Argh men for pokker da!!!!! Benzinspild. {{forumTopicSubject}}
Jeg har opstaldet min kære gsx-r600 opstaldet, da jeg ikke har fået førerskiltet endnu.
Jeg ville i dag ud at have den startet og køre lidt, på lukket bane self. Da jeg så kommer op og skal starte den, så pisser det ud med benzin. Nå jeg tænker at jeg har druknet den, trækker den udenfor og prøver at starte den. Men intet held. Jeg får rykket bagende, sæde af og løsnet tanken. Jeg prøver at starte den endnu engang imens jeg løfter tanken, og kan til min store skuffelse se at det bare pisser ud med benz oppe bag kaburatorene..... ÆV!!!
Jeg tænker den skal til doktor og have skiftet pakninger og i samme forbindelse have den dysset om og rullet ind.
Nogle der ved hvad sådan en omgang kan koste?
/Christian
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 352
Hvordan tjekker jeg det Busa C?
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
nogle prikker forsigtig til dem .. men det er nr 1 at rense ....
mht
benzin i olien
hvis du har olie pind på,så træk den op og lugt til den.. ellers skru olie proppen af og lugt ned i hullet. hvis du har kik øje, så se om der er mere olie på end sidst.. det kan være et tegn på der er kommet extra i olien..
mvh
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 352
Hvis den skal omdyses, rulles ind bliver der så automatisk skiftet pakninger ?
Og nogle der har en anelse om hvad prisen er på sådan noget?
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
Christian < Tror bare det er en nåleventil der hænger. Med mindre du har rodet med slanger til benzinpumpe/kaburator.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Det er en svømmeventil som hænger. Det kan sikkert klares ved at banke "let" på svømmehuset med håndtaget på en skruetrækker. Ellers så skal de lige af og renses. No problemo. Det klare du let uden mekanikerens hjælp
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 352
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 8
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
hvis den flyder over kan det sagtens ske..
men jeg har ikke et behov for at skulle overbevise jer... vi er ikke enig.. og det er det..
mvh
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 348
Se om dine slanger er ok, og kig efter benzinhane og svømmerventiler.
Du behøver ikke at dysse den om efter denne operation.
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
Men jeg er nu ret enig med Brian S.
Olien ligger jo under stemplet. Og når den får overløb , løber det jo ud af kabuén og og ikke ved siden af stemplerne...
Det ville være det samme som at slukke for dødmandsknappen ved eks. 3000 omd/r så skulle der jo også komme benzin i olien.. og det gør der altså ikke... Hvis det er helt håbløst Christian så må vi guide dig ell komme forbi og vise dig hvor der skal bankes med den muggert,
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
men det er helt som Dannie forklare..... sådan er det..
mvh
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Det er altså set MANGE gange før, så det er ikke unormalt når svømmeren hænger at det kan gå ned i olien, så det er altid en god ide at checke det.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 352
Men mere lyder som at kaburatoerne/svømmere skal renses??
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 8
Karburatoren løber først over, ellers går det den anden vej, ud i luftfilter som bestemt ikke er tæt og videre derfra ud i det fri ( fordampning )
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
De motor jeg omtaler er 4-takter.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 8
Hilsner fra Bornholmer med gammel Honda, Drive safe
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 348
Når nu benzinen pisser ud over det hele, kan det være at han er heldig at det ikke er gået i olien, men det koster ikke noget at kigge efter, vel!?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Du kan bare google "fuel in engine oil" så kommer der massere af forklaringer og eksempler på folk der har oplevet det.
Og de sidste 2års tid jeg har været på et amerikansk suzuki forum har der været oprettet 3 tråde hvor der er kommet benzin i olien pga karburatorene der hang.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 8
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Så af med olien og filter og på med noget nyt INDEN du forsøger at starte igen.
Grunden til der er en benzin hane er jo netop fordi svømmerventilerne ikke er 100% pålidelige, specielt ikke hvis cyklen ikke bliver brugt regelmæssigt. Så jeg ville i første omgang koncentrere mig om hanen og se om ikke svømmerventilerne kommer sig. Eventuelt skal svømmerhuset blot adskilles og ventilen have lidt motion.
Nu ved jeg ikke om det er en vacuum ventil der er på din cykel (on - pri - res)eller en almindelig ventil (on - off -res). Hvis det er en alm så husker du at sætte den på off ikke? Men af med benzin slangerne og kontroller hanen.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Det er jo ikke en 2 t motor med indsugning i krumutapshuset vi snakker om..
Der foruden så kræver en bensin oversvømmelse både at vacumhanen og svømmeventilen ikke virker korrekt.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Tappede ca 5 liter meget tynd olie af en Suzuki GS650G '83 efter to års stilstand.
Tidligere ejer havde efterladt den på PRI = tom tank & tynd olie. Om det er løbet gennem karburator -> ventiler -> stempler eller gennem luftfilter -> krumtapsudluftning ved jeg ikke. Kan blot sige skumluftfilteret var porøst og ødelagt.
Den ene svømmerventil hang, men efter lidt motion og ny benzin virker den igen. Pakningen har sikkert suget tilpas meget benzin til den kan slutte tæt igen.
Næsten problem bliver sikkert at de 5% æthanol der i dag tilsættes benzin (i mine øjne et halvhjertet forsøg på at virke miljøbevidste) med tiden æder den gamle type gummipakninger, med utæthedder til følge.
Et andet problem med denne "moderne" benzin er at den suger fugt pga æthanolen. Når benzinen ved længere tids stilstand så fordamper, inddampes æthanol/vandopløsningen til en tyk klistret beg, der ikke umiddelbart lader sig opløse igen af hverken benzin, vand eller æthanol :-S
Jeg har set fænomenet utallige gange på gamle biler importeret fra californien, der har brugt denne type benzin i mange år.
Både i tyskland og herhjemme er man i klassiker kredse begyndt at anbefale man kører karburatorerne tomme inden vinteropbevaringen. Så der ikke er noget tilbage der kan inddampe til beg. Og dernæst anvende et eller andet vinter additiv i tanken, hvad dette additiv gør og om det virker skal jeg lade være usagt.
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 352
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
PÅ nogle cykler, vil benzin løbe i luftvilter, grundet vinklen på karburatorer.
På andre løber det i cylinder, pga tyngdekraften, og karburatorer, der er placeret på en skråtstillet cyllender!
SÅ nogle løber det faktisk i cylender! OG nogle gange, løber det så i olien, det er ikke hver gang det sker... MEN jo.. det SKER!!!¨
Argh men for pokker da!!!!! Benzinspild.