{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GF har åbnet for kasko til folk under 30.
  • #1   11. jul 2012 nej så kan det næsten ikke betale sig ikke at tage den... Kommer dog an på selvrisikoen?

• #2   11. jul 2012 Valgte så kun ansvar, men fik ikke selvrisikoen smiley

• #3   11. jul 2012 De vil jo ikke have maskiner over 1000 ccm smiley Møg selskab

• #4   11. jul 2012 Vedr. kasko og max-ccm i GF

Alder for kasko er nedsat til 25 år.

Ccm har ikke betydning. Det er hvad jeg har fået at vide i min afd af GF og det måtte jeg gerne sende videre.

Jeg kører fx selv 1200 ccm

• #5   11. jul 2012 Forstår ikke du fravalgte kasko, for 75 ekstra kr/mdr.

Jeg blev også fortalt at der arbejdes med månedlig betaling. Ved dog ikke, hvornår det kommer til at køre.

• #6   11. jul 2012 Havde en længere snak i min afd.vedr. ccm. Forklarede dem, at du kan købe en 1800 ccm med fx 125 hk og en 999 ccm med 200 heste.

Derfor er det helt hen i vejret at vi (skriver vi, fordi GF er klub, hvor man er medlem), ikke tillader over 1000 ccm.

Efter det fortalte hun at alle var velkommen, uanset ccm.

Min afd. er Esbjerg.

• #7   11. jul 2012 #Palle (Moffa)

Der har været flere sager / tråde herinde.. Hvor folk der førhen har haft GF er blevet nød til at skifte selskab udelukkende for de de ikke vil tage en MC med ccm over 1000.

Så kan godt være du har fået det af vide.. Men så sent som for en uge siden var der en Kawasaki 1300 der også måtte skifte selvskab pga. GF ikke ville have den.

• #8   11. jul 2012 Nick.

Jeg kan jo kun gentage, hvad jeg får fortalt. Har fundet 2 der har problemer med at få forsikret pga ccm.

Det er en i Holbæk og en i Tune (Roskilde). Der er sikkert flere, men lige dem jeg hurtigt ku' finde.

Hører min afd. i morgen, hvad forklaringen er på det, når hun fortalte mig at det var generelt alle afd. der var enige og det ku' jeg bare fortælle alle der ville forsikre.

• #9   11. jul 2012 Det må IKKE nægte at tage maskiner ind over 1000ccm (hvis det er ansvar) det er lovpligtigt!

• #10   11. jul 2012 Både kasko og over 1000cc har altså længe været muligt

• #11   11. jul 2012 Ja, jeg har da min 1098'er forsikret hos GF, til en ganske fornuftig penge også...

• #12   11. jul 2012 Jeg har lige ringet til GF odense.. Og det er åbenbart meget forskelligt fra "klub" til "klub"...??! - DVS. det kan IKKE lade sig gøre på Fyn..

Iøvrigt har jeg kørt rundt uden forsikring i 1 mdr.!!!!

Har haft snart 6-7 forskellige MC'er hvor jeg HVER gang har givet skat et forsikringsbevis og så har det hele været 10-4.. Han sagde til mig man SKULLE ringe ind.. Sjovt jeg ikke har gjort det med de andre 6 MC'er..?

• #13   11. jul 2012 Godt man har en bmw... 5700.- årligt. ingen selvrisiko, helårlig full kasko, ingen præmiestigning ved skader. ;o)
    forsikringen får bmw 91% rabat på igennem codan.

Havde alm brand på besøg forleden, fordi de mente de kunne gi bedre forsikringer, end jeg iforvejen havde... også mc'en.. hehe... De sku ha 47.000kr årligt for mc'en.. Så gik han igen ;o)

GF er heller ikke så glad for min mc, og bilen var de for dyre med..
    på deres side kan man ikke udregne forsikring på mc med kasko.

Hvis man har mulighed for lærestandens brandforsikring, så kan det varmt anbefales... Hvis ens kæreste, eller man selv arbejder inden for kommunen.. eks pædagog, lærer.. etc..
    sparede 1750.- årligt på bil og indbo via LB. forsikring pga. tøsens job som pædagog.

• #14   11. jul 2012 mine tidliger mcer var hos GF Amager en Gsx 600 f og 2 Gsxr 750 men da den sidste 750 blev skiftet ud med den 1100 jeg har nu ville GF ikke have den mere, på Tros af min alder den gang var 43 år og har kørt skadefri i mange år men mærklig nok har jeg en kamarat som hade en Yamaha R1 med næsten 180 HK den ville de godt have fordi den kun var på 998 ccm lol.Så ringet lidt rundt og til sidst fik jeg et godt tilbud hos Codan så har flyttet alle mine forsikringer over til dem jeg syntes godt nok det er noget underligt i en afd af GF vil de godt og ikke i andre vil de ikke. Det er sku da samme selskab

• #15   11. jul 2012 Jeg fik at vide hos GF-fyn, at det havde noget med dagsværdien af cyklen at gøre. Den må max være 180.000. Ergo kunne jeg ikke forsikre en ZZR1400 2012 hos dem. Da jeg forsikrede min ZX-10R hos dem, fik jeg at vide, at de ikke forsikrede maskiner over 998 ccm. Så det er sgu ikke til at finde ud af...

• #16   11. jul 2012 Kæmper i øvrigt stadig med, at finde en ok billig forsikring til ZZR'eren. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at den skal være dyrere end Ninja'en, når den er betegnet som en sportstourer:-(

• #17   11. jul 2012 Bare de selv kan blive enige om deres regler!

• #18   11. jul 2012 Jeg er 32 år har en Ducati 1098 - fuld kasko kr. 5600,- tilsvarende selvrisiko hos GF storkøbenhavn. Det kan ikke gøres billigere og jeg er ret så tilfreds. Så køb en Duc smiley

• #19   11. jul 2012 Haha, det er jo helt galt...en Duc til 5600. Og så i storkbh. De er ikke helt normale hos GF.

• #20   11. jul 2012 Så fik jeg snakket med GF Esbjerg.

Det er forskelligt fra afd.-afd. Det vil altid være nemmere, hvis man har alle ens forsikringer hos dem.

Ligeledes har nyprisen selvfølgelig indflydelse.

Har selv:

Mc (Triumph Daytona 1200) Kasko 5000 kr

Bil (Volvo S 80 2,4, nypris 467.000) Kasko 6000 kr

(Laveste trin, elite)

Scooter Ansvar

Indbo

Passagerforsikring

• #21   11. jul 2012 Det eneste min klub ikke vil forsikre er duc og harley. Jeg købte min kawa for 2 år siden og der var kasko heller ikke et problem, men så længe jeg er under 30 er der doblet op på selvrisikoen. Har også høre på andre større cykler og de var ikke nævneværdigt dyrere for mit vedkommende

• #22   11. jul 2012 Åbenbart i Odense, at de er tunge at danse med...men jeg flytter altså ikke til Nordjylland eller København for det;-)

• #23   11. jul 2012 Hmm jeg giver 2700 om året for ansvar på R6eren som den første MC hos GF. Synes da egentlig det var billigt og ingen har ku slå det, men synes det virker dyrere end jer andres hvis i er helt nede på 1800 ?! Er 27

• #24   11. jul 2012 Efter 3 år er det 1900

• #25   11. jul 2012 har også lige snakket med dem, de ville kasko forsikre min for 4303:-D gir 7000 for min ved mondux lige pt:-)
    har kun kasko fordi banken siger jeg skal;-)

• #26   11. jul 2012 Har lige sendt en længere mail til GF's hovedkontor, hvor jeg ber om en uddybning af deres "lettere mærkelige" betingelser for indtegning. Jeg bringer en update, når jeg får svar fra dem. Det virker jo fuldstændigt tilfældigt, hvem som kan forsikre hvad. Spændt på, hvad deres forklaring er...

• #27   11. jul 2012 Mads kommer an på hvor du bor, jeg boede oppe på nordsjælland (hillerød), så flyttede jeg til lyngby, har kun ansvar gik fra 19xx til 39xx på den flytning.

• #28   11. jul 2012 Så fik jeg snakket med GF i Frederikshavn.

Jeg fik at vide at for at kunne lave en Kasko på motorcykel, kræver der at jeg er hel kunde, altså har alle mine forsikringer hos GF.

Derud over for at gå den "nye" kasko forsikring for 25-30 årig skal man overholde disse 3 punkter.

- vægt / HK forholdet må ikke overstige 3 kg pr HK.
    - Skal have haft MC kørekort i minimum 3år.
    - Motorcyklens værdi må ikke overstige 180.000kr.

Er jeg den eneste som tænker at 3kg per HK er jo nærmest ingenting..??

• #29   11. jul 2012 Det er helt tosset. 3 kg pr HK??? Så har de jo på forhånd banned over 50% af de danske motorcyklister...

• #31   11. jul 2012 så burde de ikke ville forsikre min:-P

• #32   11. jul 2012 Eller min...det gir ingen mening...

• #33   12. jul 2012 Så har jeg fået svar fra GF's hovedkontor. De skrev flg:

"Hej Morten

Tak for din mail - som vi selvfølgelig er glade for at få, da vi jo gerne tager emnet op igen.

Jeg kan godt forstå din frustration når du gerne vil have en ny motorcykel - og vi så har takket nej til at forsikre den.

Sagen er den at vi i klubberne har motorcykler forsikret i selve GF Koncernen - og derfor skal vi altid have en accept fra dem.

De har så nogle acceptregler de skal overholde pga genforsikringen - og da den mc du kigger på overstiger det accepterede kraft/effekt forhold samtidig med at prisen langt overstiger det som GF kan få genforsikret, så må vi desværre takke nej lige til den.

Vi så selvfølgelig helst at vi kunne tegne alle forsikringer - vi vil jo gerne beholde vores kunder.

Venlig hilsen

Betina Juul Pedersen
    Kunderådgiver

Klub 124
    GF Forsikring"

Så vi må jo drage den konklusion, at os, som gerne vil ha en mc, som enten koster lidt, eller har lidt kræfter, må se os om efter et andet forsikringsselskab...

• #34   12. jul 2012 Morten hvad nu hvis det var en bmw s100rr ?

• #35   12. jul 2012 Det bliver nyværdien og kraft/vægt-forholdet jo ikke ligefrem bedre af. Så den tror jeg også, at de takker nej til. Den vil desuden altid være billigere at forsikre igennem BMW's mærkeforsikring.

Kommentér på:
GF har åbnet for kasko til folk under 30.

Annonce