{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Måske nye synsregler på vej {{forumTopicSubject}}

Ak og ve... så kom de "kloge" hoveder igen med et udspil dernede i Bruxelles som kan ramme menig mand. Denne gang er det er forslag om ændring af synsreglerne på motorkøretøjer af den lette klasse - altså biler og motorcykler.

(link fjernet)
Specielt to ting skal man lægge mærke til i artiklen:

"Forslaget går på, at alle biler, der er mere end seks år gamle skal synes hvert år."

"Samtidig kommer de tohjulede trafikanter ind under samme reglement som de firehjulede. Motorcykler, scootere og knallerter vil ifølge forslaget nemlig også komme med i EU’s synsdirektiver."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske nye synsregler på vej
  • #1   10. jul 2012 Ja det ville være vildt nederen men på den anden side så er det fuldstændig hjernedødt at eigil på 86 der købte sin motorcykel i 64 og har kørt på den lige siden uden service og lign. der er ved at falde fra hinanden og aldrig har fået skiftet bremser bare kan ligge og kører til det en dag går galt, bare et eks.

    På den anden side er det minimalt hvad de tjekker til syn så derfor kan jeg ikke se det store problem i at brian på sin r1´er lige skal ind måske en gang hver andet år og have tjekket om der nu skulle være slør eller dårligere bremser, det tager 10 min ffs... smiley


  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #2   10. jul 2012 Jeg er enig med Kennie. Det skader ikke at få biler og motorcykler ind til kontrol lidt oftere. Synes ofte jeg ser biler jeg ikke tror ville kunne klare et syn, og har egentlig aldrig forstået hvorfor motorcykler ikke også skal til periodisk syn.

    Man kunne overveje om synsmændene ikke har haft nogle lobbyister på arbejde dernede smiley det er i hvert fald ikke en dårlig forretning for dem.

    /Anders


  • #3   10. jul 2012 Så får synshallerne satme travlt !
    Synes det virker idiotisk at det er hvert år, men kan sagtens forstå at MC'erne burde synes med et fast interval smiley


  • #4   10. jul 2012 Jeg står som sådan ikke på bagben for at motorcykler skal ryge ind under synsreglerne. Det er frekvensen jeg stejler over. Som du selv siger, så er det minimalt hvad de tjekker til et syn og derfor mener jeg at man bør tage hånd om hvor grundige synene er i stedet for at øge frekvensen.

    Et syn hvert år vil få (som det også fremgår af artiklen) 800.000 danske biler og motorcykler til at skulle stå i kø for at komme til syn. Det vil øge ventetider betragteligt, det kommer til at koste flere penge at være motorejer og hvis synene ikke er mere grundige er der ikke rigtig nogen pointe i at gøre det alligevel.

    Omvendt kan det selvfølgelig spare liv idet at der er flere biler og motorcykler der holder stille i synshallerne smiley


  • #5   10. jul 2012 I nogle lande skal motorcykler og biler ældre end fem år, synes hvert år, men om det er med til at forbedre sikkerheden på vejene tvivler jeg på da næsten ingen traffikulykke skyldes primært af mekanisk fejl på køretøjet.
    Det er først og fremmest pengeplukkeri og den almene borger er hønen...

    Personligt kan jeg godt leve med at køre mine motorcykler til syn hvert år, men det er spild af mine penge. På grund af underlige afgifts- og skatteregler her i landet vil årligt syn udeluke rigtig mange motorcykler fra at synes uden besvær, hvert år.


  • #6   10. jul 2012 Har intet imod, at motorcykler kommer under de samme synsregler som biler, bare der så også er ens afgiftsregler.

  • #7   10. jul 2012 Det er rigtig godt. Så kan det være sætte en stopper for alle de uheld der sker pga. misvedligeholdte køretøjer.. eller - næh, hvor mange uheld var det lige det var?


  • #8   10. jul 2012 Bare halver prisen, så er jeg også ligeglad;)

  • #9   10. jul 2012 Det er da totalt til grin!!! Man kan sgu da ikke sammenligne biler med motorcykler.. Hvem fanden kører rundt på en mc der ikke kan bremse uden bevidst at ville tage livet sf sig selv.. Lad os nu have lidt frihed-- ALT skal tjekkes i hoved og røv og alt skal overvåges- kæft jeg er træt af deres lort...!!!!

    Men lad os nu se om det bliver aktuelt..


  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #10   10. jul 2012 Jonas W: Tror finten er at de ikke mener at folk ikke selv kan administrere det, og at det direkte fører til 1200 unødvendige dødsfald om året.

  • #11   10. jul 2012 Det skal fejres c") !!

  • #12   10. jul 2012 på en måde er jeg både for og imod. for fordi der findes nogle biler der burde fjernes fra vejene, imod fordi motorcykler er i meget bedre stand da folk er bevidst om de er mere udsatte. og langt de fleste bruger deres mc som et hobbykøretøj og køre færre km,

  • #13   10. jul 2012 Jonas W: Det er der mange der gør. Værste tilfælde var en MC, for affjedringen for kun havde 5-10mm vandring, forbremsen var ikke funktionsdygtig og slør i hjullejer.
    Men maskinen kunne jo rende +200km/t.
    Er også stødt på mange med gammel bremsevæske, og dermed svampede bremser, skæve skiver, løst krønrørsleje mv.
    Ikke alle har været bevidst om fejlene.


  • #14   10. jul 2012 Så er det da fordi folk er nogle kogehoveder- alt dette lærer man jo når man tager kørekort

  • #15   10. jul 2012 Selvf gør der det når de ikke tjekker andet end lygter og kronrørslejer ved syn.. så hvad skal det hjælpe at de tjekker lygterne oftere ??

  • #16   10. jul 2012 COME ON tror i virkeligt at alle motorcykler er i drømmegod stand?

    Nu skruer jeg en smule på MC, og har jævnligt besøg af folk, der har købt en MC, og skal have den checket, eller lige skal have lidt hjælp til at lave noget!!!

    jeg har set MANGE tilfælde, hvor cyklerne IKKE var i sikkerhedsmæssig korrekt orden!!

    Jeg har set vandgummi som olie i støddæmperen, folk der køber en MC til trods for at bagbremsernes klodser var væk, og jern imod jern havde smadret skiven ...
    Jeg har set MANGE uforsvarlige cykler.......................

    JA deet er sikkert sådan, at mange herinde, går meget op i det.... MEN hvis man læser de indlæg der kommer, så burde man vide at der også er MANGE der fandme ikke kan se forskel på en flux capacitor og en bremsevæske befugter smiley

    SÅ måske er det ikke en dårlig ide, at der kommer periodisk syn. feks. hver 2. år!


  • #17   10. jul 2012 Der ER garanteret mange MCer i dårlig stand.. men hvis vi ser bort fra at motorcykler slet ikke fylder i statestikkerne over uheld grundet mekaniske fejl, så er det alligevel meningsløst at indføre syn hvis MCen ikke bliver tjekket til syn..!!

  • #18   10. jul 2012 Vi har systemet i Sverige og det funker fint... Dog koster et syn kun 300 sv.kr

  • #19   10. jul 2012 Det kommer jo også an på hvor man syner hvad det koster. Vi betalte 300 kroner for synet på bilen sidste gang, så det ruinere jo ikke nødvendigvis nogen.


  • #20   10. jul 2012 Hvis det kan holdes til hvert andet år, så brokker jeg mig ikke. Det må være fint nok.

  • #21   10. jul 2012 selvfølgelig bliver den checket til syn.
    Folk der har prøvet det modsatte, har da mødt nogle brodne kar!

    han skal jo prøvekøre den, hvor han mærker bremser, og stabilitet.
    den skal på bremsestanden, og checke bremser
    han kigger på skiverne, eller bakkernes slid indikator/måler skivetykkelse. og checker lys virker m.m.
    Han checker kronrørs slør, bagsvinger slør m.m.
    MEN han kan naturligvis ikke checke de ting, han ikke kan se!

    SÅ har folk ikke oplevet det ved et syn, så er der synsfolk, der skulle have en flad!


  • #22   10. jul 2012 prøvekøre en mc til syn, hvor tit sker det ??

  • #23   10. jul 2012 Det skete drn eneste gangjrg nogensinde har synet en mc

  • #24   10. jul 2012 Mirza: Så godt som hver gang jeg har været til syn med en MC. Kun hvis det har regnet har de sprunget det over.

  • #25   10. jul 2012 Hvert 2 år giver fint mening, men 1 gang om året er da vist overkill.....

    Og Mht prøvekørsel så er det heller ikke noget jeg har været "udsat" for med mere end 1 af de utallige cykler jeg har synet.


  • #26   10. jul 2012 Jeg købte min cbr her til foråret og fik den synet- den blev ikke prøvekørt.
    efterfølgende fik jeg (bl.a.) skiftet kronrørsleje og skiftet ventil på det ene dæk.
    synes det er mere betryggende at få den efterset ved en mekaniker man kender og har tillid til- syn gir jeg ikke meget for
    synes nærmest det er til grin hvis det er ok ikke at prøvekøre den til syn fordi det regner- hvad er det så værd ??


  • #27   10. jul 2012 " så burde man vide at der også er MANGE der fandme ikke kan se forskel på en flux capacitor og en bremsevæske befugter"

    Arh, det kan de fleste vel...


  • #28   10. jul 2012 tror de fleste ikke ved hvad flux capacitor er - blandt andre jeg selv


  • #29   10. jul 2012 En Flux Capacitor blev et stort hit omkring 1985, hvor den blev brugt til tidsmaskiner.

  • #30   10. jul 2012 Sidder oftest i en DeLoren

  • #31   10. jul 2012 Ja, de er som regel "plug and play" i DeLorean.

  • #32   10. jul 2012 Syn hvert andet år vil i mine øjne være meget passende. Og lad os bare i samme omgang tage påhængskøretøjer med i samme omgang! Hvis man så syner dem sammen med en bil kan de lave mængde rabat smiley

    Hvis lovgiverne så i samme omgang gav synsfolkene bemyndigelse til mere end blot at være kontrollanter. Så de også kunne vejlede og godkende ombygninger, se SÅ kan jeg rigtig se fornuften i konceptet med synshaller!
    Men det er vist en utopisk tankegang i dette, de små sko's land smiley


  • #33   10. jul 2012 Jesper L.

    Du er lidt forkert på den...men kun lidt.
    ved syn af MC SKAL følgende kontrolleres:

    ID ( Stelnummer)
    Lys
    bremser
    stel
    lejer
    dæk
    horn
    udstødning (om den er godkendt)
    Der bliver ikke lavet miljømåling på mc og de bliver heller ikke kørt i bremseprøvestanden, da man ikke har et til MC i synshallerne. Ej heller er det et krav.
    Bremser testes ved prøvekørsel. Sker dette ikke, og kunden ikke selv gør opmærksom på at dette ikke sker, så er han/hun et kæmpe dræn og det samme er synsmanden/kvinden.
    Ved prøvekørsel testes både bremser, samt mc´en retningsstabilitet.
    Igen..hvis synsmanden/kvinden ikke gør dette, er han/hun en skovl der ikke burde have tilladelse til at syne køretøjer..

    Mht. til at godkende diverse ombygninger, så kommer den tjans aldrig til at ligge hos synsvirksomhederne, da der skal en større uddannelse til at kunne sådan noget., Der skal laves en masse beregninger på disse ombygninger og det kræver en ingeniør uddannelse eller lign.

    Jeg synes personligt det er en rigtig god ide med periodisk syn på mc og for den sags skyld også trailere og campingvogne. Der kører rigtig mange af disse rundt som slet ikke burde køre på vejene.
    Hvor mange har ikke en campingvogn stående som kører 2 gange om året (til og fra fast ligger pladser)
    Disse får med garanti ikke efterset deres bremser de 2 gange de kører.
    Og syn hvert år, efter bilen er fyldt 6 år lyder også som en strålende ide...der kan på en gammel bil (over 6 år) ske mange fejl, bare efter 6 mdr og at man tror den er i fin stand endnu, 2 år efter er jo bare naivt.

    Systemet virker fint her i sverige smiley

    Jeg synes også det var en fejl at systemet blev privatiseret, for det eneste der skete ved dette var at der kom en masse brodne kar ind i branchen som så en genvej til en masse sorte penge og ved at godkende køtj. som ikke burde godkendes, sætter de alle andres liv på spil


  • #34   10. jul 2012 Hvis dette tiltag træder i kraft står jeg med en mc der ikke kommer til at køre mere..

    Ikke fordi den er farlig.
    Men den er bare ikke lavet med batteri, ladespole, ensretter osv som skal til for en mc kan holde med positionslys tændt uden motoren går. Dette er den tidligere blevet synet med ( sikkert dengang verden ikke var gået amok i regler og beaukrati )
    Med da min nabo fik hans husaberg fe400 kasseret af samme årsag blev vi da noget ovverrasket at man laver regler som en original mc med lys og lygter ikke kan overholde.
    Så jeg syntes da det er ærgelig stats-mafiaen laver min mc om til en bane cykel hvis den regel også skal plage os i forvejen latterligjorte Danskere.


  • #35   10. jul 2012 @ Carsten H: I de fleste tilfælde kommer man sgu langt med god gammeldags sund fornuft i forbindelse med ombygninger.... Desværre lever vi i et samfund hvor skyld og pegen fingre er vigtigt så selvfølgelig skal der dokumentation til?!?

    Men at det behøver være en ingeniør eller lignende er jeg lodret uenig i, ingeniør og andre teoretiske uddannelser er i mine øjne overvurderede smiley
    Man kommer langt med en simpel styrkeberegning og evt en stressmodel lavet i et tegneprogram smiley Problemet i Danmark er at der skal en tyk rapport til, lavet af godkendt institut. Hvor teknologisk er en af de få færdselstyrelsen godtager!

    Det vil blive en uendelig lang diskussion som ingen vinder smiley Jeg undrer mig bare over hvor let (læses ubureaukratisk) det umiddelbart er at få ting igennem i lande som Sverige, Tyskland og England. De er selvfølgelig også lande med udvikling og produktion inden for auto og mc, måske hænger de to ting sammen?...

    En anden ting der spænder ben for at synsstederne kommer til at godkende ombygninger er vores forhadte afgiftssystem. Men måske hvis SKAT vejrer ekstra afgift for ombygninger, kan minimöger få oprettet og hastegennemført et lovforslag der pålægger ekstra afgift for farveskift, skift af dækmærker. Der er jo næsten uudtømmelige mulighedder. Vi må ikke håbe at studenten (han måtte droppe ud af sit scient polit studie), der ikke er valgt ind i folketinget men sat ind af partiets top, ikke læser med her og får gode idéer smiley :-S smiley


  • #36   10. jul 2012 ...Og hvad med de fede Harley'er ? dem var det så slut med i forbuds-danmark,da ingen af dem kan synes uden der skal betales en milliard i afgifter Jeg regnede med at jeg sku ha en harley at hygge mig med som 40-årig,men den drøm bliver da skudt i sænk kan jeg se...Lorteland

  • #37   10. jul 2012 Per M.. HØRT!

  • #38   10. jul 2012 Hvis man skal nedsætte antallet af dødsulykker, var det nok en bedre ide at kørekortet skulle opdateres en gang imellem, istedet for man pr automatik har føreret fra den dag man tager kortet, til man er mere eller mindre skin død. Hvad fanden hjælper det at syne en bil hvert år, hvis chaufføren ikke aner hvad han/hun laver når de er på vejen.


  • #39   10. jul 2012 Når vi nu alle går så forfærdeligt meget op i sikkerhed, så kunne vi da også lige aflevere vores udstyr , for at se om vores hjelme har været udsatte for slag, og om der er gået nogle syninger i vores kluns.

  • #40   10. jul 2012 HOLD NU KÆFT! Køreuddannelse i hoved og røv,leder ikke til sund fornuft... Oliver på 18,der vil køre råddent på en dt 175 eller en cbr 1000,kører hjernedødt! Uanset teori,praktik og køretekninsk pis er 18,28,38 eller 48 år på bagen ingen hindring for at sætte andres liv i fare. Synet er bare en del af "amerikaniseringen" af det her "hold i hånden,i kan ikke klare jer selv,uden store samfund tar sig af jerland !" Hvem gider køre på et køretøj,der er 16 gange mere udsat (ifølge min forsikring) uden at lortet er iorden... Ja der er nogen og de ryger,men hvor mange tar mc'ister med sig i døden iforhold til biler ????

  • #41   10. jul 2012 Nå ja , og når vi er ved at løbe tør for sikkerheds lovkrav, så kunne vi snakke om at fast montere GPS loggere´er på alle MCer , så der til enhver tid kunne spores om man har kørt for stærkt 3 måneder tilbage.

  • #42   10. jul 2012 Hvis konen havde været frisk,var jeg sgu skredet syd for ækvator,eller til Isle of man...

  • #44   10. jul 2012 He he Nikolaj ! jeg har bestået flere teoriprøver end du har skiftet underbukser!!!
    Den kom sgu igennem syn med 15 anmærkninger men jeg kører viderer...Go sommer håber ikke i møder mig !!!!!


  • #45   10. jul 2012 Niklas har du behov for et årligt eftersyn for alt hvad du laver for at kunne få bekræftet om du stadig kan finde ud af det ?

    Skal du have et årligt kursus i at tørre røv, eller har du tiltro til at du stadig kan finde ud af det , efter første gang du lærte det ?


  • #46   10. jul 2012 Uhhh.... !!!!

    Uhhh... på C-4'ers vejene..

    Arrh mindre intelligente niko,du må da ku forstå bare lidt sund fornuft ????


  • #47   10. jul 2012 Næh jeg har skam klaret det selv i op til flere år nu smiley

    25% det var skam ikke så lidt, jeg går stærkt ud fra at du tilhører de 75% af de altvidende elite trafikanter ?

    Nu hvor vi er ved Sydkoreanske lovgivningstilstande, så skulle folk med for høje BMI tal, også ind til en undersøgelse hver ½ år, og hvis de stadig er for fede, skulle de også sorteres fra. mindre kø på McD og mindre slitage af vejbanen = win/win


  • #48   10. jul 2012 ...Og for lige at runde den af ! Er vi da nødt til at ha et årligt eftersyn på forældre ! Hvem ved hvad der foregår ude i de små hjem ! Vi har jo set flere eksempler på skandaløse (såkaldte forældre) der sætter ders børns liv og psyke i fare, uden at det FANTASTISKE danske system griber ind....Næ nej de små drenge på deres tunede knallerter har højeste prioritet !

  • #50   10. jul 2012 2 gear ned drenge smiley

  • #51   10. jul 2012 Nemlig C-4 ;-D

  • #52   10. jul 2012 har kun det imod det at vi skal slippe 400 kr for syn hvert år

  • #53   10. jul 2012 Nogen gange kan jeg sgu godt forstå mange af de hjemløse som melder sig ud af det overvågede stasi danmark.. Det var da forfærdeligt- hvem skrev noget om amerikanisering? - for det er fuldstændigt korrekt- vi (jeg) har sgu ikke behov for at blive holdt i hånden af staten! Et statskup skal der til..
    Kloden bliver inden længe et kraftigt overbefolket land, med mangel på ..... ALT, for mange regler og for meget kontrol = dødens pølse..
    ps. politikerne fatter jo bjælle!


  • #54   10. jul 2012 Niklas ikke for at blive personlig eller dømmende- men er du typen der går i fodformede ekkosko, bærer fløjlsbuks og cardigan, spiser øko mad og sidder ned mens du tisser?

  • #55   10. jul 2012 Det bliver bare for regel-styret og overvåget det hele! At de fleste regler er til, fordi et mindretal ikke fatter en hat af solidaritet og moral- er jeg helt med på.. Men for fanden - er det på randen til ragnarok siden alt skal smides i kasser og båse.- eller er det bare ren og skær økonomi

  • #56   10. jul 2012 Gad vide hvis brugerbetaling på sygehusene ville ændre alle de regler om hjelm / syn osv?

  • #57   10. jul 2012 Det er fandme guld at Niklas snakker om empati og fordomme, når han selv lige har erklæret 25 % af de danske trafikanter for "utrolig ringe til at færdes i trafikken og som, med stor hyppighed, er til fare for sig selv og andre"

    Du burde sgu spise dine vitaminer smiley


  • #58   10. jul 2012 Før valget lød det fra Socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt, at det ikke ville blive dyrere for den almindelige dansker, hvis Socialdemokraterne kom til magten. En målsætning, der for mange danskere formentlig forekom en kende uambitiøs.

    Det var allerede før valget mere end dyrt nok at være dansker i forvejen – og man kunne jo i stedet have valgt den målsætning, at det skulle være billigere! Et løfte om, at det i det mindste ikke ville blive dyrere, var dog trods alt noget.

    Siden regeringsskiftet er det imidlertid blevet dyrere at ryge, at drikke et glas rødvin, at spise fredagsslik, at drive virksomhed, at betale sin skat, at skrue op for varmen, at arbejde hjemmefra – og det er kun en foreløbig liste. En lang række fordyringer, der kan mærkes på pengepungen.

    Tilbage står to muligheder: enten har Socialdemokraterne som i så mange andre tilfælde ikke holdt det, de lovede før valget, eller også er det bare meget få individer, der i socialdemokratisk optik er almindelige danskere

    god aften læsning, ved godt at EU ikke kan pille ved den synsregel, men synes efterhånden at løgn på løgn hober sig op


  • #60   10. jul 2012 C-4 :Angående ringe trafikanter.
    Jeg arbejder i en biludlejning, og det er skræmmende hvor mange mennesker der har kørekort og ikke aner hvad fanden de laver. Jeg har haft kunder der ikke har kørt bil i 25 år og som jeg pænt må sende ud på de danske veje, efter jeg har forklaret dem at de ikke må køre uden sele og der er mere end 3 gear i biler nu om dage. Det er sgu sygt, men de har jo kørekort, så det er vel ok. ( i røven ) Fokus på bilisten og ikke bilen/mcen.
    Til helvede med flere syn, det hjælper ikke en skid. Kun flere penge i statskassen.


  • #62   10. jul 2012 Thomas K : hørt hørt.
    Selvom jeg stemmer V, er det sgu synd for de "røde" vælgere at de bliver taget ved røven på næsten alle fronter.


  • #63   10. jul 2012 der skulle self have stået at "Helle ikke kan pille ved synsreglen"

  • #64   10. jul 2012 John P. Heldigvis er det sjældent de kommer tilbage med skadede biler, da de ofte kun kører 50 - 200 km på en uge og ikke kører så stærkt. Men potentielt er risikoen for alvorlige skader lig med en alkohol påvirket person.Dårlige fører har ikke viden eller orientering om deres omgivelser og er derfor meget "farligere" end en bil der ikke er synet hvert år. Jeg har arbejdet i udlejning i 10 år og tro mig, 75 % af skader er pga. manglende orientering, eller førerens manglende viden af færdselsregler.

  • #66   11. jul 2012 John P :
    Det var det jeg mente med et tidligere indlæg, opdatere kørekort istedet for års syn på køretøjer. Det er efter min mening føreren af køretøjet der er mest farlig i trafikken og ikke køretøjet. Nu om dage skal man med stort kort op til chauffør kursus hvert 5. år for at beholde sit lastvogns kort, så hvorfor ikke det samme til bil/mc ?



  • #68   11. jul 2012 John P :
    Jeg kan kun give dig og andre ret. Vi bliver som samfund dræbt af forbud og ondsvage regler, der efterhånden kun gavner staten. Betal Betal Betal.
    Med mindre man er på støtten, så får man en ny vaskemaskine i sin lejlighed fordi man ikke kan overskue at slæbe vasketøj ned i kælderen som os andre. Der arbejder 42 timer om ugen. ( ups lige et udfald ) smiley



  • #69   14. jul 2012 Ud af eu og lad de danske politikere fucke landet op alene, og selv bestemme hvor tit vi skal til syn.... Er iøvrigt ret ligeglad med om jeg skal til et periodisk syn med min mc, men sgu ikke hvert år, det er ikke nødvendigt

  • #70   14. jul 2012 Nu er det så ikke op til den enkelte om det er nødvendigt eller ej. Hvis det var tilfældet, er jeg ret sikker på at ordet "nødvendigt" ville blive tolket forskelligt af mange ;o)

  • #71   14. jul 2012 fuld forståelse for at de vil hive mc´er til syn.. kør det som med biler nu, altså hvert andet år.. dog sys jeg det er lidt for meget at bilerne nu skal synes hvert år, men hey, køb noget gammelt lort der kan kaldes for veteran og nu kan du søreme køre 8 år mellem syn??? gir ingen mening..

  • #72   14. jul 2012 Og en veteran må så max køre 6000 km om året og skal være original og du må kun bruge den til hobby kørsel, ingen indkøb og ingen brug til og fra arbejde

  • #73   15. jul 2012 Og der kan ikke gå ret meget i stykker på 6000km om året, ganget med 8?? Er mekaniker og har lavet en del veteranbiler.. Bare fordi de ikke kører mere end de gør betyder det ikke at de ikke rådner, bremserne ikke hænger og skævbremser af h til, og kører som konfirmander uden arme smiley .. Sys der burde ændres i de regler

Kommentér på:
Måske nye synsregler på vej

Annonce