{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Hjælp.. Afgift eller ikke.? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG..

Jeg går rundt med nogle tanker i hovedet om at lave lidt om på min cykel,, men må jeg?

Har tænkt på følgende:

1: Montere en kåbe fra en nyere model, ikke skære eller svejse i stellet, men bare kåben og lygter osv. er det ok? i princippet skal det jo bare side fast og lygterne være godkendte?

2: Montere et Breddere bagdæk, evt en bredere fælg også..evt også forhjulet.. er det ok?

3: Lave en anden nummerpladeholder, og selv lave et nummerpladelys... må man det?

Det var i første omgang lidt af de ting jeg havde i tanke..

Vh Mike

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp.. Afgift eller ikke.?
  • #1   30. maj 2012 1. cyklen vi ændre identitet = ny afgiftberegning

2. Må godt skifte bagdæk pg fordæk og fælg op til 5% så skal det synes og ny afgift..

3. Så længe du overholder vinkelen og E godkendt nummerpladelys er det i orden = ingen afgift.

/KP

• #2   30. maj 2012 Hej Mike, tror bestemt ikke du skal betale noget afgift.
    Se på min 1300, den er godkendt af skat og går under hvad de kalder løbende vedligeholdelse. Mange blander syn og afgift sammen!!!
    Claus

• #3   30. maj 2012 Mange tak for hurtig svar.. Er der stor chance for at blive stoppet og sådan hvis man bygger ny kåbe på?

• #4   30. maj 2012 Nej den bliver jo ikke ulovlig fordi du sætter kåbe på!

• #5   30. maj 2012 Det er desværre ikke helt sandt..

Den bliver ikke nødvendigvis ulovlig fordi du sætter ny kåbe på.. Men hvis du fx tager en gammel gsxr 600 srad og bygger den om med 2012 kåber, hvis man kan det kommer der noget afgift på fordi cyklen har ændret identitet som skat kalder det..

Det er det samme med motorcykler som med biler 100%. Der er nogle af dem der har ombygget en gammel mr2 til en ferrari der har fået en kæmpe ekstra afgift fordi den udgiver sig for at være en ferrari ikke en gammel toyota..

• #6   30. maj 2012 Eksemplet med en MR2 ferrari holder ikke helt, der er det jo tale om en MR2 der er totalt strippet så det kun er chassiet der er tilbage, hvis du kun skifter kåbe og lygter, men ikke motor, hjul, og affjedring i samme ombæring, ser jeg ikke nogen problemer med skat.

• #7   30. maj 2012 læs eventuelt her:
    http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm

• #8   30. maj 2012 Jeg ved godt det er åndsvagt og syntes også selv det er til grin men det er desværre sådan de sætter det op..

Det her er taget direkte fra SKAT :

køretøjet efter genopbygningen (reparationen) svarer til sine papirer (det der står i registreringsattesten). Der må ikke ske ændringer af køretøjets fabrikat, model type og årgang.

Husk i øvrigt hvis du kaster dig ud i det, at læse om løbende vedligeholdelse og ombygninger og gem kvitteringer på alt..

/KP

• #9   30. maj 2012 Det er SKAT der har det sidste ord.. SKAD er vejledende ikke endeligt.

/KP

Kommentér på:
Hjælp.. Afgift eller ikke.?

Annonce