Trimning af mc? Trimning af mc?
Hej med jer!
Ja, som nogen nok har bemærket er jeg begyndt at gå lidt op i alt det med RR, og i den forbindelse tænker jeg da også lidt på, hvordan man får sin cykel trimmet, så den spiller 110%? -Hvad skal der til, hvad kan man indstille og hvordan?
Evt. hvis der er nogen der kunne lyste at modtage en PB i ny og næ, og så hjælpe lidt den vej?
Syntes egentlig selv at jeg kender sådan rimelig til en motors opbygning og hvordan den fungere, men kan sku ikke altid lure, hvordan man lige hente der sidste? Hvordan tændingen skal stå, og om man evt. kan stille den anderledes fra std. og så hente noget der osv.
Og indstilling af støddæmpere og styrtøj er også MEGET kærkommen!
Så kom gerne med lidt fifs osv. og sådan, evt steder man kan læse sig til vide om emnet?
Skal siges, at cykle skal stå så den, hvis det nogensinde lader sig gøre, kan komme igennem TK til DM, altså INGEN turbo, og andet gejl!
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
Det med motortrimining er ligeså meget for at få det lært også
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Og det er absolut også noget jeg kunne have gavn af
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Motoren henter du ikke noget væsentligt på ifht ræs, med mindre du hælder en PC, udstødning, tragte osv på.
Efter at have prøvet alt det, og til en ret stor udgift vel og mærke, er de 10 heste meget dyrt hentet. Især fordi en 1000cc er så kraftig i forvejen!
Min prioritet er affjedring og bremser (kalibre, master) hvis jeg skulle bygge en racer selv. Dernæst fodhvilere og QS, og derefter alt andet.
Jeg købte en der havde ALT, inkl den dyrt trimmede motor, men affjedringen er stadig det jeg er gladest for!
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
mar 2008
Nå for faen, ja så er det nok om at holde snitterne fra det indtil videre
mar 2008
jun 2010
Han kan hjælpe dig med opsætning, service, fjedre osv osv. Det er vejen frem!!
De kurser er til gade mcister, ikke noget til din baneracer i mik optik!
Mhb på næste års reglement er det kun til Superbike klassen at der pønses på Superstock reglement. I Rookieklassen er der stadig frit slag.
Min er Superbike spec. Jeg kører ikke dm hvis de laver alle klasser Superstock.
jun 2010
Alle dine spørgsmål kan AH hjælpe dig med, men affjedring koster lidt, så start der;) det har tendens til at trække lidt mere mønt end man regner med er min oplevelse!...
mar 2008
jun 2010
De kan også hjælpe med QS.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 244
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Start med at køre på en cykel der bare er basisjusteret og på gadedæk og få en masse erfaring, og ikke mindst et indblik i hvor hurtigt man faktisk kan køre på noget der er standard eller tæt på.
Man kan skrue, trimme og tune sig blind uden at komme så meget som et eneste skridt videre hvis ikke man kører nok på cyklen og forstår hvad der sker under en.
Trimning af mc?