{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.558 visninger | Oprettet:

Argh men for pokker da!!!!! Benzinspild. {{forumTopicSubject}}

Jeg har opstaldet min kære gsx-r600 opstaldet, da jeg ikke har fået førerskiltet endnu.
Jeg ville i dag ud at have den startet og køre lidt, på lukket bane self. Da jeg så kommer op og skal starte den, så pisser det ud med benzin. Nå jeg tænker at jeg har druknet den, trækker den udenfor og prøver at starte den. Men intet held. Jeg får rykket bagende, sæde af og løsnet tanken. Jeg prøver at starte den endnu engang imens jeg løfter tanken, og kan til min store skuffelse se at det bare pisser ud med benz oppe bag kaburatorene..... ÆV!!!
Jeg tænker den skal til doktor og have skiftet pakninger og i samme forbindelse have den dysset om og rullet ind.
Nogle der ved hvad sådan en omgang kan koste?

/Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh men for pokker da!!!!! Benzinspild.
  • #1   4. aug 2012 måske det "bare" er dine svømmer der har sat sig... husk altid at tjekke at der ikke er rendt benzin ned i din motorolie..

    mvh


  • #2   4. aug 2012 Den har stået stille i ca en måned. Og i den tid har den ikke spildt en dråbe af noget som helst, så blev ret trist....
    Hvordan tjekker jeg det Busa C?


  • #3   4. aug 2012 skil evt dine svømmerhus af og rens dem...

    nogle prikker forsigtig til dem .. men det er nr 1 at rense ....

    mht
    benzin i olien

    hvis du har olie pind på,så træk den op og lugt til den.. ellers skru olie proppen af og lugt ned i hullet. hvis du har kik øje, så se om der er mere olie på end sidst.. det kan være et tegn på der er kommet extra i olien..

    mvh


  • #4   4. aug 2012 Jeg tror den skal til doktor så. For tror ikke jeg skal rode med det smiley
    Hvis den skal omdyses, rulles ind bliver der så automatisk skiftet pakninger ?
    Og nogle der har en anelse om hvad prisen er på sådan noget?


  • #5   4. aug 2012 Busa.< Hvordan skal der komme benzin i olien ?
    Christian < Tror bare det er en nåleventil der hænger. Med mindre du har rodet med slanger til benzinpumpe/kaburator.


  • #6   4. aug 2012 Der kan på INGEN måde komme bensin i motor olien. Med mindre man piller påfyldningen proppen ud og man selv hælder det derned smiley

    Det er en svømmeventil som hænger. Det kan sikkert klares ved at banke "let" på svømmehuset med håndtaget på en skruetrækker. Ellers så skal de lige af og renses. No problemo. Det klare du let uden mekanikerens hjælp smiley


  • #7   4. aug 2012 Ja det er nok nemt nok, hvis man ved hvordan man skal gøre smiley

  • #8   4. aug 2012 Har samme problem, men jeg åbner først for benzin når motor er startet og husker at lukke et par hundrede meter inden stop så når min ikke at løbe over.

  • #9   4. aug 2012 der er vi så ikke enig...........................................

    hvis den flyder over kan det sagtens ske..

    men jeg har ikke et behov for at skulle overbevise jer... vi er ikke enig.. og det er det.. smiley


    mvh


  • #10   4. aug 2012 Jeg har haft benzin i olien på grund af dårlig benzinhane og svømmerventil.

    Se om dine slanger er ok, og kig efter benzinhane og svømmerventiler.
    Du behøver ikke at dysse den om efter denne operation.


  • #12   4. aug 2012 Hehe... Stædig mand ham Busa´ ... Fair nok. smiley
    Men jeg er nu ret enig med Brian S.
    Olien ligger jo under stemplet. Og når den får overløb , løber det jo ud af kabuén og og ikke ved siden af stemplerne...
    Det ville være det samme som at slukke for dødmandsknappen ved eks. 3000 omd/r så skulle der jo også komme benzin i olien.. og det gør der altså ikke... Hvis det er helt håbløst Christian så må vi guide dig ell komme forbi og vise dig hvor der skal bankes med den muggert, smiley


  • #13   4. aug 2012 stædig... hæ hæ.. måske smiley smiley

    men det er helt som Dannie forklare..... sådan er det.. smiley smiley


    mvh


  • #14   4. aug 2012 Brian S: det kan der altså sagtens, svømmeren flyder over, der kommer for meget benzin op i karburatorene, det går ind i indsugnings ventilerne, også vider ned i cylinderne, også til sidst ender det i olien.
    Det er altså set MANGE gange før, så det er ikke unormalt når svømmeren hænger at det kan gå ned i olien, så det er altid en god ide at checke det.


  • #15   4. aug 2012 det kan jo også bare være en svømmer der hænger?

  • #16   4. aug 2012 Så der er ingen som tror det er pakninger som er problemet??
    Men mere lyder som at kaburatoerne/svømmere skal renses??


  • #17   4. aug 2012 Hvis noget har sat sig i svømmerhuset og der kommer overløb har benzinen meget svært ved at komme ind i cylinder forbi stempelringe og ned i motorolie.
    Karburatoren løber først over, ellers går det den anden vej, ud i luftfilter som bestemt ikke er tæt og videre derfra ud i det fri ( fordampning )


  • #19   4. aug 2012 Jeg har aldrig hørt om olie i benzinen. Det må være på en motor med meget meget meget slidte stempel/olie-ringe.


  • #21   4. aug 2012 ja ud med samtlige dyser og giv dem et benzinbad og blæs dem grundigt rene

  • #22   4. aug 2012 glemte så at sige det er både dyser og karburatorer

  • #23   4. aug 2012 Sorry skrive fejl: mente selfølgelig benzin i olien.
    De motor jeg omtaler er 4-takter.


  • #24   4. aug 2012 Vil ikke afvise teori om benzin i olie men der er meget meget lang vej til problemet opstår.
    Hilsner fra Bornholmer med gammel Honda, Drive safe


  • #25   4. aug 2012 Sørg nu bare for at kigge efter! Jeg tappede 5 liter sjask tynd "olie" af min gamle Yamaha inden jeg fik skifter svømmernåle.
    Når nu benzinen pisser ud over det hele, kan det være at han er heldig at det ikke er gået i olien, men det koster ikke noget at kigge efter, vel!?


  • #26   5. aug 2012 Baltic-sea: Deter altså ikke teori, det er set mange gange før
    Du kan bare google "fuel in engine oil" så kommer der massere af forklaringer og eksempler på folk der har oplevet det.
    Og de sidste 2års tid jeg har været på et amerikansk suzuki forum har der været oprettet 3 tråde hvor der er kommet benzin i olien pga karburatorene der hang.


  • #27   5. aug 2012 Teori og praksis følges tit hånd i hånd og siger kun der er meget meget lang vej til problem opstår,og hvis man kan tappe tyndt oliesjask af sin motor har man ikke check på sin Mc.

  • #28   5. aug 2012 og husk at når der er benzin i olien mister den en af sine vigtigste egenskaber - smøring!

    Så af med olien og filter og på med noget nyt INDEN du forsøger at starte igen.

    Grunden til der er en benzin hane er jo netop fordi svømmerventilerne ikke er 100% pålidelige, specielt ikke hvis cyklen ikke bliver brugt regelmæssigt. Så jeg ville i første omgang koncentrere mig om hanen og se om ikke svømmerventilerne kommer sig. Eventuelt skal svømmerhuset blot adskilles og ventilen have lidt motion.

    Nu ved jeg ikke om det er en vacuum ventil der er på din cykel (on - pri - res)eller en almindelig ventil (on - off -res). Hvis det er en alm så husker du at sætte den på off ikke? Men af med benzin slangerne og kontroller hanen.


  • #29   5. aug 2012 For det første. Så er den naturlige vej som bensinen vil rende ikke ind i motoren gennem TOP ventilerne , men derimod ud i luft indtaget.

    Det er jo ikke en 2 t motor med indsugning i krumutapshuset vi snakker om..

    Der foruden så kræver en bensin oversvømmelse både at vacumhanen og svømmeventilen ikke virker korrekt.


  • #30   5. aug 2012 rigtigt nok, eller man har glemt at slukke for hanen smiley

  • #31   5. aug 2012 @ Brian S - Ikke desto mindre, har jeg prøvet det. Så taler af egen "erfaring" :-b

    Tappede ca 5 liter meget tynd olie af en Suzuki GS650G '83 efter to års stilstand.

    Tidligere ejer havde efterladt den på PRI = tom tank & tynd olie. Om det er løbet gennem karburator -> ventiler -> stempler eller gennem luftfilter -> krumtapsudluftning ved jeg ikke. Kan blot sige skumluftfilteret var porøst og ødelagt.

    Den ene svømmerventil hang, men efter lidt motion og ny benzin virker den igen. Pakningen har sikkert suget tilpas meget benzin til den kan slutte tæt igen.

    Næsten problem bliver sikkert at de 5% æthanol der i dag tilsættes benzin (i mine øjne et halvhjertet forsøg på at virke miljøbevidste) med tiden æder den gamle type gummipakninger, med utæthedder til følge.

    Et andet problem med denne "moderne" benzin er at den suger fugt pga æthanolen. Når benzinen ved længere tids stilstand så fordamper, inddampes æthanol/vandopløsningen til en tyk klistret beg, der ikke umiddelbart lader sig opløse igen af hverken benzin, vand eller æthanol :-S

    Jeg har set fænomenet utallige gange på gamle biler importeret fra californien, der har brugt denne type benzin i mange år.

    Både i tyskland og herhjemme er man i klassiker kredse begyndt at anbefale man kører karburatorerne tomme inden vinteropbevaringen. Så der ikke er noget tilbage der kan inddampe til beg. Og dernæst anvende et eller andet vinter additiv i tanken, hvad dette additiv gør og om det virker skal jeg lade være usagt.


  • #32   5. aug 2012 Hvor filan sidder hanen på min? Jeg har ikke spottet en på min....

  • #34   5. aug 2012 christian m: den sidder under tanken, den er vakuum styret så du kan ikke selv åbne eller lukke for den, det sørger den selv for hvis den virker smiley

  • #35   5. aug 2012 Jeg tror der er nogen stykker, der glemmer ikke alle systemer er ens..
    PÅ nogle cykler, vil benzin løbe i luftvilter, grundet vinklen på karburatorer.
    På andre løber det i cylinder, pga tyngdekraften, og karburatorer, der er placeret på en skråtstillet cyllender!

    SÅ nogle løber det faktisk i cylender! OG nogle gange, løber det så i olien, det er ikke hver gang det sker... MEN jo.. det SKER!!!¨


Kommentér på:
Argh men for pokker da!!!!! Benzinspild.

Annonce