Ang. ulykken igår {{forumTopicSubject}}
Til alle jer som var med på tur i det nordsjællandske igår kan jeg sige at jeg lige er blevet udskrevet fra hospitalet og har det efter omstændighederne godt. Jeg vil sige tak til jer allesammen, for hjælpen omkring ulykken og med transport af min cykel.
Til alle jer andre som læser med, har jeg eet budskab. Brug for fanden det rygskjold når I kører også selvom det er varmt. Jeg havde heldigvis alt det udstyr på man kan ønske sig igår og derfor kan jeg ligge hjemme i min seng nu. Jeg fløj ud over mc'en og fik den efterfølgende over mig. Da lægerne efter diverse scanninger og røntgenfotograferinger kunne se at jeg ikke havde nogle brud på rygsøjlen fjernede de mit rygskjold. Der var mærker efter hvor det havde siddet, og der var enighed om at jeg nok havde brækket ryggen, hvis jeg ikke havde haft det på. Så jeg er ikke i tvivl, jeg vil fortsat køre med det. Og til dem der tænker, jamen vi kører jo aldrig hurtigt, så vi behøver det ikke, vil jeg sige at ulykken skete da jeg kørte ca 50-60km/t.
Så til det rigtig kedelige. Jeg har snakket med værkstedet hvor min cykel blev kørt hen, og den viser sig at være stjålet natten til idag. Selvom den er godt ramponeret kan delene åbenbart sagtens bruges, så det jeg troede var en smadret cykel der "bare" skulle fikses, blev altså til slet ingen cykel:( Sur RÆV.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
hvad gik der galt om man må spørge jesper og er det ikke værkstedets forsikring der nu hænger på den ???.
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 42
Forresten godt at høre at du har det godt. Og du må da have en del blå mærker fra da cyklen faldt på dig. Eller hvertfald et chok. Jeg fik engang også en af de der firhjulede "buggy's" på engang, puuhaaa et chok....
Og mon ikke værkstedets forsikring dækker for tabet af din cykel...
dec 2005
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Godt at høre fra dig. Det vigtigste er, at der ikke skete noget alvorligt med dig, men hvor er det bare for meget at cyklen er stjålet.
Hvad fanden er det for nogle idioter, der ikke kan lade andres ting være?
Jeg føler med dig.
Mvh.
Jan
dec 2005
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 147 Svar: 475
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.362
og hvem fanden er da så dum og nakke en skadet cykel ( hvis man har lidt brikker at flytte med hvis man hugger en "hel" cykel er man da komplet hjerne død hvis man hukker en der er skadet)
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 47
Så lad da de fjolser nakke den cykel det viser jo bare hvor dumme de er.
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 267
Mit skjold er et suomy.
Jeg ved ikke om man kan lære så meget af episoden andet end at de der "skildpadder" vejdirektoratet har placeret på vejen er livsfarlige. Vi kørte nogle stykker og havde en bil lige foran, så udsynet var ikke så godt og jeg havde travlt med at orientere mig mht til trafikken og ikke vejen "udstyr" som det så fint hedder.
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 391
ang rygskjold var det pisse trelst at have på de første 3-4 gange men så venner man sig til det.
nu føler jeg mig nøgen uden.
det er sku lige som et par nye sko der skal gåes til.
så på med skjoldet og kom op på cyklen og nyd sommeren.
mvh rené c
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 123
Jeg kunne forstille mig at det må være lidt svært at "komme op på hesten" igen.
Rigtig god bedring herfra og tak for den løftede pegefinger, den kan vi vist alle bruge i ny og næ...
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
Det må da være værkstedets forsikring der skal erstatte din cykel.
jun 2005
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
...mht. rygskjold, så kører jeg med det og har faktisk gjort det fra min første dag på MC. Jeg véd ikke om jeg har et specielt godt rygskjold, men jeg synes ikke at jeg mærker noget til det. Ihvertfald ikke noget udover, at det godt kan blive lidt varmt, især når vejret er som det er i øjeblikket. Men det er absolut ikke et godt argument for at køre uden!
Rigtig god bedring herfra og "heldigvis" skete der ikke mere.
jun 2005
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 164
hmmm...det lyd vist lidt gay det sidste der , men jeg mener det ! hehe....
rygskjold er det eneste jeg mangler...... og det bliver købt ASAP !
jun 2005
maj 2006
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Jeg vil lade det tjene som en advarsel, og købe et skjold, selvom jeg egentlig havde besluttet mig for at droppe det.
Jeg henter min sprit-nye GSR600 på onsdag (hvor det sandsynligvis regner det meste af dagen), og tror liiiiiige at samler et skjold op på vejen.....
jun 2005
jun 2005
maj 2006
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Læser først nu om din ulykke. Håber virkeligt at du er helt ok og snart kommer ud at køre igen.
Totalt underligt, ville egentligt rigtigt gerne have været med på turen, men droppede det, da jeg havde en stærk fornemmelse af at noget ville gå galt, enten med mig eller cyklen, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Er ikke overtroisk! og lader mig normalt aldrig holde tilbage af sådan noget pjat. Har egentlig gået og følt mig lidt åndssvag, at jeg ikke tog med! Er dog noget forundret nu over at jeg åbenbart ikke var helt forkert på den, selv om der jo ikke behøvede at være sket mig noget, hvis jeg var taget med. Men det kunne jo være...
Nå nok om det, håber at du slipper godt fra det, både mht helbreddet og forsikringen.
MVH
ChristianH
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
En hård skal vil fordele trykket/stødet over et større område, men måske ikke absorbere lige så godt, ved små slag og stød.
Vigtigst er nok at en hård rygbeskytter modvirker at din ryg vil kunne bøjes den forkerte vej og brække under et styrt, modsat den bløde af skum.
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 30
Histar trafiktælledimser som på (link fjernet)
eller de her bump hvor der ligger 3 skilpadder forskudt ?
Din historie kan måske bruges i kampen mod HiStar- specielt hvis der ikke er øvrige forhold der kan få skylden for ulykken. Smid gerne en email til mig eller Thomas Makro (han sidder på faq'en jeg linkede til)
jun 2005
Følger: 1 Svar: 2
Men FDM ville gerne tage sagen op igen, hvis der kunne dokumenteres ulykker/uheld, og det må siges at være sket nu.
Er du selv medlem ? Ellers vidergiver jeg gerne sagen, hvis du vil være med til det ? Det kræver noget dokumentation, men må jo siges at være sagen værd ?
Hilsner og god bedring
Steen E.
Ang. ulykken igår