{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Husk det blinklys! {{forumTopicSubject}}

For et par dage siden holdt jeg i bil ved en rundkørsel i Nykøbing Falster, og der kommer en motorcyklist kørende fra vejen til venstre for mig, på vej ind i rundkørslen. Han har god fart på, men han blinker, så jeg kan roligt køre ind i rundkørslen, da han tydeligvis skal ned af den vej, jeg kommer fra. Jeg bliver dog alligevel holdende, da jeg lige skal checke hans cykel ud. smiley

Det viste sig at være ekstremt heldigt, for meget overraskende vælger fyren at lade være med at dreje til højre af første vej, selvom han blinkede, da han kørte ind i rundkørslen, men fortsætter i stedet forbi forenden af min bil og tager den næste vej. Fyren havde simpelthen glemt sit blinklys fra sidste gang, han drejde til højre. Havde jeg ikke været motorcykelinteresseret, var jeg ikke blevet holdende for at se hans cykel, men var i stedet kørt lige ud foran ham.

Husk derfor blinklyset, for holder folk f.eks. ved en sidevej, og ser dig komme fra venstre med højre blinklys tændt, så tøver de ikke med at køre lige ud foran dig, uanset hvor stærkt du kører, da du jo allerede har fortalt dem, at du skal til højre og der derfor ikke er nogen grund til de bliver holdende. Det er derfor ingen overdrivelse at sige, at glemmer du at slå dit blinklys fra, så kan det nemt koste dig livet.

P.S. Jeg havde selv svært ved at huske blinklyset, da jeg tog kortet, men jeg lærte det ved hele tiden at tænke på det, mens jeg kørte: "Husk blinklyset, husk blinklyset, husk blinklyset..." På den måde huskede jeg det hver gang og snart var det en refleks, så jeg ikke behøvede koncentrere mig om det mere, og jeg glemte det aldrig igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk det blinklys!
Kommentér på:
Husk det blinklys!

Annonce