{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.966 visninger | Oprettet:

Husaberg Fe 650 supermotard eller en Husqvarna Super Motard {{forumTopicSubject}}

hey jer har ingen afring med supermotard eller motard er der nogle her inde der kan hjælpe mig jeg skal bruge den til hverdag så den skal kører 6-30 km om dagen også en tur på 60-70 km indimellem vær vej, er der nogle der kan sig hvad der er fordele og ulemper ved dem jeg har intet i mod a skulle skifte olie indmellem men gider ikk skifte hver gang jeg jeg har været på tur

På forhånd tak

Mhv Morten R

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husaberg Fe 650 supermotard eller en Husqvarna Super Motard
  • #1   13. jun 2012 hey
    Har en Husqvarna sm 610 som jeg kun har gode erfaringer med.
    Det er korrekt at der skal skiftes olie lidt oftere en på en bambus raket, med det tager ikke ret lang tid.
    Man får enormt meget sjov i en motard men det er ikke en rejse maskine, den er god til kortere ture som ud beskriver, men ikke ned gennem europa:)
    Har ikke erfaring med Husaberg men de er garenteret ikke mindre sjove.

• #2   13. jun 2012 De er meget ens begge to..
    Om det er mor eller datter, same/same.

Jeg kører gerne ca 100-150 km hver gang jeg tager en tur, og det er på de mindste veje man kan finde.
    en hårdpumpet enstamper, være sig husa-husq.-ktm eller lign kan ikke li' at banke med ens omdr lige ud af landevejen som kedelige racere og shoppere, de skal holdes til på gas i sving og skovveje. men det er jo også det som er sjovest.

NB. Jeg er på kig efter en ktm 660, hvis jeg finder en til fair pris kommer min te610 til salg, og den har jeg passet godt på de 4 år jeg har haft den, og tro mig, den holder til alt.

• #3   13. jun 2012 der er også Exc modellerne som har et noget bedre ry mht motorholdbarhed.

• #4   13. jun 2012 Hmm... hvilke husqvarna motard mener du?? Der er milevid forskel på deres 170 kg sm630 med 50 HK og deres SMR510 på 125 kg med 55 HK... og så findes der ikke en Husaberg FE 650 supermotard smiley

• #5   13. jun 2012 Hvis du, som du skriver, regner med at bruge den til daglig transport, ville jeg gå efter en "lidt-mindre-presset" motard som XT660. Eller, hvis den skal være vildt men stadig rimeligt holdbart, så en KTM EXC'er.

Jeg havde en Husky SM570R fra 2004 sidste sommer.. Og den vil jeg ikke anbefale at bruge til daglig transport. smiley Om jeg har været uheldig, eller om holdbarheden bare er dårlig på de ældre Husky'er uden oliepumpe ved jeg ikke.

• #6   14. jun 2012 tak for alle de svar smiley

men jeg leder netop efter den største husaberg eller husqvarna der kan findes men den må også godt holde til merer en en tue før der skal skiftes olie men og den daglige tur er fra faxe ladeplads til faxe på job og så nok en lille omvej på vej hjem a de små veje sf hehe

de der ktm exc er det ikk sådan noget dakar recer ?

• #7   14. jun 2012 Husaberg Fe 650 supermotard der er en til salg her på mcgalleri

• #8   14. jun 2012 jeps.. det er en FE-model er en enduromodel...de husaberg, der er født som supermotard hedder FS..

Det er sikkert en FE. der er ombygget til supermotard..

• #9   14. jun 2012 det ved jeg så ikk men det er sådan en model alser udsenet jeg leder efter det må gerne line en crosser

• #10   14. jun 2012 prøv at se mine MC'er... er det den stil du mener?

• #11   14. jun 2012 Thore nu skal du ikke sælge ham en husa, de kan jo ikke "dreje" hehe.

• #12   15. jun 2012 Thore j
    ja det er det den er mega fed er der ikk nogle hjemmesider hvor man kan læse og se priser på den også gerne på Husqvarna gerne på dansk smiley

• #13   15. jun 2012 kan de holde eller er der maget olie skift også vider på Husaberg

• #14   15. jun 2012 Hej Morten..

Der er ikke meget info om Husaberg'erne på dansk.. De er altid blevet solgt fra ny til at køre på gaden i DK. Dem er alle importeret og/eller toldsynet af privatpersoner..

Prismæssigt er det svært at sige, da der sjældent er nogle til salg.. men prislejet ligger nok omkring den ene husaberg der er til salg herinde..
    og de er temmelig vedligeholdelseskrævende.. 10 timer mellem service (olie og ventiljustering) - dog "kun" hver 15. time (svarer ca. til 750-1000 km) fra 2004 og frem til 2008... driftssikkerheden er OK - men kun så længe man virkelig er efter dem med service, hvis man slækker på det bliver man straffet ret hurtigt.. smiley
    Så med mindre man er ret fiks på fingrene selv og villig til at bruge tiden på at skrue lidt (nogle vil sige meget..) så skal man nok holde sig fra Husaberg

Dog i 2009 kommer de med en totalt anderledes motor og meget højere serviceintervaller.. de skulle være meget mere hverdagsduelige - jeg har dog aldrig set en husaberg FS570 på danske plader ... eller sågar en uden her i DK!

• #15   15. jun 2012 .. det skulle være .. ALDRIG blevet solgt fra ny til at køre på gaden.. DOH!!

• #16   7. jul 2015 Ktm 450 smr så spiller det

• #17   7. jul 2015 Ja men jeg skal jo a med min bil først smiley

Kommentér på:
Husaberg Fe 650 supermotard eller en Husqvarna Super Motard

Annonce