{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket dæk er best
  • #2   16. aug 2012 Dæk er ligesom valg af mc.... du får aldrig et konkret bud

  • #3   16. aug 2012 Et rundt dæk er at foretrække

  • #4   16. aug 2012 Dæk er jo lidt din og andres livsforsikring så det skal være noget som passer til dit kørdelsbehov
    Køb noget som dur også i regnvejr pludselig får du brug for at de bare skal virke
    Jeg bruger et compount dæk lidt hård på midten og blød på siderne det giver ofte rimeligt med km og virker når vejen svinger


  • #5   16. aug 2012 min kører stil er ikk race mere turring og i alt slags vejr og der er jo rigtig mange at vælge imellem dem jeg har på nu er brigestone bto 20

  • #6   17. aug 2012 Så kunne du prøve Road 3..

  • #8   17. aug 2012 Rene: han efterlyser dæk til touring ?
    Bt23 , dunlop roadsmart2 , pirelli Angel , metzler z8 den nye model helst,


  • #9   17. aug 2012 "Ikke for dyrt, ikke forbilligt" Så er det nok ikke S20 der skal anbefales!!
    Til dit kørselsbehov er Bridgestone BT21 et superdæk med god holdbarhed


  • #10   17. aug 2012 Hvis du kan - så kør sæsonen færdig for i år, og nap et sæt Bridgestone BT030 (afløseren for BT023)
    Glem som det forslåes her Bridgestone BT021, skal det være skal du vælge BT023 istedet.
    Bridgestone S20 vil være en konstant kilde til smil inde bag visiret, men du skal ikke forvente ti'tusindvis af km. på det !
    Så som de sædvanligvis magter, så vil Bridgestone toppe BT023 med den nye BT030 og tilføje mere af alt det der gjorde dette dæk "næsten" perfekt, altså endnu friskere køreegenskaber, endnu bedre kilometer ydelse... og så for fan.. i helv... 190/55-17 med i sortimentet, og ja, hvorfor ik også et 190/60-17 nu ønskesedlen aligevel er fremme..!!!


  • #11   17. aug 2012 kan varmt anbefale metzler z8 de blev da osse test vinder i motorrad

  • #12   17. aug 2012 okay mange tak for de gode input og råd nu er det bare igang med at bestille


  • #13   17. aug 2012 Jeg har lige monteret Bridgestone BT023 på Banditen. Den kører og styrer bedre end på de Metzler Z6 int. der sad før (sammenlignet med da de var nye). Mc'en er meget samme stil som din, og hvis din kørsel er friske "hygge ture" og lidt touring, passer det perfekt til behovet. De færeste (hvis nogen) vil have noget ud af at montere rene sports dæk på en sportstouring maskine.

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #14   17. aug 2012 OY, hvorfor ønsker du et 190/60? et 55 er i forvejen en ordentlig ballon. Er det for at få endnu mere kød på siderne?

  • #15   17. aug 2012 Peter S - de der Metzler du skriver om, kan de købes i Danmark .. ? det er dæk af en eller anden mærkelig specifikation, som ikke sælges udenfor det gamle land mod syd...
    Hvorfor jeg ønsker dæk i 60 profil... mere gummi i berøring med asfalt under nedlægning .. !!!
    Modsat Rene J vil jeg vil s k i d e på hvordan det ser ud, gi mig noget der virker istedet for - og pilen viser en vej - mod bagdæk med et højere profil, se fks. hvad den lille Streetfighter fra Duc kører på bagpå 180/60-17
    Det fede er - at selv på "ældre mc'er", har jeg stadig tilgode at høre om dårlige erfaringer med at montere et højere profil, fks. ved jeg flere Honda forhandlere i Tyskland, partout trækker det bedagede 190/50-17 af spritnye Fireblade's, og sætter et profil 55 på istedet.
    Det har virket kanon på min egen, langt skarpere styring, mere komfort, bedre egendæmpning, alt i alt - en .. ja den bedste "mod" overhovedet !
    Men nu drifter emnet - sorry
    Kan du køre sæsonen færdig på hvad du har, så gør det, og nap et sæt spritnye Bridgestone BT30 (jeg er ret sikker på dett bliver navnet på BT23's afløser) til at starte næste sæson på, holder stilen fra BT23'eren, så har du top dæk i ca. 12 - 15.000 km.


  • #16   17. aug 2012 oy05
    ja metzler z8 roadtec interact kan købes i danmark tror alle forhandler har dem
    fik mine monteret ved skjern mc


  • #17   17. aug 2012 Peter S. du har ikke læst testen så, du har "kun" skimmet resultatet, Z8 dækket var en eller anden special specifikation, som kun sælges i Tyskland..

  • #18   17. aug 2012 -OY05
    Hvis det er M/O betegnelsen, du mener, så hentyder det til den nyeste udgave af Z8'eren, der kom på markedet i år.


  • #19   17. aug 2012 Tak for info Jeppe

  • #20   17. aug 2012 Kan varmt anbefale Metzeler Z8, jeg smed et par nye på sidste år, har nu kørt 3800 km på dem, (de 450 km på svingtur fyn rundt i øsende regnvejr),må sige at jeg er super tilfreds, Z8 performer super, og er først lige begyndt at kunne se lidt slitage, trods rimelig frisk kørsel på en kraftig mc (ZZR1100), så kan varmt anbefales herfra...

  • #21   17. aug 2012 Jeppe (Amager) A:

    Hvad mener du med M/O?
    Står det på dækket?
    Er det ikke bare versionen til de tunge touring cykler?


  • #22   18. aug 2012 Rene J : et dæk som kun holder ca 3300 km på min bandit er ikke velegnet til touring i min verden . Min bette bror kørte på et sæt s20 på vores tur til harzen,og hans bag dæk var faktisk blankt da vi kom hjem .På en af rastepladserne i Tyskland var bagdækket så varmt på midten at du næsten kunne skralle gummi af, og han kører på en gsr600 .ialt kørte han nok 4500 km på et sæt s20

  • #23   18. aug 2012 Heine D : det er bare for at vise de har opdateret dækket allerede,den gamle z8 var ikke for skarp ......

  • #24   18. aug 2012 Jo,men de tester jo også kun på bane,og der kan de fint tåle varmen,der er det jo lige omvendt. Touring dækkene smelter på siderne af dækket.
    Snakkede med bridgestone og han var helt uforstående over at jeg kun havde kørt 3300 km på s20 ,men gav så min cykels affjedring skylden....... Han mente ikke det var ualmindeligt med 7000 -10000 km på en s20 bagdækket ......


  • #25   18. aug 2012 michael l:

    Hvordan kan man se om man har det nye eller det gamle så?


  • #26   18. aug 2012 Jeg vil tro der står m/o på dækket.....jeg har ikke set dækket,så er ikke sikker
    Kører selv på dunlop roadsmart 2 ,og det synes jeg er et super dæk
    Har ellers altid brugt meget tid på at svine dunlops dæk , men de nye roadsmart er kanon.


  • #27   18. aug 2012 prøv et sæt Michilin 2ct.. smiley


  • #28   18. aug 2012 Har bestilt michelin road 3

  • #29   18. aug 2012 helt fint . mange km i det...
    ct2 er lidt mere sports præget:)


  • #30   18. aug 2012 Michael L - hvem har du talt med fra Bridgestone om det ?

  • #31   18. aug 2012 Deres salgs chef , tror han hedder Carsten ?? Utrolig flink fyr


  • #32   18. aug 2012 Rene J : det var noget mere end på dit billede

  • #33   18. aug 2012 Heine D
    Der vil stå et M på fordækket og et O på bagdækket, hvis det er nyeste udgave af Z8'eren. Det gamle Z8 dæk var også godt, det nye er bare bedre i vådt føre.


  • #34   18. aug 2012 Jeppe (Amager) A:

    Som jeg lige læser det så er O typen lidt ligesom BT023GT. Altså en type som er særligt beregnet til store tunge mc'er. Derfor findes O typen også kun i 180 og 190.

    http://www.boxenstopp.de/produkt-info/Metzeler/Metzeler_Roadtec-Z8-Interact.html


  • #35   19. aug 2012 Jeppe A : der kender jeg så nogle stykker som ikke er enige med dig,bla det danske mc politi ........

  • #36   19. aug 2012 Rene J : nej han snakkede ikke om nogen fejl eller noget .....

  • #37   19. aug 2012 Heine D : det har ikke noget at gøre med vægten,eller tungere cykler at gøre .

  • #38   19. aug 2012 -Heine D
    Så læser du forkert. Se her på Metzelers homoside:
    http://m.metzelermoto.com/web/products/newproducts/roadtecz8/product_features/default.page
    Wet braking and wet behaviour on motorcycle tyres have become a more and more relevant feature, especially where sudden rain fall may be encountered at any time and a high level of safety is required. Metzeler decided to develop the new (M) and (O) specifications of the Roadtec Z8 Interact™ with the precise objective to give to riders the latest technology developed for wet behaviour maintaining the high level of all other performance requirements. The result is a tyre that is the new performance reference in all weather conditions.


  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #39   19. aug 2012 Masser at tage fat på: Vi har set forskellige kilometerydelser på S20 dækket og især bagdækket bliver slidt hurtigere - ligesom gamle dage med 2 bagdæk pr fordæk. Alt afhængig af kørselsmønster, affjedringskvalitet/setup, lufttryk får vi varierende ydelser. Instruktørkørsel politi FJR = 2500 km, standard politi FJR gade = 7000 km. Test i Motorrad efter 4000 km på Triumph 675'ere = 35% mønster tilbage = ca. 5-6000 teoretisk. Grip koster på kilometerydelsen og S20 er klasseledende i vådt føre og blandt de første i tørt.
    Der kommer en T30 til april 2013 som er spidsere i profilen end BT023 og med revideret gummiblanding. Det giver bedre vådegenskaber ved kurvekørsel, men også mindre kilometerydelse end BT023.
    Metzeler Z8 (M/O) - ny specifikation hvor der står "M" på fordækket og "O" på bagdækket og IKKE det det almindelige Interact dæk - som fik mellemkarakter i 2011 - http://www.motorradonline.de/reifenspezial/motorrad-reifentest-sport-und-tourenreifen-metzeler-z8-interact/368916?seite=9
    En højere profil bagpå giver mere vægt på forhjulet og dermed en hurtigere styrende cykel. Derudover vil det - alt efter konstruktion - give en større trædeflade under nedlægning. En 190/60 R17 er størrelsen til Yam XV1900, så... :-). Minus er, at det kan give en urolig motorcykel og for lidt bid på bagdækket grundet "forkert" vinkel og cyklen ikke kan "sætte" sig under gasgivning. Så hvad der kan kurere en smed, kan slå en bager ihjel - altså hvad der virker på X, duer overhovedet ikke på Y.


  • #40   19. aug 2012 Hvorfor har de så kun lavet O typen i 180 og 190?

  • #41   19. aug 2012 jeg forstår ikke helt det du siger rene : hvis et dæk er rundt = mindre styre villigt
    spids profil mere styre villige ???? du siger det er omvendt ???


  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #42   19. aug 2012 @ Heine: 180+190+190/55 er de mest solgte dæk og jeg formoder specifikationen udvides til også at gælde 150 og 160 bredde.
    @ Rene: Det handler måske om set-up - prøv at skriv en PM til mig.


  • #43   19. aug 2012 ok,rene,så er vi enige

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #44   20. aug 2012 Der må jo også være en grænse for optimal anlægsflade,- trykket pr. cm2 reduceres jo, særligt i vådt føre skal dækket vel kunne "træde igennem". Eks. en RGV 250 ville ikke stå bedre fast med et 190/55. ?

  • #45   20. aug 2012 mine metzler z8 bagdæk har kørt 9000km nu og der et par tusind endnu

  • #46   11. sep 2012 peter S, du ligger jo også og kører små 20 km/l

  • #47   12. sep 2012 john g det godt med dig

  • #48   12. sep 2012 smiley

Kommentér på:
hvilket dæk er best

Annonce