984 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Trimning af mc? Trimning af mc?

Hej med jer! smiley
Ja, som nogen nok har bemærket er jeg begyndt at gå lidt op i alt det med RR, og i den forbindelse tænker jeg da også lidt på, hvordan man får sin cykel trimmet, så den spiller 110%? -Hvad skal der til, hvad kan man indstille og hvordan?
Evt. hvis der er nogen der kunne lyste at modtage en PB i ny og næ, og så hjælpe lidt den vej? smiley

Syntes egentlig selv at jeg kender sådan rimelig til en motors opbygning og hvordan den fungere, men kan sku ikke altid lure, hvordan man lige hente der sidste? Hvordan tændingen skal stå, og om man evt. kan stille den anderledes fra std. og så hente noget der osv.
Og indstilling af støddæmpere og styrtøj er også MEGET kærkommen!

Så kom gerne med lidt fifs osv. og sådan, evt steder man kan læse sig til vide om emnet? smiley

Skal siges, at cykle skal stå så den, hvis det nogensinde lader sig gøre, kan komme igennem TK til DM, altså INGEN turbo, og andet gejl! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimning af mc?
  • #2   9. sep 2012 Nej, det er jeg klar over smiley Er på ingen måder en ørn til det med affjedring, og da cyklen er købt af en der var omkring to af mig, så kan jeg jo godt regne ud at den formegentlig ikke står skarp i affjedringen smiley

    Det med motortrimining er ligeså meget for at få det lært også smiley


  • #3   9. sep 2012 Kan ikke huske hvor jeg så det. Men der bliver afholdt kurser i netop det at sætte sin mc rigtigt op.

    Og det er absolut også noget jeg kunne have gavn af smiley


  • #4   9. sep 2012 Affjedring indstilles ikke hjemme i garagen. Det skal have en basis setup og så må du fine tune på banen eller få hjælp. Du skal bruge noget tid på at sætte dig ind i det!

    Motoren henter du ikke noget væsentligt på ifht ræs, med mindre du hælder en PC, udstødning, tragte osv på.
    Efter at have prøvet alt det, og til en ret stor udgift vel og mærke, er de 10 heste meget dyrt hentet. Især fordi en 1000cc er så kraftig i forvejen!

    Min prioritet er affjedring og bremser (kalibre, master) hvis jeg skulle bygge en racer selv. Dernæst fodhvilere og QS, og derefter alt andet.

    Jeg købte en der havde ALT, inkl den dyrt trimmede motor, men affjedringen er stadig det jeg er gladest for!


  • #5   9. sep 2012 Jeg mener der kommer nyt reglement til næste sæson ang tuning af motor. mere inden du begynder at ændre alt muligt på motoren som så ikk er tilladt!

  • #6   9. sep 2012 Har bare en eller anden idé om at de kurser mere henvender sig til gademcisten? Er jeg helt forkert på den her?

    Nå for faen, ja så er det nok om at holde snitterne fra det indtil videre smiley


  • #7   9. sep 2012 Det er en R6ér fra 01, så QS er vist desværre ingen mulighed smiley

  • #8   9. sep 2012 Hvis du er i Varde, så ring til AH Racing og få en snak med Anders. Fantastisk kundeservice og de er ofte på banerne til at hjælpe med opsætning.
    Han kan hjælpe dig med opsætning, service, fjedre osv osv. Det er vejen frem!!

    De kurser er til gade mcister, ikke noget til din baneracer i mik optik!

    Mhb på næste års reglement er det kun til Superbike klassen at der pønses på Superstock reglement. I Rookieklassen er der stadig frit slag.

    Min er Superbike spec. Jeg kører ikke dm hvis de laver alle klasser Superstock.


  • #9   9. sep 2012 Selvf er det det. Det er jo elektronik du installerer....

    Alle dine spørgsmål kan AH hjælpe dig med, men affjedring koster lidt, så start der;) det har tendens til at trække lidt mere mønt end man regner med er min oplevelse!...


  • #10   9. sep 2012 Til hvad tænker du på? smiley

  • #11   9. sep 2012 Alt hvad du har af spørgsmål til din racer, ikke kun affjedring, kan AH hjælpe dig med.
    De kan også hjælpe med QS.



  • #12   9. sep 2012 Ja det er kun klasserne hvor der kræves a-licens som bliver lavet til stock klasser! Rookie skulle stadig være med fri tuning.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #13   9. sep 2012 Den umiddelbare løsning: Køretid, køretid og mere køretid.
    Start med at køre på en cykel der bare er basisjusteret og på gadedæk og få en masse erfaring, og ikke mindst et indblik i hvor hurtigt man faktisk kan køre på noget der er standard eller tæt på.

    Man kan skrue, trimme og tune sig blind uden at komme så meget som et eneste skridt videre hvis ikke man kører nok på cyklen og forstår hvad der sker under en.


Kommentér på:
Trimning af mc?

Annonce