{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Srdan J
Srdan J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ny cykel købt, men registreret før?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er ved at købe en splinterny cykel, men får at vide at jeg skal være opmærksom på, at den allerede blev indregistreret i maj måned 2006, men at den aldrig har været ude at køre.
Men hvis jeg er tilfreds med ovenstående, får jeg 1. service eftersyn gratis alt inkl.

Men hvorfor er den det? Er der noget jeg skal være opmærksom på der? Måske i forhold til forsikring, skade, skat?????

På forhånd tak

Srdan Jovic

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel købt, men registreret før??
  • #2   15. jun 2006 kunne ske at der har været en anden køber der har fortrudt

• #3   15. jun 2006 Jeg tror, at det har følgende betydning:

1. Garantiperioden er startet på 1. indregistreringsdato.

2. Hvis det er som ved biler, så får du kun fuld ny-værdi erstatning (ved totalskade) det første år efter 1. registreing.

Det er så op til dig om et gratis serviceeftersyn går lige op med det. Jeg gav 1400,- for mit første eftersyn.

• #4   15. jun 2006 Garantien er ikke påvirket af hvornår den er indregistreret, og hvis det hedder sig i den købsaftale du underskriver at der er en fabriksgaranti, skal forhandler hæfte for denne såfremt den er solgt som ny, men er indregistreret tidligere, så du skal ikke være nervøs for din garanti på cyklen.

• Srdan J
    Srdan J Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   15. jun 2006 Tak for svarene...

Hmm...nej, der burde vel være en logisk forklaring, og ja, tænker nok at der må hve været en anden køber som er sprunget fra i sidste øjeblik.

Jeg synes bare, at når jeg køber en ny cykel, at den så kommer, "frisk udpakket fra æsken", men ja, hvis den ikke har været ude at trille, så er det jo det samme...

• #6   15. jun 2006 Drop det !! Et serviceeftersyn er alt for lidt at få ud af det !!! Rent forsikringsmæssigt har du ikke en ny cykel, når den har været registreret før - det betyder, at hvis den bliver stjålet, så får du ikke nypris udbetalt, men en takseret markedspris for en nogenlunde tilsvarende model (det vil i dette tilfælde typisk være 5-10.000 kr. mindre end nypris). Trust me - jeg har selv været igennem hele møllen.

Kommentér på:
Ny cykel købt, men registreret før??

Annonce