{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Fra Kawasaki til Aprilia? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er meget tæt på at skifte min Kawasaki ud med en Aprilia.
Er blevet totalt forelsket i en ny RSV4 R(2011), som i øvrigt kan fåes til menneskepenge. Den er toplækker at se på, og lyden er jo alt for vild. Jeg har kørt Kawasaki i +12 år, og dette bliver mit første eventuelle skift til et andet mærke.

Men kan jeg magte et skift fra japansk stabilitet til Italiensk "rod" ? smiley Er sgu bange for at fortryde det!

Jeg kører ikke så meget mere som jeg har gjort, og når jeg kører så er det svingture. Hader at køre lige ud! Kører max. 4 - 5000km om året. Motoren tiltaler mig, pga. dens mere liniære træk.

Er der nogen der har erfaringer med RSV4 R..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra Kawasaki til Aprilia?
  • #1   27. aug 2012 Har intet med emnet at gøre. Men ville satme være en skam at skille sig af med din kværn!!!

  • #2   27. aug 2012 bare sørg for det er en 2011 moddel
    http://blog.motorcycle.com/2010/02/02/motorcycle-news/2010-aprilia-rsv4-engine-recall/


  • #3   27. aug 2012 Det bedste du kan gøre er nok at bruge en aften på at læse herinde - http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?69-2010-2012-RSV4-Factory-and-RSV4-R

    Der er flere der har spurgt om det samme som dig.. brug evt. søge funktionen i det forum jeg linker til..

    Men bliv nu ikke skræmt af alle de emner der er med "problemer" .. det er trods alt et ret stort internationalt forum, MANGE bruger jo forummet til at søge hjælp.. det betyder jo ikke at alle cyklerne derude er i stykker smiley

    - Mathias


  • #4   27. aug 2012 "three official recalls

    1. First batch of 2010 bikes needed an engine swap.....all USA bikes out there have had this done, Aprilia USA was all over this. Complete engine replacement.

    2. gas cap mod / EVAP one-way valve for USA bikes....supposed to help tank pressures and ethanol swelling.

    3. demand sensor -- certain VINs and demand sensor build dates.....replace demand sensor. Seems to be just certain 2011-2012 bikes

    anything else you may have heard about is a service bulletin not a recall. Here are the bulletins off the top of my head
    1. 2009-2010 get valve covers updated and gaskets
    2. mid 2010 they changed upper radiator bracket to get ready for APRC. Either version is fine, just need to know when ordering a new rad to also get new style bracket
    3. updated mappings"


  • #5   27. aug 2012 Aprilia har en væsentlig bedre kvalitet en Ducati.
    Det er nok dera du har fået fænomenent Italisk "rod"

    Også har de jo virkelig sans for at lave en cykel med et udseende der der 2 skridt længere fremme og meget mere personligt end en italiener.


  • #6   27. aug 2012 ville ikke bytte din kawa ud for en mille.......

  • #7   27. aug 2012 Tror sgu ikke det er et bytte som vil vare længe smiley

  • #8   27. aug 2012 Tror sgu du bliver glad for lidt italiensk vildskab, fremfor det kønsløse japanske. Det er sjovt, men det er hovedsagligt folk der aldrig har ejet Ducati/Aprilia der taler ned om dem. smiley

    Og Mille, jeg vil nu sige, at fra 2003 og frem, efter Ducati fik moderniseret fabrikken i Bologne, der kan Aprilia sgu ikke følge med Ducati kvalitetsmæssigt, jeg kender et par stykker der har haft problemer med 750 cyklerne derfra. Omvendt har jeg intet skidt hørt om V4 cyklerne, som skulle køre hamrende godt.


  • #9   27. aug 2012 Aprilia er tæske flot, og lidt tørstig, turde godt ryge på sådan en...


  • John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 137
    #10   27. aug 2012 Aprilia 750? Hvad model er det? Troede kun det var mv augusta der laver 750?

  • #11   27. aug 2012 Shiver og Dorsoduo er 750cc

  • John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 137
    #12   27. aug 2012 Nå ja selvfølgelig.

  • #13   27. aug 2012 Giver Tore fuldstændig ret!! Alle de fordomme der kommer på bordet, er oftest fra folk der aldrig har ejet eller kørt en italiensk motorcykel!

    Min Hypermotard har aldrig haft et eneste teknisk problem, den ligner en milliard, kører som en drøm og jeg ville ikke bytte den for nogen som helst japaner/englænder/amerikaner eller anden cykel! Smag og behag kan ikke diskuteres - men det er sjovt nok sjældent Ducatister der har travlt med at fortælle resten af verden hvor dårlige deres cykler er!

    Med det sagt, så ville jeg ikke være et sekund nervøs for at købe en Aprillia RSV 4 R.. Servicen hos importøren i DK er rigtig god, og cyklen er helt fantastisk fed! Så ud og prøv den - og læg fordommen om italiensk rod på hylden!


  • John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 137
    #14   27. aug 2012 Synes dog nok en enkelt eller to italiener entusiaster har haft travlt med hvor ringe japanske cykler er, og at de ville køre i ring rundt om dem. Det er ikke for at starte en krig endnu engang, men nogle gange er der bare svar på tiltale. Men ja smag og behag er forskellig.

  • #15   28. aug 2012 Det er virkelig fedt at folk er så hjælpsomme! Tusind tak for alle kommentarerne.
    Hele min familie kører Kawasaki, så jeg er nok også lidt hjernevsket. Måske det bare er det holder mig tilbage smiley

    Har aftalt med impotøren, at jeg skal have en prøvetur på en demo der står her på Sjælland i dag eller hvornår det nu lige passer(Vejret bestemmer).
    Hvis jeg elsker dens køreegenskaber lige så højt, som jeg elsker dens udseende, så bytter jeg sgu på lørdag... hvis vi altså kan blive enige om de sidste småting smiley


  • #16   28. aug 2012 KIm

    Skriv lige i spalten her efter prøvekørslen smiley


  • #17   28. aug 2012 Mille@

    Det skal jeg nok!
    Vender tilbage med de saftige detaljer om første tur på den Italienske skønhed smiley


  • #18   28. aug 2012 Det glæder jeg mig også til at høre om. Må indrømme jeg også har overvejet den kraftigt smiley

  • #19   28. aug 2012 Lige et indlæg der fangede mig . Står i præcis samme situation som dig, skal sælge min zx6r så jeg kan få en Hvid rsv4 hjem . Det er kun min anden sæson som mc-list så om jeg tør gå fra japaner til en Aprilia må svaret være et klart ja . Var dog så heldig af få en prøvetur på en i år lige før sommeren og jeg var solgt med det samme. Den er lille, kompakt og så trak den i mine små arme. Lyden blandet med det udsende gør den til toppen af poppen. Glæder mig til af høre hvad du siger efter en prøvekørsel smiley

  • #20   28. aug 2012 Bare aprilia nu har styr på reservedels situationen - det havde de ikke da jeg havde min Tuono.
    Havde store garanti problemer dengang - løste det da importør hed tmp - men de efterfølgende dengang uha uha ...

    Men nu er det jo en 3. der har det.


  • #21   28. aug 2012 Jeg ville også byttet
    Har prøvet en RSV4 , en lille cykel men den køre sku godt


  • #22   29. aug 2012 Så fik jeg en prøvetur i går på en 09' RSV4 Factory APRC SE(Öhlins, Brembo, Traction control, wheelie control, Quick shift osv.)

    Det er helt klart en anden cykel end den jeg har.
    - Sædet er så hård som en MDF-plade beklædt med stof smiley
    - Den er grov i bunden, og skal over helst 4000 rpm, før den bliver venlig. Dog så opdagede jeg ret hurtigt, at hvis man sætter den i mode (R) - (Road(140HK)), så bliver den tæmmet, blød og meget mere medgørlig i bunden.
    - Den er utrolig styrevenlig, og falder selv ind i svingene, modsat min egen som skal kontrastyres med hård hånd.
    - Den er lille og kompakt, men samtidig oplevede jeg den også som værende højere at sidde på end min egen. Måske på grund af det hårde sæde.
    - Siddestillingen er faktisk ganske behagelig, forstået på den måde, at den ikke er værre end på min egen. Knævinklen er faktisk mere behagelig på Aprilia'en. Selvfølgelig har du meget vægt på armene, men det er jo også en racer.
    - Lyden er fuldstændig fantastisk!! Motoren har det vildeste grynt, har aldrig hørt noget lignende smiley Indsugningen larmer(Læs, spiller sød musik) meget mere end std. udstødning, som ellers også giver rigtig godt med lyd. Den er født med et spjæld i udstødningen som er lukket i frigear, men åbner når du sætter den i gear. Det er så den italienske måde at omgå støjkravene på smiley
    - Den trækker helt sindssygt. Det kan slet ikke sammenlignes med en alm. R4. Så snart du rører gassen, så er der respons - ingen forsinkelse som der kan være på en R4 i bund og mellemområde.
    - Der er en del mekanisk støj fra motoren(kom umiddelbart fra koblingen). Der er faktisk lidt ducati-raslen over den, når man er vant til i R4. Dog tror jeg at der var noget galt med koblingen på netop den demomodel jeg var ude på . Jeg havde også store problemer med at finde frigearet. Jeg ved der har været en recall på nogle af 2009'erne vedr. koblingen, og denne var en 09, så mon ikke det var fejlen. (Den havde lige rundet 10.000 km)

    Da jeg kom tilbage fra prøveturen havde jeg savl på hagen og et smil der gik helt op til ørerene. Jeg er vild med den!! Trækket, lyden og den rå motorgang sammen med de fantastiske køre og bremseegenskaber, gør den her til det perfekte legetøj for mig. Jeg er solgt!

    Cyklen er prøvet hos Italian Bike Store i Vanløse. Det er impotøren der ejer den, så hvis man selv vil prøvekøre den, så skulle det vist være muligt smiley


  • #23   29. aug 2012 Har du pengene så køv for satan smiley

  • #24   29. aug 2012 Jeg er ret sikker på at jeg bytter i weekenden smiley


  • #25   29. aug 2012 hvor meget er service interval på sådan en rsv4 ,jeg har søgt en del på nettet uden held

  • #26   29. aug 2012 tror trådstarter går efter en V4 ikke en V2:) mille

  • #27   29. aug 2012 Hov, nu står der sgu solgt på cyklen. Skriver under på lørdag når de sidste detaljer er forhandlet på plads smiley

  • #28   29. aug 2012 hvor handler du Kim? og til hvad pris kan du få den for? kiggede på en 2011 .til 179900 smiley http://www.mc-center.dk/products_verbose.asp?vareid=1704
    men har hørt at man skal holde sig fra Køge mc center smiley


  • #29   29. aug 2012 Tillykke med det! smiley Jeg tør slet ikke prøve sådan en, for så er jeg bare solgt smiley

  • #30   29. aug 2012 Tue J@
    Det er lige præcis en hvid RSV4 R fra 2011. Produceret 6 md. 2010, men det er en 2011 model. Handler i Jylland smiley


  • #31   29. aug 2012 Tue J@
    Jeg ved faktisk ikke hvad service-intervallerne er, tror dog det er helt normale intervaller. Må spørge om det på lørdag smiley

    Men, den er dobbelt så dyr i forsikring som min egen. Det er sgu lidt underligt, da den er i samme klasse som Kawa'en...


  • #32   29. aug 2012 Ok, så er den helt udelukket for mig, med min alder. Selvom jeg kan forsikre en R-Maskine til foråret, efter 5 års skadesfri kørsel smiley Øv...

Kommentér på:
Fra Kawasaki til Aprilia?

Annonce