{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Valg af 600cc sportsmaskine {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har efterhånden været igennem en del mc'er af forskellig type og vil nu gerne forsøge mig med en sportsmaskine i 600 cc klassen.
Jeg har kig på maskiner fra 2005 ->
bl.a. CBR 600 RR (08->), GSX-R 600/750 og R6
Er der nogle der kan nævne fordele og ulemper ved disse tre maskiner. Her søger jeg særligt
- service intervaller / pris på reservedele
- bedste køreegenskaber
- fun factor
- jeres input på design
Nu er det nok Suzuki's der er billigst men de er jo langt nede i pris alle sammen.
Lad mig høre hvis i har noget i vil dele smiley
Mvh - Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af 600cc sportsmaskine
  • #1   11. jun 2012 Har en 750 GSXR K7, den har jeg været super glad for, har lidt mere træk end en 600, og særligt til gadebrug er det fedt nok ikke at skifte gear hele tiden. Mht. forsikring er den ikke væsentligt dyere end en 600. Min er i øvrigt til salg hvis det er noget for dig med sådan en.

  • #2   11. jun 2012 Har haft en gsxr 600 k7 kørte rigtig fint ,uden nogle problemer . Lidt død i bunden det sjove starter ved en 9000-10000rpm. Men det kan klares med en tand mindre for og to mere bag, så har man en rigtig sjov maskine, det er jo ikke så tit man har brug for topfarten.

  • #3   11. jun 2012 Snup den af dem du sidder bedst på.
    Serviceinterval, køreegenskaber og funfactor er den samme for menig mand.


  • #4   11. jun 2012 suzuki kører med 6000km mellem service
    honda og yamaha noget mere


  • #5   11. jun 2012 Serviceintervallerne på en PC40 er faktisk 6000km, dog er hvert andet et såkaldt tjekservice (ingen udskiftning specificeret, heller ikke engang olie/filter, hvilket de fleste værksteder dog vil foretage alligevel, norm.timetal på tjekservice 0,6 time).

    Jeg er overhovedet ikke enig i, at der er samme funfactor på alle cyklerne (f.eks en gradsforskel på 600 og 750cc afhængig af hvilken type kørsel man foretrækker/nyder/dyrker) men enig i, at du selv må prøve dig frem til, hvilken en der er bedst (for dig). Honda og Yamaha er lidt dyrere end Suzuki, så man skal naturligvis også føle, at man får noget ekstra, hvilket igen vil være en personlig ting.



  • #6   11. jun 2012 Michael S: Har man ikke vildsomt meget erfaring med at køre mc. Så køre en moderne 600ccm racer fra det ene mærke, ikke meget anderledes end en fra et andet mærke. Det er først når maskinerne bliver presset man kan mærke forskel.

  • #7   11. jun 2012 Du har ret til din mening, min afviger fra denne...derudover antager jeg intet omkring spørgerens erfaring eller intentioner med cyklen.

    Jeg synes personligt ikke, det giver så meget mening, hvis man går efter en hardcoresportscykel, hvis ikke det er, fordi man vil arbejde med og på cyklen. Med andre ord, det er en del af det sjove på en sportscykel, at man skal kravle meget rundt, arbejde med vægtforskydning, gearskifte osv., og så vil der være forskel f.eks på en 600'er og en 750'er. Men hvad der er "bedst" er en personlig ting


  • #8   11. jun 2012 Suzuki 600/750 har kun motoren til forskel....

  • #9   11. jun 2012 Muligt, men jeg tænkte nu mere generelt de nævnte 600'ere (og andre) vs. 750'ere. Vægten f.eks er således markant højere på en GSXR750 end 600cc-klassens letteste, af betydning for flickability/svinghastighed osv. For nogen vil det ingen betydning ha', for andre afgørende betydning.

  • #10   11. jun 2012 Michael S -

    en K6/K7 GSX-R 600 vejer faktisk kun 2 Kg mindre en K6/K7 GSX-R 750 og en 2006 Honda CBR 600 RR faktisk vejer det samme som en GSX-R 750. Alle sammenligninger er tør vægt


  • #11   11. jun 2012 Ja, og en PC40 08 vejer 16-17 kg mindre end en GSX750R K8 wetweight, rigtig meget når vi taler sports-MC'er - Tørvægt kan man ikke rigtig bruge til noget, der er iøvrigt markant forskel på en PC37 (RR6) og en PC40 (RR7 og frem), og spørgeren nævner RR8 og frem, det vil sige ikke PC37. Til gengæld skal man retfærdigvis også nævne, at de nyeste GSX750'ere (AFAIK L1/L2) kun er 3-4 kg tungere end f.eks PC40 RR8, der ikke er opdatereret siden 2009 (½-opdatering) på linje med R6'ere, hvor der heller ikke rigtig sker noget for tiden.

    Alle disse vægtopgivelser illustrerer glimrende, at der bestemt ikke IMO er tale om cykler med samme funfactor/køreegenskaber, der er betydelig forskel, også i pris (og andre faktorer), hvis man går helt frem til 2011/2012-modeller

    Vægt er iøvrigt også kun et eks., et andet kunne f.eks være rotating mass problematikken i en 600 vs. en 750cc osv.


  • #12   11. jun 2012 jeg ville til enhver tid vælge en GSX-R 750 frem for en 600, og prisen er faktisk ikke ret meget højere for en 750'er

  • #13   11. jun 2012 Jesper F -

    Ja, og det er da også fair nok (ligeså rigtigt som den modsatte konklusion), omend vel lidt ligegyldigt, hvad _du_ville vælge (uden argumenter) ;-).

    Men sådan er det jo, det afhænger IMO typisk lidt af, hvor i spektret man finder mest funfactor/køreglæde, power i 1000'eren (eller højere) i den ene ende, og svingkørsel i 600'eren (eller lavere) i den anden, hvor 750'eren så er fisken/fuglen midt i mellem. Der er jo ikke et objektivt rigtigt valg at foretage, derimod måske en erkendelse af, hvad der rigtigt for den enkelte udfra vedkommendes præferencer.


  • #15   11. jun 2012 Jeg var i samme situation men nappede en Ninja ZX6R fra 07/08... er rigtig tilfreds med den smiley

  • #16   12. jun 2012 Hva med en Suzuki gsr 600? Sjovere naked bike findes sku ikk:)

  • #17   12. jun 2012 Tak for de fine inputs. I siger jo at vejen frem er at komme ud og prøve de forskellige så det er vist bare det jeg skal. Har prøvet CBR600RR og GSXR600+750+1000 de er alle fede og hurtige maskiner, men jeg synes design mæssigt at den nye R6 er noget pænere.

  • #18   12. jun 2012 2000 R6 kan simpelthen ikke bruges til 2 personer skal lige siges.

Kommentér på:
Valg af 600cc sportsmaskine

Annonce