{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Stel til GSXR600 {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens!

En kammerat har bedt mig finde et dansk stel til en GSXR600, da han er blevet taget ved røven i et andet køb, og nu står med en cykel der er en masse gæld i desværre smiley
Derfor vil han finde et andet stel som er dansk indregistreret som han så kan flytte hele skidtet over på og så syne cyklen igen..

Men spørgsmålet er så.. Han fortæller det er en GSXR600 fra 97.. men er der forskellige modeller af den eller passer alle stel ? og hvad årgang går modellen fra og til ?

Det gør det straks lidt lettere at opstøve et stel til sådan en lille sag (:

I må meget gerne komme med link, eller tips til hvad der bedst kan svare sig, hvor det kan købes og/eller hvis i selv ligger inde med et i vil sælge (:

Mvh Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stel til GSXR600
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   13. jul 2012 Den går fra 1997 til 2000.

• #2   13. jul 2012 det er vist den samme fra 97 til og med 00, og 600 og 750 er mangen til hinanden:-)
    ret mig vis jeg er helt ved siden af:-)

• #3   13. jul 2012 Det er modellen før så.. han mente den gik fra 94 til 97.. men i må MEGET gerne komme med rigtige info hvis i kender til det (:

• #4   13. jul 2012 find evt et billede af den ? men ja gsxr 600 fra 97 til 00 og gsxr 750 fra 96 til 99..

de har samme stel smiley

• #5   13. jul 2012 Det er modellen fra før 97.. hvad årgang er den ? billeder og stelnummer kommer her på mandag eller lign når han kom ned til maskinen igen.. det gør det ENDNU lettere at finde ud af så (:

• #6   13. jul 2012 der er ikke mange gsxr 600 fra før 97 tilbage i verden så det bliver nok svært at finde et dansk stel

• #8   13. jul 2012 HVis der ikke findes mange af dem, så er det nok en 97 og frem.. han vidste faktisk ikke særlig meget om sin maskine.. men det må vi jo så håbe falder på plads når han får stelnummeret frem.. er der evt noget man kan gøre ved gæld i maskinen ? kan man få en advokat til at afskrive det eller hvordan fungere det ?

• Sajmon ™

#9   13. jul 2012 Man kan betale det eller få fat i den idiot der har stiftet gælden og få ham til at betale den.

• #10   13. jul 2012 Ja der er nok ikke andre muligheder desværre..
    Havde nu håbet på at undgå vold i den situation (:

• Sajmon ™

#11   13. jul 2012 Man har slet ikke brug for vold - man futter bare afsted og parkerer maskinen på adressen, og beder om pengene retur for handlen.

Han vidste det jo udemærket da han solgte den...

• #12   13. jul 2012 Holmeren:

For det første, så begår i noget ulovligt ved at flytte de dele over på et nyt stel, for det andet så ser man ikke ret tit stel med afg. til salg.

Hvad gælden angår, hvis det er stiftet af ham der har solfgt jer maskinen, så tag en snak med ham... Er det gammel gæld, er der stor chance for det bare er et gammel pantebrev som ikke er blevet aflyst. Det er altså set mange gange før, og et hurtigt opkald til pantebrevets ejer, fikser sagerne.

Chancen for du finder et stel med afg til salg, er lige NUL.....

• #13   13. jul 2012 Er det en her indefra der har solgt den?
    Profil så vi kan se ham?

• #14   13. jul 2012 Gør som sajmon siger, og lad vær med at gøre noget dumt......

• #15   13. jul 2012 Hvorfor filan er det ulovligt at flytte delene over på et andet indregistreret stel ? så længe vi ikke roder med stelnummer osv, og maskinen bliver synet og godkendt, så kan jeg da ikke se det ulovlige i det ? smiley

Det er en byttehandel mellem Tais (min kammerat) og en eller anden Henrik.. det er foregået for 2½år siden ca.. nu gider han bare ikke ha maskinen stående mere.. så det med at trække den tilbage osv, er sgu nok lidt for sent.. og ja han har dummet sig, men det jo netop derfor jeg sagde jeg godt ville hjælpe lidt til, så han enten kan komme af med den, eller få den ordnet så den kan komme på plader igen..

• #16   13. jul 2012 Jeg kan nu heller ikke se det ulovlige i at overføre delene til et andet indregistreret stel, hvis det er indenfor samme modeltype. Man kan være ude i noget med en totalskadet mc, hvor der så skal betales afgift, men ellers ikke. Hvis der er gæld i mc´en, kan der være noget om, at man måske ikke må sælge, uden at oplyse om det, men hvordan skulle man bevise, at der har været gæld i dele uden numre.
    Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
    Men som Morten T B Plysdyr siger, bliver det måske svært at finde et stel med afgift. Måske lidt nemmere med et tysk stel, men så kommer afgiften, og så er det måske ikke besværet værd.

• #18   13. jul 2012 Ja, det er der jo noget om. Det er jeg også lidt inde på. Men det bliver nok svært at bevise, at det er de dele. En mulighed, men det gør det jo ikke mere lovligt.
    Nederen situation for Tais. Han kan evt. prøve at tage en snak med panthaver.

• #19   13. jul 2012 Ja det er jo sådan set rigtig nok, sådan tænkte jeg ikke lige over den..!
    Men ja.. er sgu glad for det ikke er mig i den situation, men det kunne jo være vi skulle prøve at tjekke den for pant når han finder stelnummeret frem.. kender i steder man kan det ? samme steder som man gør med bil, eller ?

• #21   15. jul 2012 Holmeren:

Prøv nu at slå det op, og se om ikke bare det er gammelt pant..

Hvis i "stjæler" delene til et andet stel, begår i kriminalitet, og panthaver ved jo din makker er i besidelse af maskinen... jeg ville ikke turde gøre det..

Og helt ærligt, selve maskinen, koster jo intet i udlandet, det er afgiften der er det dyreste, så et løst stel vil være tilsvarende dyrt..

-
    Morten

• #22   15. jul 2012 Nu ved alle det jo, Tais og dig er nok ikke svære at finde mere, men det er tyveri at tage noget der er pant i.

• #23   16. jul 2012 Stelnummeret er slået op nu.. der er gæld for 79.000,- i maskinen.. det var en sjat på så billig en cykel, men Tais ville ringe til banken og forklare sagen og evt se om han kunne få kontakt til tidligere ejer og få bortskrevet gælden.. det er et forsøg værd jo..

Allan : Fangede ikke lige hvad du mente ? svære at finde ? hvorfor skulle vi ikke kunne findes da ? Maskinen er skam helt lovlig og Tais har fået den i en byttehandel af hans gamle chefs søn.. at sønnen bare er en narrøv og lyve om gælden i tidernes morgen, og Tais ikke har været smart og tjekke selv, er bare noget lort, men det gør jo ingen til kriminelle ? eller er jeg helt forkert på den ?

• #24   16. jul 2012 Puha - det var da en slat for en mc årgang ca 97.
    Det Allan mener, er nok, at hvis I tager delene fra den gældstyngede mc over på et andet stel, hvilket er ulovligt (pga gæld i delene) så er det ikke så hemmeligt mere pga denne tråd, og man vil så nok få svære ved at sende sorteper videre.
    Hvor længe har gælden været der ? Hvad har gældhaver gjort for at inddrive gælden ? Er der faldet dom ? Jeg mener det er 20 år gælden gælder, som evt kan forlænges, hvis der er faldet dom. Sådan var det vist engang.
    Hvis den ikke har været registreret i laaang tid har gældhaver måske haft svært ved at finde mc´en, og hvis de så får at vide, hvor den er nu, vil de måske have den. Jeg håber I finder en fornuftig løsning på situationen.

• #25   16. jul 2012 Husk at hvis der er gæld i cyklen, er der faktisk også krav om at den er forsvarligt forsikret. Så der skal faktisk være kasko på cyklen også!

Kommentér på:
Stel til GSXR600

Annonce