{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

SL vs VS {{forumTopicSubject}}

Det gode vejr har frembragt en ufatteligt lyst til at få noget nyt mellem benene - jeg har nu prøvet følgende 2 maskiner udfra det skal være 1000ccm V2

-2003 Aprilia SL1000 Falco - kørt 11.500 til 120.000,-

-Ny Suzuki SV1000S K4 til 124.995,-

Prøveturene afgjorde ikke noget - de er begge dejlige maskiner på hver sin måde.

Argumenter for hvilken maskie der vil give mest køreglæde i længden ønskes.

PFHMTFH

Peter

PS RF´n kan købes til 62.500,-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SL vs VS
  • #1   13. jun 2006 Nicolas - tænker du på sach affjedring, rotax motor osv?

  • #2   13. jun 2006 Suzukien holder sikkert længst, og skulle være en fremragende cykel, meen det er da efterhånden en "alle-mands cykel"
    Jeg ville nuppe Apriliaen - den er sgu cool!

    Ellers kan man da nok finde en fin RSV Mille til de penge..!

    Held og lykke med det..


  • #3   13. jun 2006 Mads - de tanker har jeg også haft. Der blev solgt 449 sv´r sidste år.

    Men er der nogen der har en fornemmelse af hvordan det er med driftsomkostningerne (service, reservedel osv).

    Om ikke andet - så må der vel findes en masse gejl til SV´n da den findes i så mange eksemplarer smiley


  • #5   13. jun 2006 Strada - jeg har nogenlunde de samme tanker, men er ikke helt klart til at træffe valget endnu.

    Hvad vil iøvrigt være et godt dækvalg til en Falco - sælger tilbyder Pirelli eller metzler.


  • #7   13. jun 2006 Apriliaen er klart en federe cykel med langt mere køreglæde og ejerglæde... For ikke snakke om personlighed og prestige. En Sukki for ikke at fornærme andre end Glen som tror han har erhvervet sig en af verdens vidundre ...Er sgu da som Strada siger noget af en meter vare ... Apriliaen har en udstråling der får Sukkien til blegne.

  • #9   13. jun 2006 godt nok ikke en sliddel - jeg kom til at bestille en ny kædeskærm til RF+n uden at spørge til prisen. Den bleve leveret inden for 5 dage og kostede 1127 - avav

  • #10   13. jun 2006 Jeg har kørt begge. Jeg er ikke i tvivl om at Falcoen er bedst!

  • #11   13. jun 2006 Jeg har nu kørt 71.700km på min Falco, som jeg købte som ny i april 2001. Jeg har bekostet flg. nødvendigheder :
    En ny kobling ved 30.000 km (1.500,-)
    En ny koblingsslavecylinder ved 51.000 km (750,- i Tyskland)
    15 bagdkæk + 8 fordæk + benzin.
    15x(oliefilter+3,9 ltr.olie) + 3 Kædekit
    I dag har jeg skiftet koblingen igen (denne gang holdt den 40.000km).
    Det er ubetinget den bedste MC, jeg nogensinde har haft., og så er det ikke allemands eje. Den har karisma.
    Jeg ville klart vælge Falcoen.
    I øvrigt er min til salg, da jeg er blevet forelsket i en Factory.
    Det er så første gang, jeg vælger samme mærke ved skift. Det taler vel også for sig selv. jeg ligger inde med diverse tests og sammenligninger, som du er velkommen til at få.
    Mvh.
    Jan L



  • #12   14. jun 2006 Ooops, jeg glemte lige at nævne, at den er super til sportslig kørsel og at den sagtens kan bruges til ferieture. Jeg har kørt over 700 km i et stræk uden problemer.
    Vi har kørt på sommerferie hvert år konen og jeg, hun dog på sin egen. Det eneste negative jeg kan sige om Falcoen er, at den ikke er så behagelig for bagsædepassageren ved længere ture, men hvem gider også have nogen bag på så dejlig en køremaskine.
    smiley
    Jan L


  • #13   14. jun 2006 Lyt til Jan!

    Jeg har kun kørt ca. 2000 km på min Falco indtil videre, men den kører fremragende!

    Komponenterne er hver især bedre end på Suzukien, og er sat rigtigt sammen. Tag bare bremserne, der er en verden til forskel!

    "Glenn B

    Skrevet: 13-06-2006 20:20:11

    Den hurtigste er SVeren, jeg ved det fordi vi prøvede på Padborg Park og det var ikke køreren skyld for det gav samme resultat da vi byttede cykel"

    SL'en er droslet til cirka 105 heste fra fabrikken, det tager 10 minutter at de-restricte den til de 118. Det kan være grunden til den var langsomst. Dæktryk kan være noget andet, der er stor forskel på køreegenskaber, alt efter dæktryk, det har jeg erfaret! Det rette tryk giver helt fremragende køreegenskaber.

    Tvivler på at en SV kan følge en Falco der er sat rigtigt op! En SL'er er også nemmere at gå til med optimeringer, de fleste Aprilia dele er kompatible. Den kan tunes til at køre som en Mille R, den kan bruges til touring. Streetfightes og hvad har vi. En af de mest alsidige cykler på markedet.


  • #14   14. jun 2006 Nemli Marc ... Aprilia *S*

Kommentér på:
SL vs VS

Annonce