{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Honda CBR {{forumTopicSubject}}

Efter nogle timer på www.dba.dk , tror jeg min næste maskine skal være en honda CBR 600 f2, ville dog gerne have fat i en f3, men med det budget jeg har, kan det desværrei kke lade sig gøre (55000-65000), nogle der har andre forslag til maskiner i den pris klasse?

Jeg er faldet over følgende annoncer på dba, hvilke synes i lyder mest fornuftigt?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=44878783

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=44852850

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=44962413

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=44840308

(link fjernet) <-- min personlige favorit, men hva ved jeg smiley

om maskinen har kørt 30.000 eller 40.000 har da ingen betydning for en honda motor vel? personligt vil jeg nemmelig hellere have en der har gået lidt mere, men så ser "federe" ud og evt har sportsudstødning og har nye sliddele, så der ikke skal ofres noget, er i af samme holdning?

på forhånd tak

- Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR
  • #1   17. jun 2006 andet forslag . sv 650 smiley v2 det virker sku :-))) .


  • #2   17. jun 2006 hvis du har muligheden så find en i tyskland..... der hentede jeg min cbr 600 f1.... (og skal derned igen om nogle uger for at hente en magentil da jeg styrtede idag og skal bruge en reservedels mc) der kan være gode penge at spare + udvalget måske er lidt størrer da det er et land med 80 mio indbyggere i stedet for 5 mio

  • #3   17. jun 2006 Hey Anders

    Det er et RIGTIGT godt valg du har taget dig, du vil kun blive glad for en honda!! Også selvom det er en ældre maskine, de køre stadigvæk kanoon... smiley


  • #4   17. jun 2006 C: Kan må få en fed sv for de penge?

    Bunzike: har virkelige overvejet det, men har bare INGEN forstand på hvordan en motor skal lyde og hvordan cyklen eller skal være, så tør ikke. så skal jeg have en med der kan sige god for den, for jow har overvejet at hente en fin f2'er.. har også fundet nogle på på nettet, men så skal man jo også have fundet ud af hvad afgiften er osv, for at være sikker på man spare noget..gider ikke at bruge tid og bezin osv for at spare 3000 f.eks, nogle der ellers har erfaringer med at hente f2'er ?

    men hva synes i eller som de link jeg har skrevet?


  • #5   17. jun 2006 Meget fornuftigt valg af bike.. Mht km på Cbr, så har det ikke den store betydning bare den er passet for det er nok en af de stærkeste 600ccm der nogensinde er lavet. Og de fungerer bare! Tjek at den's km stand ser ud til at passe, få evt dokumenteret det via servicebog. Kig så på kåbeskader/dæk/kædekit osv og generelt slid. Ser cyklen fornuftig og passet ud og kører ligeså -så er det bare med at finde tegnedrengen frem!

  • #6   17. jun 2006 Jan. j

    Ja nr.2 den helt sorte synes jeg også er fræk... men hvis en sportsudstødning alene koster 3000-4000 kr er det da også lækkert, at det allerede sidder på når man køber den, og gode dæk og bremser er bare et most, for gider ikke at skal bruge penge på den til at starte med, så skal prisen ihvertfald være derefter;) kan godt se at det kan være en fordel at den er standart, men hvis man ligesom mig har 10 tommeltotter, er det nu fint ikke at skal betale sig for alt hvad der skal laves, hvis det er lavet lidt gejl inden


  • #7   17. jun 2006 overvej evt sådan en her, Yamaha fzr 600r, nr 4 fra oven: (link fjernet)

  • #8   17. jun 2006 du kan købe min RF 600 for kr. 70.000 ... den er 100% i orden og har nu gået 28.300 km ... alle sliddele er OK - nyt kædekit, bagdæk, og nye klodser .. og med en speciel lakering, som man ikke ser andre steder ...

    Den kører knald godt .....


  • #9   17. jun 2006 Til sebastian: Hvad er der lige så specielt ved din lakering?, jeg kan ikke umiddelbart se noget specielt på dine billeder

  • #10   17. jun 2006 Udstyr er altid en god ting at købe en cykel med, da sælger aldrig kan forlange/forrøge prisen på cyklen tilsvarende ift hvad det koster at sætte på. Så er man typen der ikke vil køre standard, så kan man jo spare nogle penge og tid ved at købe biken med det på -og så kan man altid sætte sit eget præg på makskinen efterfølgende. Jeg var da glad for at jeg købte min med potte, KN, Jetkit, osv -men har ALLE original dele liggende, så når jeg skal sælge den kan køber selv bestemme hvordan han/hun vil have den.

  • #11   17. jun 2006 Til Jeppe:

    Når solen skinner på den får den et "guld" look ... og når den står i skyggen er den bare alm.. lidt svært at se på billederne, men den skal ses i virkeligheden ... lidt kæmelon agtigt ...



  • #12   17. jun 2006 Sebastian: Din rf er bare alt for fed, den ser bare røv godt ud, har bare ikke 70 kilo...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6518 <--den her kommer til at koste 55.000 med plader, så skal jeg have en RF bliver det, tror duikke bare jeg ska slå til der?

    Jeg overvejer jo også stadig en RF, men er som sagt også blevet noget lun på hondaerne..


  • #13   17. jun 2006 Bund solid maskine! Skulle eftersigende kunne klare rigtig mange km. (fik engang fortalt om en gut der kørte race på F2'er. Den havde gået 150000 km., og fik tæv hver eneste dag) Jeg købte selv én for en måned siden og er MEGET glad for den! Det er en perfekt allround-cykel med masser af kræfter + den holder prisen!

    En lille beskrivelse af cyklen:

    (link fjernet)


  • #14   17. jun 2006 FZR600R der får du meget mc for pengene...

  • #15   17. jun 2006 55kg for den 1998 RF er sgu en fin pris.. Dog er den jo ikke i klasse med Honda smiley Men den ser sgu godt og og med et godt km tal. Men du skal sgu være 110% at afgiften er sat rigtigt ellers kan det være at regnestykket ikke ser så godt ud i sidste ende.

  • #16   17. jun 2006 Hej Anders:

    Det er et frit land vi lever i ..... så det er op til dig ...

    Hvis jeg var dig ville jeg hellere bruge 55 kilo på den RF du har sendt et link på end på en noget ældre honda ...

    En RFér er mindst ligeså god ... og den er sgu noget federe designmæssigt ... i hvertfald efter min mening

    Men til de 55 kilo kan du så lægge 5-6 kilo oveni til udstødning, inddysning, jet-kit mv... hvis du vil have det på, og så risikere du at komme til at betale noget mere i afgift ... jeg tror også at afgiften er højere end 32 kilo for en årgang 1998 med det km-tal ....


  • #17   17. jun 2006 Jeg tror også som Sebastian skriver at den RF'er bliver dyere end 55kg på gaden. Og ekstra udstyret kommer som sagt oven i.

    Men Anders, prøv at gå ind på dmcn.dk og se anmeldelser af de forskellige bikez -der står meget nyttigt.
    Bla. mht service, fx. skal en Cbr 600 have stillet ventiler for hver 24.000km hvor en RF skal have kigget på dem for hver 6000 km (ret mig hvis jeg er forkert på den.)


  • #18   17. jun 2006 Tak for de gode indlæg, bliv endelig ved!!

    Ronny og Sebastian: ja, skal jo have sportspotte osv, og ja det løber op, derfor sådan en lide ældre honda der har hele lortet lige pludselig er kommet til at tiltale mig istedet for RF'eren..
    men ja, skal sku også have noget garanti på at afgiften MAX er 32... men også alle disse tanker der løber rundt i hovedet på mig, og gør det svære at finde ud af hvad man skal købe...



  • #19   17. jun 2006 Til Anders:

    Så køb en "ældre" Honda .. held og lykke ...


  • #20   17. jun 2006 Hold fast i Cbr'en, den går du ikke helt fejl af, - RF'erne har mig bekendt flere svagheder, bl. a. topstykke og gearkasse.
    Honda motoren er ikke til at slide op hvis den bliver passet med alm. service, og har bare sådan en lækker turbine agtig lyd...
    Men ja, cbr'erne holder brugtprisen, godt, - jeg solgte min for 2 år siden ca. for 62000 til peter her på galleriet... og den synes jeg selv stod rigtig flot og velholdt... så mon ikke du kan finde nogen til under 60, som er i rimelig stand...
    Vil du have F3, - så hent en i tyskland tjek evt. www.skat.dk under motorkøretøjer for at se hvad sådan en model evt. koster m. afgift...

    mvh Offslow...


  • #21   17. jun 2006 lige et helt andet spørgsmål..

    en RF er da ikke nyere rent teknisk/motomæssigt end en honda ? for RF modellen har da også nogle år på bagen, og der er ikke lavet ændringen fra den fra den kom frem og til 98 vel ? for så kan en honda fra 92 jo lige pludselig ikke så gammeldaws...

    har lige læst mig frem til at man sidder meget sportslig på f2'eren...

    Sebastian: hvordan sidder man på en RF ? for jeg vil nemlig lige præcis gerne af med den alt for sportslige kørestilling!!


  • #22   17. jun 2006 Offslow: Synes ikke rigtig jeg kan finde rundt inde på www.skat.dk hvor ser man afgiftesberegning på brugte motorcyklre?

  • #23   17. jun 2006 har aldrig prøvet en RF'er, men jeg synes faktisk at man sidder fornuftigt på en F2'er og motorerne er jo kendt for sin holdbarhed... jeg er 184 høj...


  • #24   17. jun 2006 nu har jeg fundet det, men der kommer bare en tom vindue hvor der står det her;

    Nu åbnes Motor-Vurderingers browser vindue - vent venligst.
    Du du bliver nu ført tilbage til Toldskats hjemmeside

    og der åbner altså ikke nogle sider jeg kan bruge til noget


  • #25   17. jun 2006 Husk nu på at det trods alt var i 1992, at kørestillingen var meget sportslig. (går ud fra at du læste det i MC-revyen fra 1992?)
    Dengang var det en supersport-cykel! Men i forhold til nye/nyere sportsmaskiner sidder man ganske behageligt! (Jeg får hverken ondt i ryggen, ben eller arme) At det er så god en allround skyldes blandt andet den gode kørestilling!

    Har prøvet en GSXR 400! (sådan en som du havde??) Og kørestillingen på den er ulidelig i forhold til CBR 600!

    Køb en CBR!


  • #26   17. jun 2006 Til Anders:

    Prøv nu bare begge modeller og køb den DU synes bedst om ... vi andre kan ikke svare på dine vegne ...

    Jeg ved bare at min er 100% i orden .. min har haft 2 ejere foruden mig, hvoraf den sidste arbejder ved Suzuki-importøren ... og den kører og ser ud kører som ny ...

    JEG vil hellere investere i en nyere Suzuki med få kilometer på tælleren end en ændre honda med mange km på tælleren .. men der er bare MIN mening og ikke DIN.


  • #27   17. jun 2006 Jeg ville slet ikke betænke mig i at købe 'en llidt ældre' Honda, for de holder sgu prisen godt også med år og km på bagen. Har også selv kørt RF 600R og den sammenlignet med min CBR 600 F3 -jamen det er 2 forskellige cykler, både mht materialekvallitet/vægt/styreegenskaber/motorgang.. Og mht kørestillingen, så synes jeg både at sædet og håndtag er bedre placeret/udformet på Honda'en. Kørte hjem på Honda'en fra Århus den første dag jeg havde den -en tur på 300km nonstop (var kun lige inde og tanke 1 gang) og det gik smertefrit..

  • #28   17. jun 2006 Du skal slå en pop-killer fra... hvis du har en sådan... for at den kan åbne det nye vindue med de der brugt-vurderinger... eller hvad de nu hedder...
    Ellers må jeg hente nogle og sende til dig...
    min msn:
    klaus_p79@hotmail.com


  • #29   17. jun 2006 Mht. www.skat.dk skal pop-up vinduer være tilladt!
    Der er formentlig en værktøjslinje øverst på din skærm!


  • #30   18. jun 2006 Til Anders:

    En RF skal have stillet ventiler for hver 12.000 km og IKKE 6.000 km som Ronny skriver...

    Kan desuden se, at:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6518

    ALDRIG har været en 1998 model ... så er der i hver fald monteren en udstødning (skrå vinkel) og bagsæde (indfarvet) fra en 1993 elller 1994 model ... så den skal du nok holde dig fra !!!!


  • #31   18. jun 2006 det samme gælder det "indfarvede" stel ... det forsvandt også i 1995 ved modellens opdatering, hvor øvrige "børnesygedomme" blev udbedret .....

    Bare til info .... hold dig til RF 600 fra 1995 og frem ... så er du meget godt kørende ...


  • #32   18. jun 2006 Anders, jeg betalte 30192kr i SKAT for min F2 '92 model med 24000km på klokken, men det var før 1/4-06 og reglerne er siden da lavet lidt om...

  • #33   18. jun 2006 Jeg har også lige betalt rundt regnet 30.000 for min. med 28.000 på klokken.

    Man går aldrig fejl af en CBR, køb den ...... smiley


  • #34   18. jun 2006 CBR 600 !!!! Har ikke selv prøvet RF men havde en bekendt der havde en og umiddelbart vil jeg stadig vælge en CBR m.h.p kvallitet, finish og handeling. RF er betydeligt (relativt) mere touring. Personligt ville jeg vælge nr. 3. Sort er altid lækkert, km stand er fin m.h.p. gensalg, "gode dæk og skiver". Nr. 2 er også flot men hvis jeg skulle vælge udfra de givende omstændigheder. Du bør dog besigtige flest muligt da et billede kan snyde og heller ikke giver noget indtryk af sælger.
    M.h.t www.skat.dk - du kan også holde Ctrl nede når du trykker med musen så accepteres popup (ihvertfald med min version af killer)
    Held og lykke med købet og se nu at få handlet inden sommeren løber fra dig.


  • #35   18. jun 2006 Sebastian: Ja det lyder da underligt at han kalder den RF en 98, når den rent kosmetisk ligner en af de ældre, må jeg lige høre om han kan forklare sig ud af, men mange tak for observationen...

    til Charlotte og Morten... hva kostede jeres cykler så uden afgift og på hvilke hjemmeside fandt i dem ? har nemlig selv kigget på tyske sider efter en fin f2, men synes bare det er svært at finde..


  • #36   18. jun 2006 Hej anders, har du været inde på mobile.de er selv ved at finde en mc der...

    Martin...


  • #37   18. jun 2006 anders du bliver sku da nødt til at prøve en sv650 . det skulle nok være muligt at finde en til omkring de 60-65000 som du har til rådighed .
    udover det vil jeg som flere andre forslår også forslå dig at prøve de forskellige maskiner . det er DER du vælger hvad der er LIGE dig .
    held og lykke med det .
    mvh chris


  • #38   18. jun 2006 www.mobile.de & www.autoscout24.de

Kommentér på:
Honda CBR

Annonce