913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Dorthe R
Dorthe R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3

afgift vs syn afgift vs syn

Hej
Sidder og kigger lidt rundt på et par maskiner. Noget jeg så har studset over, er at nogle cykler bliver solgt uden afgift (no surprise there), men kan levers nysynet og toldsynet.

Så tænker jeg, skal den ikke afgift registreret inden at den kan synes ??
Hilsen en lidt ny indenfor papirarbejdet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift vs syn
  • #1   24. aug 2012 Den skal først toldsynes. Vil man køre på maskinen til syn, smider man prøveplader på. smiley

• #2   24. aug 2012 Der er 2 typer syn for cykler uden afgift, det alm. der kendes som registreringssyn, og så toldsyn, der bl.a andet skal fastslå køretøjets identitet og stand. Der laves normalt toldsyn og reg.syn i umiddelbar forlængelse af hinanden. Når der skrives leveres toldsynet og nysynet betyder det såmænd bare, at begge syn er lavet og cyklen klar til afgiftsberigtigelse -

http://www.synsklar.dk/Toldsyn.html

• #3   24. aug 2012 hej køber du en cykel uden afgift
    så skal du have mega tålmodighed
    for told og skat ramer ikke jorden samme dag som de falder af Biken smiley

• #4   24. aug 2012 Som ib p skriver, så skal du ikke have travlt med at komme ud at køre. Var igennem møllen for et års tid siden. Fik dog sat det hele i værk, og afsluttet, inden den her sæson startede. Der gik ca 6-7 uger. Men har hørt folk der har oplevet næsten den dobbelte tid.

• #5   25. aug 2012 Fra jeg kørte hjemme fra og efterfølgende hentede min MC i Holland, satte nye bremser på den + diverse gennemgang. Fik den toldsynet og synet. Behandlingstid ved Told & Skat. Motorkontor og nummerplade med hjem. Nummerplade på MC og så ud på gaden, ja der taler vi om 23 dage. Så det kan gå hurtig.

• #6   25. aug 2012 kim du er en af de få heldige smiley

Kommentér på:
afgift vs syn

Annonce