955 visninger
|
Oprettet:
SL vs VS {{forumTopicSubject}}
Det gode vejr har frembragt en ufatteligt lyst til at få noget nyt mellem benene - jeg har nu prøvet følgende 2 maskiner udfra det skal være 1000ccm V2
-2003 Aprilia SL1000 Falco - kørt 11.500 til 120.000,-
-Ny Suzuki SV1000S K4 til 124.995,-
Prøveturene afgjorde ikke noget - de er begge dejlige maskiner på hver sin måde.
Argumenter for hvilken maskie der vil give mest køreglæde i længden ønskes.
PFHMTFH
Peter
PS RF´n kan købes til 62.500,-
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 172
Jeg ville nuppe Apriliaen - den er sgu cool!
Ellers kan man da nok finde en fin RSV Mille til de penge..!
Held og lykke med det..
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
Men er der nogen der har en fornemmelse af hvordan det er med driftsomkostningerne (service, reservedel osv).
Om ikke andet - så må der vel findes en masse gejl til SV´n da den findes i så mange eksemplarer
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
Hvad vil iøvrigt være et godt dækvalg til en Falco - sælger tilbyder Pirelli eller metzler.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
En ny kobling ved 30.000 km (1.500,-)
En ny koblingsslavecylinder ved 51.000 km (750,- i Tyskland)
15 bagdkæk + 8 fordæk + benzin.
15x(oliefilter+3,9 ltr.olie) + 3 Kædekit
I dag har jeg skiftet koblingen igen (denne gang holdt den 40.000km).
Det er ubetinget den bedste MC, jeg nogensinde har haft., og så er det ikke allemands eje. Den har karisma.
Jeg ville klart vælge Falcoen.
I øvrigt er min til salg, da jeg er blevet forelsket i en Factory.
Det er så første gang, jeg vælger samme mærke ved skift. Det taler vel også for sig selv. jeg ligger inde med diverse tests og sammenligninger, som du er velkommen til at få.
Mvh.
Jan L
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Vi har kørt på sommerferie hvert år konen og jeg, hun dog på sin egen. Det eneste negative jeg kan sige om Falcoen er, at den ikke er så behagelig for bagsædepassageren ved længere ture, men hvem gider også have nogen bag på så dejlig en køremaskine.
Jan L
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Jeg har kun kørt ca. 2000 km på min Falco indtil videre, men den kører fremragende!
Komponenterne er hver især bedre end på Suzukien, og er sat rigtigt sammen. Tag bare bremserne, der er en verden til forskel!
"Glenn B
Skrevet: 13-06-2006 20:20:11
Den hurtigste er SVeren, jeg ved det fordi vi prøvede på Padborg Park og det var ikke køreren skyld for det gav samme resultat da vi byttede cykel"
SL'en er droslet til cirka 105 heste fra fabrikken, det tager 10 minutter at de-restricte den til de 118. Det kan være grunden til den var langsomst. Dæktryk kan være noget andet, der er stor forskel på køreegenskaber, alt efter dæktryk, det har jeg erfaret! Det rette tryk giver helt fremragende køreegenskaber.
Tvivler på at en SV kan følge en Falco der er sat rigtigt op! En SL'er er også nemmere at gå til med optimeringer, de fleste Aprilia dele er kompatible. Den kan tunes til at køre som en Mille R, den kan bruges til touring. Streetfightes og hvad har vi. En af de mest alsidige cykler på markedet.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
SL vs VS