil hat sich die Nasshaftung des Z8 in der Spezifikation M/O gegenüber der Standardversion deutlich verbessert."
    Det fede er... at den specifikation - altså M/O., kun sælges i tyskland, så et godt råd - nallerne væk, det er en tudse gammel slæber af et dæk, i denne test og på det tyske marked piftet op, det dæk der omtales i denne test, kan ikke købes i DK, det er beregnet til det tyske marked.. og er derfor inderligt ligegyldigt i denne sammenhæng


  • #15   12. sep 2012 Altså, mit baghjul er Bridgestone BT21, og det har kørt 12.000 km, og der er vel med lidt god vilje 1000 endnu, så der kan jeg helt sikkert ikke klage!
    Men når der skal nyt til, bliver det et Bridgestone S20 dæk der kommer på!


  • #16   12. sep 2012 Jeg har også været meget glad for Pilot road 2, kører med det 3. bagdæk pt, jeg havde min 1100 gixr på knutstorp for et par år siden og kørte 1.10 med det bagpå, og et gammelt meztler m1 foran. Til sidst i passet blev dækket dog alt for varmt, det var så også 25 grader og skyfrit, men det holdte rigtig mange kilometer. Jeg kørte sidste år trackday og DM(CBR 929) på et sæt power pure, der er stadig en del dæk tilbage på dem, og de bider fint, men hvor mange gadekilometer de har i sig ved jeg ikke, og jeg tror man skal være en lille smule forsigtig med dem i vådt føre, men det er nok det samme som for pp2. BT021 har jeg prøvet og var ikke vildt imponeret over dem specielt i regn syntes jeg de var lidt levende.
    PP2 kan nemt klare en grøn trackday men hvis der er risiko for at tempoet bliver højt og du måske rykker et par klasser op, havde jeg måske valgt at sætte et par power one. el lign. på den dag, det er trods alt en dyr maskine at smide hvis man ikke har bid nok, og et sæt ekstra dæk er det nok værd hvis du allerede kører med fedter ud af svingene smiley

    Mvh. Mathias


  • #17   12. sep 2012 Du kan altså sagtens køre med knæet i asfalten med et sporttouring dæk.
    Bare lige til information.


  • #18   12. sep 2012 René j.

    Det er jo fordi du køre på rullefelt 2 gange om ugen haha..


    Alle:
    Og tak for jeres imput.. Jeg lader dækkene overleve året ud, og hvis der ikke kommer noget banebrydende nyt og spændene, så ryger der nok pure på.

    OBS. Tvivler på at det er et touring dæk jeg søger..

    Og At kunne smadre et sæt pure på 2000 gade km er vist ikke noget at prale af smiley


  • #19   12. sep 2012 René E> Det vil være tåbeligt at lade din forfængelighed skygge for det rigtige dækvalg til dig... Just saying smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
    #20   12. sep 2012 Rene E - Hvad skulle problemet med sporttouring dæk dog være?

    Det opfylder alle dine krav som er opstillet i første indlæg til fulde...

    1. Alle dæk har grip - ST dæk har det bare tidligere end sportsdæk mht temperatur. Jeg tror du overlever.
    2. De holder længere end dine nuværende - det er bevist mange gange i tests.
    3. De koster det samme som sportsdæk de fleste steder.


  • #21   12. sep 2012 Tror valget lander på sportec M5
    http://www.metzelermoto.com/web/products/newproducts/sportecm5/product_features/default.page

    Sajmon. Mente touring/touring. Sports touring dækker de fleste gade køreres behov. Vedr holdbarhed, så vil jeg ikke ende op med gamle dæk pga alt for Go holdbarhed ;0)

    Endnu engang tak for jeres indslag.


  • #22   13. sep 2012 Jamen så blev det jo ikke "Sport/touring" dæk -- anyway, Motorrad's årlige dæk test her: http://www.motorradonline.de/reifen/motorrad-reifentest-2012-sportreifen-12070-zr-17-und-18055-zr-17-endwertung/412984?seite=13


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
    #23   13. sep 2012 Dæk kan sagtens holde 3 sæsoner, og jeg går ikke ud fra du har købt for 300.000 kr mc for at den bare skal stå og glo, så de når ikke at blive for gamle...

    Jeg forstår ikke du gider spørge om dæk når du allerede har besluttet dig for at ego'et ikke kan tåle andet end sportsdæk på din sportscykel... smiley

    Banekørsel på dit niveau kan alle dæk holde til...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
    #24   13. sep 2012 "På dit niveau" = i grøn klasse som manden selv skriver... smiley

  • #25   13. sep 2012 Kan kun sige at jeg var yderst tilfreds med Sportec M5 på min gamle Fireblade. smiley klarede fint en masse gade km og flere trackdays i rød klasse uden at svigte det mindste! Fint køb! smiley

  • #26   7. apr 2013 Hejsa, Ved ikke om det er for sent at blande mig, men jeg har lige bestilt et sæt Pilot Power 3. Det er afløseren for Pilot Pure. Hvis man tror på reklamerne er de et klart forbedering over Pilot power 2CT på alle punkter (vådt, tørt, levetid osv).
    Jeg tror nu ikke med "almindelig" kørsel at man kan mærke den stor forskel , men der er ikke den stor forskel i pris.....så kan man lige så godt købe den ny model ;O)
    Til info, skal de bruges på et ZX6r


    profilbillede
  • #27   7. apr 2013 Hej Scott.

    Købte sjovt nok os det sæt for et par mdr siden.. Venter bare på at få cyklen hjem og få smidt dem på ;0)


  • #28   25. apr 2013 Har også lige bestilt dem til min fighter smiley Touringdæk bliver revet af på 5k så er spændt på at se om disse kommer op på 3k...

  • #29   26. apr 2013 Hvis du har power og laver mange 0-100, så dør det meste på kort tid ;0)

    Jeg har sparet en del på mine 0-100, og kun derfor ku jeg køre så langt med mine 2ct. Det betyder alligevel en del at man er i fart, før man vrider hanen..


  • #30   27. apr 2013 0-200 er det eneste som er sjovt desværre, men det har altid været dyrt at have det sjovt, om det er biler, speedbåde eller motorcykler.. Sådan har det altid været for mig smiley

  • #31   27. apr 2013 Ja 200 naturligvis ;0)
    Ellers er det jo hurtigt overstået hehe..


Kommentér på:
+9500km på mine Pilot power 2ct. vs??

Annonce