{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Gode råd før køb {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Tænker nok de fleste af jer synes skidt om kiniske cykler, men jeg har overvejet at købe en, man kunne måske nok finde noget japansk brugt i samme prisklasse, men den jeg har kig på ser ellers godt ud og 250cc er nok mest fornuftigt at starte med da jeg ikke har kørt før, trods min 31 år. Den skal bare bruges til hyggeturer - ikke noget daglig transport.

(link fjernet)

Den skulle komme til at ligge på ca. 31000,- går ud fra at man kunne få ansvar på den for ca. et par tusinde pr. år - så kan jeg følge med prismæssigt ihvertfald.

De har også lave en anden ny model DD250E-9B med vandkøling og tromle bag, som dog ikke er lige så fræk at se på, ved ikke hvor meget det har at sige med det vandkøling når man ikke skal køre voldsomt lange turer alligevel... men den er da lidt billigere...

Nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd før køb
  • #1   18. jun 2006 Hvorfor f.eks. ikke købe en brugt Gs500 i stedet? Der har du en langt bedre mc som holder prisen.

Jeg kender ikke selv noget til Geely-cyklerne, men jeg har endnu aldrig hørt andet godt om dem, end prisen.

• #2   18. jun 2006 Gs500 er ikke rigtigt den type MC jeg kigger efter... jeg ville helst have en Harley smiley men hvem har råd til den slags luksus...

Jeg kunne self. godt købe en alm. motorcykel, og få choppe den selv, med lang gaffel, sænkning osv. men det vil blive en betydelig kostelig affære - den fra Geely ser ud som den skal, så der skal ikke ofres mere..

• #3   18. jun 2006 Har kun hørt dårligt om de billige kinesiske cykler. Det bliver endnu dyrere for dig at skifte dele på den end hvis du køber en ordentlig brugt og sætter i stand. Jeg tror du hurtigt vil blive ked af at den ruster mellem hænderne på dig.

• #4   18. jun 2006 så vil jeg nok vælge at finde en yamaha 250 eller 535 virago eller en honda vt shadow eller vf custom. de kan også findes fra 35000kr og op efter. men yamaha er et meget beder alternativ en geely.
    mvh allan h

• #5   18. jun 2006 Hop et anerkendt mærke, eks. Honda, Yamaha eller kawazaki, du bliver meget gladere for det, både her og nu, men også i længden... smiley

• #6   18. jun 2006 Du kan jo også få en Suzuki GZ 250 brugt til de penge! Koster 40.000,- fra ny! Og det er altså NOGET bedre kvalitet, og køreglæde.

• #7   18. jun 2006 der er jo en honda rebel 450 ccm. de er ret pæne og vist også ok billige

• #8   18. jun 2006 lund i den sammen hang skal også nævnes GN 250 Det er så vidt jeg husker den samme motor som på GZ'eren

og så er der jo også suzuike LS 650 Savage

• #9   18. jun 2006 Køb den da!
    Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen. Men man får da meget MC for pengene.
    Og reservedele koster ingenting i forhold til andre ikke kinesiske motorcykler.
    Hvad er det værste der kan ske?
    At du ikke er tilfreds? Så sælg den og køb en anden! Sværere er det jo ikke!

• #10   18. jun 2006 Sikke en gang mærkevare flæberi! smiley

Køb du din Geely. Det er muligt, at den koster dig 40% afskrivning på det første år eller to, men hvad er det i kontanter???

Hvor mange har i øvrigt endnu nogen form for erfaring med rust på disse cykler?

Jeg tror næppe det et materialerne, der er meget billigere end på andre cykler - det er lønninger, og det hænger sammen med, at man kan leve af meget små indkomster i Kinesien.

Jeg synes, at det er fremragende begyndercykler: du får en ny Cykel(garanti), du får en cykel i passende ydelsesforhold til at lære på. Du har muligheder for at prøve om det her virkelig er noget for dig, og er det det, skifter du under alle omstændigheder til noget lidt større inden for et par år.

Pøj PøJ smiley

• #11   18. jun 2006 Knud> Hørt!
    Jeg ved ikke hvordan materialerne er i forhold til andre cykler. Men jeg ved at svejsningerne ikke ser alt for kønne ud (ikke at de er dårlige) og chromen nok ikke en der holder evigt. Men igen: Du får meget cykel for pengene, og du har din garanti!

• #12   18. jun 2006 Ah dejligt!

Tænkte også lige at hvis alle har den holdning til kineserne - bør jeg nok ikke melde mig i en MC klub, så får jeg alligevel bare ikke lov til at køre med på turene på min raket smiley

Men jo, jeg har også haft lidt betænkninger mht. kvaliteten, men tilsyneladende har de fået styr på både krom og lak.
    Stellet er sprøjtemetaliseret og har 2 lag lak.
    Forkromningen er CASS testet med karakter 9, som burde være på højde med de fleste japan mærker.
    Og der er masser af forhandlere at skaffe reservedele igennem.

Men hvor meget betyder vandkølingen, udover lidt mindre larm - jeg havde den en luftkølet scooter før i tiden som var meget kraftigt tunet, og den blev ikke for varm selv på meget lange ture?

Det jeg egentlig er mest nervøs for er at cyklen ligner noget størrer, men frygter at lyden fra R2/240ccm ikke rigtigt holder stilen (knallert lyd) ? smiley

- kunne man evt. købe et ekstra sæt udstødningsrør, og skære potterne af og forlænge rørene lidt, altså noget freeflow agtigt - uden at motoren ville kører vildt dårligt af den grund?

• #13   18. jun 2006 Nej det er jo netop det - jeg vil helst IKKE have en cykel ligesom alle andre smiley og selvom denne her er standard fra fabrik, så ligner den ikke ret meget som kører rundt derude (endnu ihvertfald).

Men 110 km/t er også fint nok, jeg skal sikkert ikke over 80 det meste af tiden, og kan den klare en tur på motorvej et par gange årligt opfylder det kravet. Det var jo netop stilen (og prisen naturligvis) jeg gik efter - og ikke farten.

Men enig - jeg tror nu heller ikke cyklen kører pænt ved 110-120 km/t...

Men et er lak & krom, et andet er drift pålidelighed - det har jeg ikke rigtigt fundet noget info omkring.

Iøvrigt - holder den 3 år - og kan sælges igen for 5-10.000, så er det vel godt nok. Min gamle BMW (bil) mistede mere end 30.000,- på de 2 år jeg havde den, såå...

Kommentér på:
Gode råd før køb

Annonce