7.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Vordingborg MC Vordingborg MC

Hej gutter og gutinder

Her følger en beskrivelse af mit første værkstedsbesøg hos Vordingborg MC (cyklen fejlede intet ved indlevering, bortset fra at den skulle have friske dæk

Jeg indleverer cyklen for at få nye dæk. Et par dage efter meldes den klar.
Jeg henter min cykel, men konstaterer hurtigt at der er noget galt med bremserne, da de konstant klemmer så hårdt på skiverne, at det næsten blokererer forhjulet. Derudover opdager jeg at begge dæk taber luft.

Lettere rystet kører jeg cyklen tilbage til Vordingborg MC, og får en snak med værkfører Torben, om hvordan de kan melde cyklen klar til afhentning med defekt forhjul/bremse, og at den taber luft.

Torben konkluderer at dækventilerne skal skiftes, og at cyklen skal have renset kalipre på forhjulet, og have nye klodser foran. Fint nok, jeg forstår bare ikke hvorfor han først fortæller mig det når jeg kommer retur med min defekte motorcykel.

Altså; renovering af kalipre/klodser, og nye dækventiler. Det bruger Vordingborg MC næsten 2 uger på. Endelig bliver den meldt klar. Jeg haster ned til butikken. Den står ude i gården foran butikken og venter på mig. Klog af skade sætter jeg den på centerfoden, og skubber til forhjulet. Det kan stadig ikke dreje rundt...... (og det viser sig senere at begge hjul stadig taber luft...)

Nu er jeg ved at være godt tosset. Desværre er Torben ikke tilstede, men en mekaniker mumler noget om at forbremsen har brug for et reparationskit til kaliprene. Hvorfor Vordingborg MC har meldt min cykel klar til afhentning 2 gange, med defekte bremser (som intet fejlede ved indlevering), er mig en gåde.

Værkfører Torben er først tilbage mandag, så jeg når at køle lidt ned inden jeg taler med ham mandag morgen. Jeg konfronterer ham med at de har meldt min cykel klar til afhentning 2 gange, med samme defekt på bremserne, og spørger til noget kulance i forbindelse med et reparationskit til kaliprene. Mage til manipulerende arrogante løgner har jeg sjældent mødt. Det er slet ikke hans problem. Han vedkender sig intet af ansvaret. Jeg kan bare betale ved kasse 1, hvis der skal laves mere på den.

Fortørnet afregner jeg med Torben, og skubber min defekte mc op på min trailer, og kører den til Næstved.

Vordingborg MC er selvfølgelig ikke medlem af den garantiordning der giver klagemulighed, og Forbrugerstyrelsen håndterer ikke klager på motorcykler.

Så mit råd må være: Hold jer langt væk fra Vordingborg MC. Mekanikerne er amatører, og værkføreren er et dumt svin.

Kør forsigtigt derude! (og kør aldrig ind til Vordingborg MC)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vordingborg MC
  • #1   30. aug 2012 Hmm ja ik lige sådan man får banket en god butik op

• #2   30. aug 2012 Skal tingene gøres ordenligt skal man åbenbart gøre det selv

• #4   30. aug 2012 den butik har eksiteret i mere end 25 år, så lidt omsætnig må de da have, men din oplevelse lyder meget trist og da der er masser af mc værksteder rundt omkring vil jeg vælge en anden når/hvis jeg skal have fixet noget.

• #5   30. aug 2012 Hmm.. Brugeren er netop oprettet - åbenbart for at starte denne tråd?

• #7   30. aug 2012 Har også erfaret at de melder cyklen klar helt klart uden at have prøvekørt den.

• #8   30. aug 2012 Vil også meget gerne høre Vordingborg mc´s udlægning.
    Folk har en tendens til at glemme der altid er 2 sider af en sag.

• #9   30. aug 2012 Jeg kender Vordingborg MC helt tilbage fra da Gunnar havde den i Algade (Er det ikke Mette der køre butikken nu, igen i Algade???)... Her taler vi 92-93.

Jeg har aldrig hørt/oplevet noget dårligt med Jesper (mekanikkeren) i de tyve år. Og finder sgu altid at Torben er flink og hjælpsom...

Men intet værksted uden fejl og mangler.
    Der findes ikke et værksted uden utilfredse kunder, sådan er det jo...

• #10   30. aug 2012 Tak for de forskellige kommentarer.

Til Simon H: Ja det er rigtigt at jeg er ny bruger, og har skrevet dette indlæg for at advare andre om Vordingborg MC. En kommentar fra Torben kunne være sjovt, men den vil sikkert være løgn fra ende til anden.

Jeg har også hørt at der skulle være en "god" mekaniker der hed Jesper, men det var ikke ham der lavede min cykel.

Måske er det kun hvis man har problemer med Torben, at man oplever hans sande service niveau?... Det er nemt at være flink når folk betaler regningen og går.

Jeg har prøvet et par forskellige værksteder gennem tiden. Det jeg mødte hos Vordingborg MC, var langt under standard. Måske er de bedst til service af nye cykler, hvor stumper bare skal skiftes. Jeg har en gammel xj900 der kræver en omhyggelig hånd når der laves noget (rensning af iret fælgkant ved dækskift f.eks.). Men det er ikke noget jeg skal fortælle et autoriseret mc værksted.

Men helt ærligt, det er svært at forklare. Det skal opleves... Gu skal det ej. Det var bare helt igennem for dårligt. Nu skal jeg betale for rep af bremser og af/påmontering af dæk en gang til på et andet værksted.

Jeg er edderspændt rasende og skuffet, og ønsker ikke at andre får problemer med Vordingborg MC.

• #11   30. aug 2012 Er da ked af at du har haft en dårlig oplevelse med Vordingborg MC! Men måske de bremser hang inden du kørte cyklen ned til dem? Bremser kommer ikke til at hænge af at stemplerne bliver presset tilbage ved et dækskifte? Det lyder lidt usandsynligt i mine ører. Men jeg er jo også kun "hobby"-mekaniker... smiley

Dertil må jeg dog sige at de 10 år jeg har kørt motorcykel har jeg aldrig fået andet end super service, god vejledning, af såvel Torben som mekanikere ved spørgsmål og priser langt under hvad diverse forhandlere i Københavnsområdet kunne skaffe reservedele hjem til. Service osv. er også altid udført af dem og der har aldrig været noget at sætte en finger på!!!

Så mine varmeste anbefalinger til Vordingborg MC og deres altid glad, hjælpsomme og smilende personale, Mette, Torben, Jesper mfl.

Just my 5 cent...

• #13   31. aug 2012 Fred være med det drenge. Jeg fortæller bare om en dårlig oplevelse på et relevant site. Må man nu ikke brokke sig længere?

Håber I andre har bedre held med Vordingborg MC end jeg.

• #15   1. sep 2012 Hej Jacob R
    Personligt er jeg tilhænger af at tage ansvaret for sine handlinger. Mon ikke Vordingborg Mc kan stå på mål for deres.

Sjovt med kommentarerne om de gode oplevelser. Det interessante er mere hvad en værfører gør når der er reklamation. Denne spand lort kunne være undgået med et undskyld og lidt kulance. Men sådan skulle det ikke være...

Kør forsigtigt! Jeg ser fra dit billede at du har en guldklump at vende hjem til. smiley

Vh

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 137
    #17   1. sep 2012 Der er indtil flere muligheder for at en skive kan slå sig under af- og på-montering af et dæk med et dækapparat, og derved får bremserne til at hænge. Jeg ved selvfølgelig intet om det er det der er sket og jeg kender intet til Vordingborg MC, synes bare mistroen til trådstarter var lidt hård, og det er jo ikke utopisk at tro der kunne være sket en fejl?

• #19   1. sep 2012 det er ikke normalt at afmontere skiverne når man skifer dæk ?

jeg aner det ikke da jeg aldrig har prøvet det...

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#22   1. sep 2012 Jacob R: jeg regnede heller ikke med det var dit og andres ærinde, synes bare det kom til at lyde lidt hårdt :o) Med hensyn til afmonteringen af-på montering. Der kan ske det at skiven hviler mod siden af apparatet når man trykker dækket fri af fælgen, hvis man ikke er opmærksom nok. Når man skal tage dækket af fælgen bruger man et dækjern til at krænge dækket over kanten af fælgen, og så kommer dækjernet faktisk altid til at hvile på skiven, så man skal passe på med at trykke for hårdt. Hvis man gør det i hånden derhjemme er det vigtigste nok at man bruger et underlag der støtter på kanten af fælgen, uden skiven når jorden. Og igen når man vrider dækket over kanten skal man passe på ikke at lægge vægten på skiven med dækjernet. Håber det er nogenlunde forståeligt, synes det er lidt svært at forklare. Meget nemmere at vise :o) Der skal noget til at man gør en skive skæv, men det kan ske. Har set nogle stykker gøre det ret hårdhændet.

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#23   1. sep 2012 Niklas: Har det været på enduro cykler du hart gjort det med lidt store fælge? For det er altså lidt svært på en 17 tommer fælg med 310-320 mm skiver der går næsten til kanten af fælgen, synes jeg.

• #25   2. sep 2012 Lyder godt nok også helt vildt i mine øre . Min far har altid brugt Vordingborg MC og jeg også og det er med den bedste behandling og service . Og kan da ligge hoved på blokken og sige af Jesper (mekanikeren) er en af Danmark bedste . Men det ændre ikke på din historie og den holdning du har fået af dem . Men det såre en glad kunde og ven af butikken af høre din historie . Kør forsigtigt smiley

• #26   3. sep 2012 Emil K

Tak for forståelsen.

Husk at holde forhjulet på vejen.. smiley

• #27   6. sep 2012 Hej Alle

Sidste nyt er at den er blevet lavet hos MC-X i Næstved. Den fik reparationskit, og renset fælge.
    Derudover fandt jeg ud af, at man ikke "bare" kan spænde forhjul og kalipre på igen, især ikke på gamle cykler, hvor forgaflen er "blød". Det skal gøres "gelinde", ellers vrider man hele forgaflen, og så er det klart at klodserne spænder på skiverne...... Det skal de så bare lige lære hos Vordingborg MC..... Men det må være nok brok fra mig. Jeg vil fremover rette min opmærksomhed mod resten af dette spændende site! smiley

Velmødt i svingene! smiley

Ved I forresten at Honda ligger rigtig godt i svingene? Der ligger i hvert fald en ude ved omfartsvejen........... smiley

DET GAS! I KA TA DET! smiley

• #28   25. sep 2012 Hvis ikke jeg betalte, kunne jeg ikke få min cykel.....

• #29   26. sep 2012 Jesper i vordingborg kan der ikke sættes en finger på. Brian som ikke er der mere, ej heller. De "nye" kender jeg ikke. Men hvis de har lavet en fejl bør de erkende det. Som jeg kender dem, mener jeg også de ville være fair i situationen. Kunne godt tænke mig at høre sagen fra deres side af. Det er dog ikke passende her på sitet...
    Alle værksteder laver fejl. Vi er kun mennesker...

Jeg fortsætter med at handle der.

• #30   27. sep 2012 Hej Allan
    Ja, jeg er grundlæggende enig. Alle kan lave fejl. Men hvordan et værksted behandler reklamationer er sgu vigtigt.
    Jeg håber at du aldrig får brug for at reklamere for noget hos Vordingborg MC.

Jeg handler i hvertfald aldrig der igen.

Vh

• #31   27. sep 2012 Jeg havde faktisk engang en gearindikator de ikke kunne få kørt rigtigt ind, da den ikke ville finde 6 gear. Den legede de med et par timer, to dage i træk, hvorefter de pillede den af, og droppede den. Et stykke tid efter fandt vi en bedre model, og den spillede bare.. Der var der ingen problemer.

Men forstår dig nu godt, hvis det er virkeligheden du beskriver.Dog vil jeg sige at man bør give folk mere end en chance. Specielt med så dygtig en fyr i baglokalet, som Jesper.

• #32   28. sep 2012 Hej Allan
    Som jeg har beskrevet, så var det ikke Jesper der skruede på den. Og de meldte den klar til afhentning 3 gange. Værkføreren er problemet. En undskyldning og lidt kulance havde løst problemet. Men sådan skulle det ikke være.

Vh

• #33   30. jun 2014 Det meste af min familie køre motorcykel og de har alle sammen anbefalet vordingborg mc, og har selv kørt den der ned en del gange nu, og intet andet end en go behandling og god service har jeg fået smiley

Kommentér på:
Vordingborg MC

Annonce