3.235 visninger
|
Oprettet:
synsmand i nordjylland der er til at snakke med {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Min ToyoToyota Carina E har en revne i forruden pga et stenslag. Efter de nye regler må revnen ikke være over rattet, men det kommer jo helt an på hvor høj man er, om den er over rattet. Min kone er fx kun 157 cm høj, og fra hendes syn er den ikke over rattet. Så enten skal vi vel ha en lav synsmand, eller en der kan se fornuften i det her.
Hvor kan man finde en sådan synsmand?
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Så hvad er din forventning til det, at bilen bliver godkendt til at dig og kone må køre i den - da I jo passer til revnen i frontruden...
Du kan godt selv høre det ikke?
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Forøvrigt er det min opfattelse at man synsvirksomheder kører med konceptet "prøvesyn", hvor de gennemgår bilen og laver "arbejdsnotat" til ejeren. Med det i hånden er det retur til værkstedet... og så retur til alm. syn hvilket ift. arbejdsseddel/listen ikke burde være noget problem.
@Jacob R: Synsfolk er jo blot mennesker som du og jeg... men til forskel for bageren eller slagteren der muligvis har en træls dag og snotter direkte i dejen, føj hvor ulækkert, så opnår de højst en sur smiley på døren... hvis en synsmand snyder på vægten og blir' tjekket ved udkørslen... tja, hvad tror du så konsekvensen er? Det er min opfattelse at man med de nye regler og private aktører har fået en MEGET bedre synsordning - og folk der reelt GØR en forskel - og faktisk er til at tale med! Jeg har mødt MANGE der har taget deres lokale private synshal med på råd - fået en god service - og projektet er lykkedes! Men måske er det bare fordi alle er så søøøøøe' og flinke her på fyn?
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Der er nemlig mange som ikke tør kassere kundernes biler, i frygt for at miste kunderne og derfor lader de biler slippe igennem syn, som egentlig aldrig skulle være godkendt.
I mine øjne burde det aldrig være blevet privatiseret, men derimod skulle det offentlige have sat priserne ned og åbnet flere synshaller.
Så havde der nok ikke været alt det fusk med biler, som vi ser idag
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Problem løst.
Og hold så lidt ekstra afstand til forankørede fremover.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Få da det køretøj lavet som den skal det er noget samme pris som et snakke i telefon medmindre det er håndfri ....
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Men igen, jeg kan også kun vægte ud fra egen oplevelse, og den siger, at jeg finder langt bedre service hos synsoperatøren, hvor de proaktivt giver guides forlods et syn.
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 177
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 57
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse/Nyhedsarkiv/Syn-og-koeretoejer/2012/06/~/media/5FD7BC28C53E4D5A929E85C2FCABEB72.ashx
Og som det fremgår af skrivelsen, så *KAN* stenslag såvel revner accepteres og synes, men nu findes der max. grænser for "vurderingen".
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 17
Go`weekend.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Jeg har set rigtig mange biler, som ikke burde være godkendt, men som alligevel er blevet det.
Hvis det stadig havde været "staten" som stod for syn, så kunne man jo ikke bare køre et andet sted hen og få den godkendt...ihvertfald ikke lige så nemt som man kan idag, da alle SBI/applus deler system.
Jeg indrømmer at det er blevet sværere for svindlere...især efter fstyr har startet deres E-syn op.
Nu kan fstyr-folkene sidde udenfor i en privat bil og holde øje med synshallerne, da alle synsrapporter sendes elektronisk til Fstyr og hvis en evt. kontrollant sidder udenfor synshallen og ikke har set en bil komme ud i 30 min. så vil han nok stille et spørgsmål eller 3 om hvordan man kan syne en bil, uden den har været inde i synshallen.
Jeg håber inderligt at alle dem som snyder, bliver fanget og straffet, men det er nok langt ude at ønske sig dette i dagens danmark
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Tag f.eks min kammerat som lige har købt en god brugt kassevogn - lad os bare kalde den Mercedes Sprinter.
Den blev lige rendt igennem, og stod tiptop klar og trafikforsvarlig og hvad har vi ikke.
Aftenen før den skal til syn, begynder ABS lampen og ASR lampen så at lyse, og ved en efterfølgende udlæsning af fejlen, får man resultatet "ABS Returpumpe defekt".
Kører man ud til Mercedes og siger "lav det", er det en reparation til 12995 + moms + 2½ times arbejdsløn - ca 18.000 kroner at betale. Oveni det, skulle bilen have stået på værkstedet i ca 3 uger, som ville have betydet en overskredet synsdato og 2000 kroner i bøde efter det nye åh så fantastiske system. Dvs en udgift på 20.000 kroner eller deromkring, på en varevogn til 60.000 kroner.
Det skal lige tilføjes at bilen bremsede og stadig bremser ganske fortrinligt.
Min kammerat vælger så en alternativ synsmand med lettere gennemhullet moral, som tager sig lidt ekstra betalt for at se igennem fingre med de to små lamper, og ellers godkender bilen uden anmærkninger da den virkelig VAR fejlfri.
Kort tid efter den er synet, finder min kammerat så et firma i England som kan renovere elektronikken i ABS blokken for 2500 kroner plus fragt - ialt omkring 3000 kroner før ABS blokken igen lander i DK 7 dage efter og bliver monteret på bilen.
Jeg er en af dem der tog kørekort i en bil uden ABS og indtil for nyligt ikke har ejet en bil med det og udover det, mener at alt det elektronik der findes i biler idag, primært er med til at lulle bilister i søvn ved at lade dem tro de ikke KAN køre galt mere...
Var det mig der stod overfor at spare 14.000 kroner på en lille reparation, og derved skulle gøre noget så umoralsk som at betale lidt ekstra for at få synet min bil med et par fejl, så ville valget være mere end lige til højrebenet.
Det med forruder og revner, er noget fis i en hornlygte efter min mening.
Den nye bekendtgørelse som GTR1400 linker til, er kun marginalt bedre end den gamle ikke-eksisterende, og beskriver STADIG ikke de revner og stenslag som findes udenfor Zone A, B og C på tegningen. Står det der, så indrømmer jeg gerne at jeg har overset det...
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Og hvad angår din ovenstående historie, så er der absolut mulighed for udsættelse af syn - og specielt hvis der er opstået en akut fejl/mangel - der kræver besøg hos værksted eller spareparts. Jeg har selv fået udsat syn på knægtens 12. år gamle bil pga. manglende leverance af spareparts, så hvorfor betale mere for et "sort syn", når I kunne have fået et billigt- og legalt? Udsættelsen blev faktisk givet med 30. dage.....
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg har læst den - og der står intet omkring revner udenfor de tre alfabetiserede felter.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
synsmand i nordjylland der er til at snakke med