1.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Alle Ninja 250 skal på værksted Alle Ninja 250 skal på værksted

Sakset fra Magacin.dk:

"De mange danske Kawasaki ZX250R skal opdateres

Kawasaki har konstateret at alle Ninja 250 årgang 2008 – 2012 er behæftet med en mulig sikkerheds fejl.

Under visse forudsætninger kan vibrationer forplante sig gennem beslaget til væltesensoren hvilket kan føre til motorstop. I værste fald kan dette betyde at føren mister kontrollen hvis motoren sætter ud under kørsel.
Udbedring af dette indebærer udskiftning af beslaget til væltesensoren, som dermed er beskyttet mod vibrationer.

På baggrund af dette tilbagekalder Kawasaki alle berørte enheder til reparation.

Er du ejer af en Kawasaki Ninja 250 skal du kontakte din Kawasaki forhandler, og træffe aftale om denne reparation, der tager omkring en time og som naturligvis vil være uden omkostninger for dig. "

http://www.magacin.dk/motorcykler/alle-ninja-250-skal-paa-vaerksted/ar3394/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle Ninja 250 skal på værksted
  • #1   7. aug 2012 God service fra kawasaki!!! Fuck det må være dyrt

• #2   7. aug 2012 hvordan er det GOD service?
    altså forstå mig ret, men hvor er den gode service i at de ordner noget de har sendt på markedet som ikke var lavet ordentlig først gang..
    det er på sin plads at de ordner det..

• #3   7. aug 2012 Mange tak - så skal min da lige et smut forbi den lokale smiley

• #4   7. aug 2012 væltesensoren Den er sku go

• #5   7. aug 2012 Hvad er der galt med "væltesensor"... det hedder det jo på dansk!

• #6   8. aug 2012 intet kan testes så godt, at man kan være sikker på at der INGEN fejl er.

• #7   8. aug 2012 Ja.. Der er efterhånden mange ting der skal være opfyldt før du får lov til at starte dyret..
    Drej nøglen..
    Støttefoden op...
    Koblingen ind...
    Cyklen står lodret.!!!!

Og hvis det ikke virker..??

Tryk på starterknappen.. smiley

• #8   8. aug 2012 Hold da op, nå det så jeg ikke komme på min elskede ninja.. Kontakter man bare den nærmeste kawa forhandler? Købte jo min brugt, så har ingen forhandler som sådan.. Sikkert pga. den nye ninja 250r 2013 der udkommer, hvor de så har set den, kæft den er også lækker, mini-zx10r! abs og hele mulivitten :X http://3.bp.blogspot.com/-VIReiop4m0g/UBs74dv42EI/AAAAAAAAFY8/H3-JDwF9pEs/s1600/2013-Kawasaki-Ninja-250-R.jpg

• #9   8. aug 2012 Ærligt, så synes jeg den model du har er federe, hvis det absolut skal være.. Svar til dit spørgsmål, så vil jeg tro du bare kigger forbi den forhandler som ligger dig nærmest og får ham til at kigge på det. Det er ihvertfald hvad der står i artiklen -og også det mest logiske.. Mvh!

• #10   8. aug 2012 må tilstå jeg også bedst kan lide mine side-kåber, men opdelt lygter og abs er nu en rar ting. rgr, det prøver jeg på tak!. smiley

• #11   8. aug 2012 Flot.... skal både have min 250r og min zx6r på værksted nu, pga sikkerheds fejl -_- men så længe de betaler går det nok smiley

citat: Kawasaki gade:

Kawasaki Ninja 250
    Kawasaki har konstateret at alle Ninja 250 årgang 2008 – 2012 er behæftet med en mulig sikkerheds fejl.
    Under visse forudsætninger kan vibrationer forplante sig gennem beslaget til væltesensoren hvilket kan føre til motorstop. I værste fald kan dette betyde at føren mister kontrollen hvis motoren sætter ud under kørsel.
    Udbedring af dette indebærer udskiftning af beslaget til væltesensoren, som dermed er beskyttet mod vibrationer.
    På baggrund af dette tilbagekalder Kawasaki alle berørte enheder til reparation.
    Er du ejer af en Kawasaki Ninja 250 beder vi dig derfor venligst om at kontakte din Kawasaki forhandler, og træffe aftale om denne reparation, der tager omkring en time og som naturligvis vil være uden omkostninger for dig.

Kawasaki ZX6R og ZX10R
    Kawasaki har konstateret at enkelte enheder af ZX6R model år 2009,2010,2011 og 2012 samt ZX10R model år 2008,2009,2010 og 2011 kan være en sikkerhedsfejl. Det betyder at der under kørsel kan opstå fejl på spændingsregulatoren hvilket medfører forkert lade spænding. En defekt spændings regulator kan resultere i start problemer eller, ligefrem være skyld i at motoren sætter ud under kørsel, hvilket kan forårsage et uheld.
    Er du ejer af en ovenstående modeller beder vi dig derfor venligst om at kontakte din Kawasaki forhandler og træffe aftale om reparation. Dette vil naturligvis være uden omkostninger for dig.

http://www.kawasaki.dk/Info/Details/340EA80BBBC

• #12   8. aug 2012 Jaja......nu skal man jo lige ha´ startet sådan en Kawasaki først.....førend den kan gå i stå.
    Så der er lang vej endnu.

;O)

• #13   8. aug 2012 Kawasaki plejer at sende et brev ud de mc'er som der sku være fejl på!

Kommentér på:
Alle Ninja 250 skal på værksted

Annonce