1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Mads A
Mads A
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39

Hjelm til omkring 2000 Hjelm til omkring 2000

Hej mc galleri.

Har for omkring 2 uger siden købt mig en cykel, men synes ikke jeg vil bruge min gamle thansen hjelm fra knallerttiden, så leder efter en ny.
Tænker at budgettet skal være omkring de 2000.
Kunne godt tænke mig en med indbygget solvisir, og har også set lidt på Carberg, men de får ikke ret meget ros for støjniveauet.

Jeg har planer om at besøge Hein-gericke tyskland og købe stort ind, men der jo rigtig mange at vælge imellem. Er der nogen der kan anbefale mig noget? Selvfølgelig ikke kun fra en butik, også gerne danske.
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm til omkring 2000
  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

#1   20. jun 2012 Har bl.a. kig på denne her hjelm.
    http://www.hein-gericke.de/helme/motorradhelme-neu/nolan-n85-n-com-virage45-matt-schwarz.html

Nogle erfaringer med Nolan N85?

• #2   20. jun 2012 det er jo sådan set ligegyldigt hvad andre synes, vælg en hjelm der passer til DIT hoved,
    skide være med hvad andre synes og tænker.................

• Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

#3   20. jun 2012 Jeg er skam meget interesseret i at høre om en hjelm er noget billig lort, larmer meget osv. Udseendet er jeg skam også ligeglad med hvad andre synes.

• #4   20. jun 2012 jeg kiggede også op hjelme med indbygget solvisir, men valgte en uden da det vejer og da det er ligeså let at skifte til en mørktonet visir.
    jeg købte en HJC R-PHA 10 hjelm da den kun vejer 1200gram og sidder perfekt. det med vindstøj skal man ikke kigge så meget på da selv de mest støj svage hjelme larmer ligeså meget som en plæneklipper. så uanset hvad er det en god ide at bruge hørepropper

• #5   20. jun 2012 om man er til hjelm med eller uden solbrille er jo forskelligt, men at sige at det er lige så nemt at skifte til et mørkt visir er da noget af en påstand....
    personligt vil jeg ikke undvære solbrillen.
    Kører selv med schuberth s1pro, og ja den er stor , tung og klodset, men den er utrolig støjsvag og så sidder den perfekt på mit hoved

• #6   20. jun 2012 Har haft en caberg, og i forhold til den shoei jeg har nu, er caberg en billig skrammel hjelm.

• #7   20. jun 2012 Jeg var fint tilfreds med min carberg. Efter 5-6 års brug var den dog lidt løs i visiret, hvilket selvfølgelig gjorde støjen værre. Men med ørepropper i var støjen ikke værre end i den Schubert jeg havde før. For det meste kører jeg med åbent visir, og så er det med støjniveau mindre vigtigt.

Nichlas G: Hvordan skifter du til mørktonet visir under kørsel, og hvor har de det ekstra visir på farten?

• #8   20. jun 2012 Jeg kører stort set altid med spejlvisir, hvis jeg ved jeg skal køre når der er mørkt, har jeg det ekstra i en visirpose under jakken, ingen problem der.

• #9   20. jun 2012 Jesper [Virum] P
    jeg skifter ikke visir når jeg kører... men man kan jo stort set altid se om det er skyet eller solskin når man kører.. også er det jo bare vælge..

• #10   20. jun 2012 Kan se du bor på Fyn... Ved KS Motor har de fået outlet, hvor de også har temmelig mange hjelme... Mest Arai og HJC... Måske et kig forbi værd?

• #11   20. jun 2012 I stedet for at køre til HG, så tag over Rødby Puttgarden til Louis filialen i Kiel, er generelt billigere end HG,
    Skal det gøres billigst muligt, så hop på den her bus i Rødby, fra Fyn via færgen fra Tårs til Lolland.
    (link fjernet)
    Har selv taget turen, og fik oceaner af tid i butikkerne, både Louis og Polo Motorrad ligger samme sted. Tar du bussen, skal du bare bede om at komme af ved rundkørslen lige i nærheden af filialen. Bussen kører igen fra P-pladsen nord for Radisson hotellet ved Holsten Tor.

• #12   20. jun 2012 jeg slår mit solvisir op og ned rigtig mange gange på en køretur,så nej , det er altså ikke nemmere med et mørkt visir i tanktasken .....
    og det så ser hammer godt ud med et spejlvisir er så noget helt andet.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #14   20. jun 2012 Enig med Michael I, har også en Schuberth S1 Pro, stor ja, men ekstremt støjsvag, indbygget solbriller, og sidder perfekt på mit hoved også. Syntes dog ikke den er specielt tung. Mener også der er noget Carbon i den. Fik min for 2800,-

• #15   20. jun 2012 http://www.louis.de/_30339ea35203775314064fa64be6f0addb/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=150&wgr=837&list_total=19&anzeige=0&page=0&artnr_gr=215027
    Den har jeg personligt været rigtig glad for. Og så passer prisen

Vh. Michael

• #16   20. jun 2012 Er super glad for min nolan 85 men syntes også den er en smugle stor..

• #17   21. jun 2012 Er rigtigt glad for min nye Nolan N85. Har en i blank sort. Jeg har et lidt smalt hoved, så jeg fik nogle lidt større kindpuder i en XL, men så passer den altså også bare!

Solbrillen er genial, og fungerer godt. Udluftningerne er gode, omend dem oven på hovedet kan være lidt svære at betjene med handsker. Jeg kan også godt lide at den har et lille stop, så man kan sætte visiret til lige at lænde et par millimeter i bunden, så man får godt med frisk luft ind. Derudover er jeg også godt tilfreds med kvaliteten. Og så er der pinlock i, hvis man går op i det. Gav omkring 1700 for min smiley

• #18   21. jun 2012 Forreste - den eneste lille "nick" jeg har at udsætte på den, er at der er et lille rum til noget bluetooth intercom sjov, i venstre side. Vinden kan pive eller hvisle i denne lem, hvis man får kigget i den rigtige retning, men det er kun når man kigger ud til højre et sted, og ikke noget man bemærker når man kører normalt.

• #20   21. jun 2012
    Skorpion

• #21   21. jun 2012 Jeg er glad for min Shoei xr 1000.

Men som de andre siger - prøv først, og spar ikke på hjelmen. Hvis den hjelm du falder for springer dit 2000 kr. budget, så kør med din gamle lidt indtil du har råd til den hjelm, der passer dig perfekt.

Jeg kunne godt ønske mig at min Shoei havde solvisir, men jeg vil ikke skifte til Schuberth af den grund. Jeg må skifte efter behov, og det er lidt mere besværligt, men det er ikke altid man kan få det hele.

Xr 1000 er også støjsvag, men det er der også forskellige meninger om.

God jagt!

• #22   21. jun 2012 Scorpion EXO 1000.....eller er det 1100 der har solvisir? Man får i hvertfald meget for pengene. Og de er ret støjsvage. Koster så lidt mere end 2000. Men man kan sikkert finde nogen lige der omkring.

• Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

#23   21. jun 2012 Mange tak for svarene, det er rart at få lidt inputs ude fra!
    Har bestemt også tænkt mig at prøve hjelmene før jeg køber. Slår dem også op på Sharps teste, så jeg ikke får noget lort. Men der er jo så mange at vælge imellem, så det er rart at høre folks erfaringer smiley

Kommentér på:
Hjelm til omkring 2000

Annonce