1.752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Dansk mc i Tyskland? Dansk mc i Tyskland?

1. august flytter jeg til Tyskland i et års tid. Jeg overvejer, at tage min motorcykel med derned, hvis det ikke er alt for bøvlet med papirer osv. Er der nogen der har prøvet det og ved hvad det kræver, før man må tage den med til udlandet?

Jeg har også overvejet, at købe en mc i Tyskland. Er der nogen der har prøvet det og ved om det er besværligt i forhold til køb/salg og forsikring osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk mc i Tyskland?
  • #1   3. jun 2012 1. Du skal hive den danske afgift af den, alt andet er jo dumt
    2. Herefter skal du indregistrere MC'en i tyskland og betale for det
    3. Så skal du forsikre MC'en.

- Jeg tror at du gerne må køre i 3. mdr, før du skal indregistrere den, så hvis jeg var dig, så ville jeg køre de 3 mdr, idet der heller ikke er meget mere tilbage af sæsonen - og så droppe med at regge den dernede.

• #2   3. jun 2012 V. B, det er da ikke dumt, ikke at hive afgiften ud ? - Han skal kun være væk i 1 år, og SKAT tager jo en pæn procentdel af den afgift han får retur. Og hvis han så indfører den tilbage til danmark, skal der toldsynes, synes, afgiftsvurderet, med dertilhørende chance for at blive røvrendt af SKAT, og bøvl med SKAT fordi man har indført en eksportet mc..

Personlig ville jeg nok bare købe en mc dernede, man får dem jo kastet i nakken, med de priser de kører dernede smiley alternativt, bare køre på de danske plader dernede smiley

• #3   3. jun 2012 @ Lasse S

Ja det skal læses sådan at hvis du skal bruge cyklen dernede, og registere den dernede så skal du jo først hive afgiften af.

Gør du ikke det så "mister" du jo muligheden for at få afgiften tilbage, og når du skal regge mc'en igen i DK så skal du til at betale afgift.

Konklusion:
    - Kør på danske plader så længe du kan
    - Alternativt som du Lasse siger, køb en MC dernede

• #4   3. jun 2012 ja lad være med at hive afgiften af ihvertfald. Har selv en kammerat der lige har været et par år i england, men det har da været en dyr fornøjelse at gøre det på den måde med de gebyrer der er.

• #5   4. jun 2012 Du må gerne køre med den et år hvis det er tidsbegrænset ophold. Ellers skal den omregisteres.

Jeg ville ikke hive afgiften ud af den da du mister 15%.

Du kan sagtens købe en cykel i Tyskland, indreg, og så sælge den igen.

Du finder fine cykler fra 10.000 kr og opefter. For 30.000 vil du allerede finde rigtig fede modeller.

Forsikring koster uden kasko ca 100 euro om året for en 100-180 hks maskine (husk at tage papir med fra dansk forsikring).

Sørg for at købe cykel med tüv (koster 100 euro ellers) og køber du cykel i det område du bor sparer du også en del penge ved omreg i dit navn osv.

Salg i Tyskland er okay hvis prisen er den rette, ellers plejer det altid at være mere at hente ved at sælge den i DK efterfølgende (sådan gør jeg).

Skulle du have flere spørgsmål når du bor dernede osv, kan du gerne skrive en pb til mig, så skal jeg nok anbefale de forsikring du skal bruge osv.

• #6   4. jun 2012 Så vidt jeg har forstået på en kollega, så er der intet i vejen for at få indregistreret en dansk motorcykel i Tyskland. Uden at få den danske afgift refunderet. Når man så kommer tilbage til Danmark, så er det bare forbi syn og der kan monteres danske plader igen.
    De tyske myndigheder skulle være ligeglade med den danske afgift.

• #7   4. jun 2012 Der har du naturligvis fuldstændig ret Matthias! Det ville være en fin måde at fortsætte at køre den danske MC og spare en smule på vægtafgift og syn. DOG vil jeg mene det er langt bedre at køre danske plader, man slipper for tysk syn, indreg osv (bøvl) plus man kan evt. få lidt bonus når man bliver stoppet af politiet (dumme dänen...)

• #8   4. jun 2012 Ja men hvad med forsikringen mens du har bopæl i Tyskland, jeg fik at vide at ligeså snart jeg skiftede adresse i udlandet, så ville jeg miste min forsikring.. og gider norge forsikre en dansk mc ??

• #9   4. jun 2012 skat tager 15% af afgiften i betaling for at hive afgiften af.

Desuden tager de noget tid om at levere pengene til dig, og når du komme hjem med cyklen igen skal du betale fuld afgift.

Hvorfor ikke sælge den og købe en uden afgift dernede?

• #10   4. jun 2012 Skulle flytte til Frankrig for år tilbage. MCen blev solgt og ny anskaffet på franske plader. Efter endt tid (6 mdr) dernede kørte jeg den hjem. Nem måde at importere på.
    Ville helt klart sælge din nuværende og købe dernede. Tag den med hjem efter endt ophold og få bæstet afgiftet.

• #11   4. jun 2012 Og tysk forsikring:
    http://www.tarifcheck24.com/motorradversicherung/vergleich/
    Ser legene let ud.

• #12   4. jun 2012 Pil pladerne af din egen spar forsikring og vægtafgift lad den stå du får ikk noget for den som markedet er lige nu. Køb en " tysker " så har du også mulighed for at prøve noget andet : fighter motard ell ? Hvis det lyster !! Lykke til :-))

• #13   4. jun 2012 Jeg har lige købt motorcyklen til denne sæson, så jeg har ikke lyst til at sælge den allerede.. Det kan godt være, at jeg bare skal tage den med derned og se hvad der sker.. Jeg kan vel altid tage den med fra august til oktober og så køre den til DK. Så kan jeg finde den frem igen til foråret. Så burde der ikke være noget galt i det. Har jeg ret?

• #14   4. jun 2012 det er helt fint, jeg ville også gøre det på anden måde. Og cyklerne er billige i tyskland, så du kan altid finde dig en vintercykel hvis du vil)

Kommentér på:
Dansk mc i Tyskland?

Annonce