{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Ang. ulykken igår {{forumTopicSubject}}

Til alle jer som var med på tur i det nordsjællandske igår kan jeg sige at jeg lige er blevet udskrevet fra hospitalet og har det efter omstændighederne godt. Jeg vil sige tak til jer allesammen, for hjælpen omkring ulykken og med transport af min cykel.

Til alle jer andre som læser med, har jeg eet budskab. Brug for fanden det rygskjold når I kører også selvom det er varmt. Jeg havde heldigvis alt det udstyr på man kan ønske sig igår og derfor kan jeg ligge hjemme i min seng nu. Jeg fløj ud over mc'en og fik den efterfølgende over mig. Da lægerne efter diverse scanninger og røntgenfotograferinger kunne se at jeg ikke havde nogle brud på rygsøjlen fjernede de mit rygskjold. Der var mærker efter hvor det havde siddet, og der var enighed om at jeg nok havde brækket ryggen, hvis jeg ikke havde haft det på. Så jeg er ikke i tvivl, jeg vil fortsat køre med det. Og til dem der tænker, jamen vi kører jo aldrig hurtigt, så vi behøver det ikke, vil jeg sige at ulykken skete da jeg kørte ca 50-60km/t.

Så til det rigtig kedelige. Jeg har snakket med værkstedet hvor min cykel blev kørt hen, og den viser sig at være stjålet natten til idag. Selvom den er godt ramponeret kan delene åbenbart sagtens bruges, så det jeg troede var en smadret cykel der "bare" skulle fikses, blev altså til slet ingen cykel:( Sur RÆV.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. ulykken igår
  • #1   19. jun 2006 sikke dog en grim historie der . håber at alle der læser dette vil huske den skide rygbeskytter .
    hvad gik der galt om man må spørge jesper og er det ikke værkstedets forsikring der nu hænger på den ???.

• #2   19. jun 2006 Er den meget ubehagelig at have på sådan en rygbeskytter eller glemmer man helt at man har en på?

Forresten godt at høre at du har det godt. Og du må da have en del blå mærker fra da cyklen faldt på dig. Eller hvertfald et chok. Jeg fik engang også en af de der firhjulede "buggy's" på engang, puuhaaa et chok....

Og mon ikke værkstedets forsikring dækker for tabet af din cykel...

• #3   19. jun 2006 hazem a . en rygbeskytter kan godt mærkes ,men jeg føler det som en behaglig ting .den kan redde mit liv så den har lov at være lidt mærkbar .sådan ser jeg på det .

• #4   19. jun 2006 Hej Jesper,
    Godt at høre fra dig. Det vigtigste er, at der ikke skete noget alvorligt med dig, men hvor er det bare for meget at cyklen er stjålet.
    Hvad fanden er det for nogle idioter, der ikke kan lade andres ting være?
    Jeg føler med dig.
    Mvh.
    Jan

• #5   19. jun 2006 benno p . fra 500 og til ca 2000 kr . og køb en af dem du tager på ikke en af dem du montere i jakken .

• #6   19. jun 2006 Godt at høre du har det godt efter omstændighederne. Må vi høre hvad der skete? Måske vi kunne lære noget.

• #7   19. jun 2006 træls historie

og hvem fanden er da så dum og nakke en skadet cykel ( hvis man har lidt brikker at flytte med hvis man hugger en "hel" cykel er man da komplet hjerne død hvis man hukker en der er skadet)

• #9   19. jun 2006 øv øv historie. Men det vigtiste er da at du har det godt.
    Så lad da de fjolser nakke den cykel det viser jo bare hvor dumme de er.

• #10   19. jun 2006 Undskyld jeg har lige en masse ting at tænke på lige nu, så kan ikke skrive en masse svar, men er sikker på nogle af de andre fra turen kan svare på en god del af spørgsmålene.

Mit skjold er et suomy.

Jeg ved ikke om man kan lære så meget af episoden andet end at de der "skildpadder" vejdirektoratet har placeret på vejen er livsfarlige. Vi kørte nogle stykker og havde en bil lige foran, så udsynet var ikke så godt og jeg havde travlt med at orientere mig mht til trafikken og ikke vejen "udstyr" som det så fint hedder.

• #11   19. jun 2006 det er sku surt med cyklen men godt at du har det ok.
    ang rygskjold var det pisse trelst at have på de første 3-4 gange men så venner man sig til det.
    nu føler jeg mig nøgen uden.
    det er sku lige som et par nye sko der skal gåes til.
    så på med skjoldet og kom op på cyklen og nyd sommeren.
    mvh rené c

• #12   19. jun 2006 Årh for søren, håber du er ved godt mod og godt du kom fra det med livet i behold.
    Jeg kunne forstille mig at det må være lidt svært at "komme op på hesten" igen.

Rigtig god bedring herfra og tak for den løftede pegefinger, den kan vi vist alle bruge i ny og næ...

• #13   19. jun 2006 Det er da noget af en ubehagelig histori du kan berette der. Håber du hurtigt kommer over det og kan komme ud på en cykel igen.
    Det må da være værkstedets forsikring der skal erstatte din cykel.

• #14   19. jun 2006 Værkstedets forsikring kan da ikke betale når de ikke er underrettet om at cyklen er indleveret? Så kan alle jo komme og sige at de har stillet deres cykel der fordi den var gået i stykker, og så betaler hans forsikring i stedet for deres???

• #15   19. jun 2006 Fy for den. Det er en grim historie!!

...mht. rygskjold, så kører jeg med det og har faktisk gjort det fra min første dag på MC. Jeg véd ikke om jeg har et specielt godt rygskjold, men jeg synes ikke at jeg mærker noget til det. Ihvertfald ikke noget udover, at det godt kan blive lidt varmt, især når vejret er som det er i øjeblikket. Men det er absolut ikke et godt argument for at køre uden!

Rigtig god bedring herfra og "heldigvis" skete der ikke mere.

• #16   19. jun 2006 Har ikke så mange erfaringer, men kan da anbefale sådan et som mit. Det er et suomy og koster en lille tusse, og de penge er godt givet ud. Det sidder rigtig godt på kroppen og er slet ikke til gene. Det eneste problem er varmen, men det kan man ikke undgå.

• #17   19. jun 2006 for helvede jesper, jeg havde slet ikke set den tråd..... for satan da nogle narrøve der har nappet din cykel..... som om det ikke var slemt nok !:( håber VIRKELIG at du snart er ovenpå igen,og du får noget andet at køre på snart, så ikke jeg når at komme til at savne at køre med dig smiley

hmmm...det lyd vist lidt gay det sidste der , men jeg mener det ! hehe....
    rygskjold er det eneste jeg mangler...... og det bliver købt ASAP !

• #18   19. jun 2006 Jeg vil også meget gerne snart ud at køre igen, men det er lige lidt over 40k i selvrisiko fordi den er stjålet, så ved ikke lige om jeg synes jeg har råd til at genoptage sæsonen. og gider næsten ikke købe en "billig" cykel, nu jeg har vænnet mig til at køre noget dyrt "lort";)

• #19   19. jun 2006 du kan få en tur på min iblandt, så bliver glæden dobbelt så stor når du får RSV igen :D.....overvejer seriøst en med lidt flere ccm til næste år....zx-10 måske ?:)

• #20   19. jun 2006 Først og fremmest: godt at det ikke gik værre, trods alt.
    Jeg vil lade det tjene som en advarsel, og købe et skjold, selvom jeg egentlig havde besluttet mig for at droppe det.
    Jeg henter min sprit-nye GSR600 på onsdag (hvor det sandsynligvis regner det meste af dagen), og tror liiiiiige at samler et skjold op på vejen.....

• #21   19. jun 2006 Glæder mig til at se din cykel herinde Bademester. Den er sgu fræk den nye suki. Jeg kan heller ikke se hvad problemet er i at give 1000kr for et rygskjold, når man kan købe cykel for 100k og gerne læderdragt, og fint skal det være for 10k.

• #22   19. jun 2006 Ja, jeg overvejer også lidt at skifte til zx-10r. Nu må vi se. Var bare ret glad for RSV'en, men den fås bare ikke i den farve jeg havde den i mere, med mindre jeg køber en factory, og det ved jeg ikke om jeg vil give ekstra for...

• #23   19. jun 2006 jeg synes din er/var rigtig flot...og den lyd ! (med de nye potter altså smiley men da jeg så mic's zx'er på klemmen var jeg solgt...damn den er fed.

• #24   20. jun 2006 Fy for den!
    Læser først nu om din ulykke. Håber virkeligt at du er helt ok og snart kommer ud at køre igen.

Totalt underligt, ville egentligt rigtigt gerne have været med på turen, men droppede det, da jeg havde en stærk fornemmelse af at noget ville gå galt, enten med mig eller cyklen, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Er ikke overtroisk! og lader mig normalt aldrig holde tilbage af sådan noget pjat. Har egentlig gået og følt mig lidt åndssvag, at jeg ikke tog med! Er dog noget forundret nu over at jeg åbenbart ikke var helt forkert på den, selv om der jo ikke behøvede at være sket mig noget, hvis jeg var taget med. Men det kunne jo være...

Nå nok om det, håber at du slipper godt fra det, både mht helbreddet og forsikringen.

MVH
    ChristianH

• #25   21. jun 2006 Stephan:
    En hård skal vil fordele trykket/stødet over et større område, men måske ikke absorbere lige så godt, ved små slag og stød.
    Vigtigst er nok at en hård rygbeskytter modvirker at din ryg vil kunne bøjes den forkerte vej og brække under et styrt, modsat den bløde af skum.

• #27   26. jun 2006 Hvad var det for "skildpadder" du snublede over ?

Histar trafiktælledimser som på (link fjernet)

eller de her bump hvor der ligger 3 skilpadder forskudt ?

Din historie kan måske bruges i kampen mod HiStar- specielt hvis der ikke er øvrige forhold der kan få skylden for ulykken. Smid gerne en email til mig eller Thomas Makro (han sidder på faq'en jeg linkede til)

• Steen E
    Steen E Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 1 Svar: 2
    #28   26. jun 2006 Fra dk.fritid ng har vi haft HiStar oppe med Vejdirektoratet, bl.a. gennem FDM. Vejdirektoratet fik dem så prøvet af mc-politiet, som ikke anså dem for farligere end andre bump osv på vejen.

Men FDM ville gerne tage sagen op igen, hvis der kunne dokumenteres ulykker/uheld, og det må siges at være sket nu.

Er du selv medlem ? Ellers vidergiver jeg gerne sagen, hvis du vil være med til det ? Det kræver noget dokumentation, men må jo siges at være sagen værd ?

Hilsner og god bedring

Steen E.

Kommentér på:
Ang. ulykken igår

Annonce