{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.467 visninger | Oprettet:

DB-killer i original udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Sidder der en eller anden form for DB-killer i mit originale udstødningsrør på min XJ6'er, eller skal den bare sige som en mus? Jeg kunne godt tænke at den lavede bare en lille smugle mere lyd.. (For sikkerhededens selvfølgelig smiley ).. Bare ind til jeg får sparet sammen til det Full system jeg har kigget på smiley

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men hvis man ikke spørg -får man heller ikke svar.. God dag derude!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DB-killer i original udstødning?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #1   24. aug 2012 Der er ingen db killer i, og det er spild af tid at pille ved den.

• #2   24. aug 2012 Super, tak for svar! Vil heller ikke til at pille ved den andet end hvis der sad en DB-killer man kunne tage ud.. Ved der er nogle der borer huller og alt muligt pjat,det var ikke det jeg ville ud i smiley

• Sajmon ™

#3   24. aug 2012 Netop - det kommer til at lyde tamt hvis man borer i den...

• #4   24. aug 2012 Så må jeg bare skrabe penge sammen til et full system.. Er der nogle der kan anbefales? Jeg har selv luret lidt på et Shark:
    http://www.youtube.com/watch?v=7WR-gJpAByc

• Sajmon ™

#5   24. aug 2012 Efter min mening alt for skarp i lyden.

En Akrapovic slip-on, ville klart være at foretrække fremfor et fuldsystem. Der er ingen ekstra effekt at hente i et fuldsystem hvis ikke du tager en powercommander / filterkit med i samme ombæring, så bare en slip-on er rigeligt...

• #6   24. aug 2012 Mener ikke man kan få slip-on til min model -jeg kan selvfølgelig tage fejl.. og det er vist også begrænset hvor mange fabrikanter som faktisk laver udstødning hertil.. Akrapovic gør vist desværre blandt andet ikke..

• #7   24. aug 2012 bare pil potten af smiley

• #8   24. aug 2012 Tjo, så kunne folk da nok finde ud af at overholde deres vigepligt ihvertfald!

• #9   24. aug 2012 Du skal ikke bore i din org. Udstødning. Den skal du bruge hvis den skal synes. Tjek eBay- der kan du få en Lille GP potte til omkring 700 d

• #11   24. aug 2012 Overvej om det er pengene værd.

Du skal også have maskinen mapet om når du efter montere en udstødning. og helst også have et åbent filter.

Og brugt prisen stiger ikke 10k smiley

• #12   24. aug 2012 http://www.youtube.com/watch?v=a0h4_XUAQ8k

Jeg synes godt om leo vince lyden. Men jeg ved ikke lige hvad jeg synes om det underbody koncept, hvad angår udseende.

• #13   24. aug 2012 Jabbekot: Tusind tak, lige hvad jeg manglede! Det ser dog ud til det kun er Scorpoin som laver bolt-on/slip-on..

Brian S: Har overvejet det.. Skide være med brugtprisen. bare jeg har et endnu større smil på inde bag hjelmen smiley

• #14   24. aug 2012 Anders B : Leo vince har en fed lyd.. Men aldrig har jeg set grimmere udstødning end de to de laver til en xj6'er smiley

Arrow og Ixil er også en mulighed.. Synes bare det er svært at høre hvordan de lyder på de youtube-videoer.. Man får kun en lille bitte idé om det..

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #15   24. aug 2012 Brian S

Hvorfor skal man helst have åben filter efter montering af slip-on??

• #16   24. aug 2012 Man får den bedste mapning med uhindret indånding. Og når man alligevel skal betale for en tur i bænken. Så er de 500 til et kn filter givet utrolig godt ud smiley

• #17   24. aug 2012 Der SKAL hverken mappes, rulles eller skiftes filter når man monterer en slip-on!

• #18   24. aug 2012 Uenig jabbekot !!

Hvis mcen skal køre ordentlig så skal den rulles ind når du ændre på flowet gennem motoren. Og det er synd og skam dem der ikke gør det.

• #19   24. aug 2012 Jeg har haft slipons på ALLE mine mc'er (undtagen den jeg har nu) og der er absolut ingen problemer i at skifte. Du kan ikke mærke forskel, hverken i ydeevne eller motorgang..
    Det med at rulle ind på en slip-on er flueknepperi og spild af penge, imo..

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#20   24. aug 2012 Forstår ikke helt præcist hvorfor man ikke skulle kunne lave en NØJAGTIG lige så god mapning med standard luftfilter som med et KN? Og der er vel ingen tvivl om at standard filter fanger mere støv og snavs end KN filteret gør. KN er vel mest for og tage små fugle, og større blade.

• #21   24. aug 2012 Jamen manden spørger ikke om K&N osv??

Han snakker lidt om et fuldsystem, da han ikke troede at slip-on var en mulighed.

Og SÅ er vi er enige om at en mapning er at foretrække i kombo med feks it highflow filter, som feks K&N.. Et std filter lukker ikke lige så meget luft igennem som et highflow filter og med et åbent fuldsystem vil du have så meget luft ind som muligt og det bedste flow igennem. Og det får du med et K&N/PiperX/BMC og et fuldsystem og dermed mest ud af en mapning.. Men det koster sg mange penge synes jeg

Men hvis/når vi "bare" snakker lidt lyd og en slip-on, så er mapning/rulning ikke nødvendigt overhovedet..

• #22   24. aug 2012 Jeg troede faktisk det var nødvendigt at mappe selv når man skiftede til slip-on.. Det er jeg da glad for at høre man ikke behøver, så kan jeg slippe væsentligt billigere, hvis jeg vælger slip-on fremfor fuld system.. Og så kan jeg eventuelt skifte til fuld system senere hen, hvis det overhovedet bliver aktuelt på den her cykel! smiley

Jeg skal måske lige understrege at det ikke så meget er for effektens skyld, men nærmere at jeg gerne vil have en federe lyd end den har nu (Den siger næsten intet)!

• #23   24. aug 2012 Så køber du bare en slip-on og prutten er slået smiley

• #24   24. aug 2012 Den SKAL mappes om. Og når man gør det så får man den bedste motor gang og højeste ydelse med et kn filter, som så rigeligt filtrere den luft motoren har brug for.

Dem der siger noget andet er folk der IKKE har mapper deres cykler om. Og derfor ikke ved hvor stor forskel det gør.

Selvfølgelig kan en cykel køre hvis man skifter potte, eller luftfilter uden at mappe. Men mspningen er det sted hvor vi får aller mest for vores penge.

Std er cyklen slet ikke sat op til at køre optimalt, da den skal følge en masse miljø regler....

Det var meget bedre i gamle dage........z900........ Suk suk smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#25   24. aug 2012 Tja syntes sku min går fint med standard map. Den slår ikke en prut forkert, og om der kan hentes 3-4 hk på et nyt map, som tilgengæld hiver 5-6km pr liter af, er jeg ligeglad med.

• #26   24. aug 2012 Men det er vel kun ved fuld system den skal mappes om? Det du siger er jo egentlig at den også skal mappes om fra helt standard, fordi man allerede der kan hente effekt..

Men hvis nu jeg er tilfreds med effekten og motorgangen nu, er det vel ikke nødvendigt at mappe hvis jeg kun smider slip-on på? Det er kun ved montering af fuldsystem og andet filter (Så kan man så diskutere om det er godt eller skidt med et filter som kun sorterer måger fra)

Noget helt andet er.. Er slip-on bare plug and play? Går ud fra det er derfra navnet kommer.. Her tænker jeg på om katalysatoren skal fjernes eller lamdbasonden el. lign!

• #27   24. aug 2012 Jabbekot, På min CBR med en BOS Slip-on pruttede den til dels, og dels kom der en blå stikflamme ud af den hvis man eksempelvis gav den gas i frigear. Et map eliminerede dette fuldstændig.

På min XT'er har jeg standardudstødning. Men piller jeg DB-killeren ud, prutter den ligeledes.

Jeg ved ikke med dig, men jeg synes sgu det lyder tåbeligt med sådan nogle prutter når man slipper gassen. Sådan er det sikkert ikke altid, men sådan er det altså bare i en del tilfælde, så at sige kategorisk at det er spild af penge, virker på mig fejlagtigt.

• #28   24. aug 2012 Der bør skelnes mellem perfektionisme og acceptabelt.. Alle cykler kan køres ind for at opnå optimal udnyttelse. Men det er hverken påkrævet eller nødvendigt..

• #29   25. aug 2012 Noget helt andet er at det ikke ser ud til at man kan få powercommander til min cyklel.. Ihvertfald ikke ifølge powercommander.com!

• #30   25. aug 2012 Jabbekot, Altså nu er de prutter jeg taler om omtrent lige så høje som selve udstødningslyden. og hvis man køber en slip-on for lydens skyld, så ønsker man vel ikke en negativ lyd i samme lydniveau; jeg gør i hvert fald ikke. Men nødvendigt er det vel ikke, ligesom en afbalancering af dæk vel heller ikke er det, for hvad skader det at cyklen ryster ved en bestemt fart.

Godnat.

• #31   25. aug 2012 Vi skal også huske at skele mellem en ny cykel som kan have en helt linier turbine agtig motorgang med den rigtige mapning. og noget gammelt karburator drevet lort hvor man ikke rigtigt kan hverken høre eller mærke forskellen. da cyklen i forvejen hopper og danser og al støj er go stø'j smiley

Nyere cykel = rullefelt. alt andet er tåbeligt. Når man har ofret 80000,- på en mc og yderligere 5000,- på en udstødning. så er det sku pjattet ikke at bruge de 1000-2000 det koster at få den til at spille optimalt smiley

• #33   25. aug 2012 Så det bedste ville være at få den rullet ind for en sikkerheds skyld, hvad enten jeg vælger slipon eller fuld system??

Hvad koster sådan en omgang med rulning og Powercommander cirka? Så kan jeg jo regne lidt på det!

• #35   25. aug 2012 Nicklas, Prøv evt. uden og se hvordan og hvorledes. Måske går det, måske ikke. bare du er klar over at det måske bliver aktuelt med indkørsel på rullefelt når du køber udstødningen.

• #36   25. aug 2012 Det vil jeg prøve!

Er monteringen bare lige til? Altså af med den originale stump og så bare montere det nye efter katalysatoren? Eller skal den fjernes? smiley

• #37   25. aug 2012 Det er som regel lige til. nogle gange skal man lige trylle lidt beslag, men ikke det store problem >:-)

• #38   25. aug 2012 Super.. Tusind tak for svar og hjælp!

Kommentér på:
DB-killer i original udstødning?

Annonce