{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Christian K
Christian K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Begynder cykel ? {{forumTopicSubject}}

Hej MCg

tiden er ved at være inde til at jeg skal have mig en MC..

Men da jeg kun er 19 år må jeg jo kun køre på en lille kværn. Så har prøvet at se hvilke der er at vælge imellem..

Og syntes at have hørt rigtig godt om en Kawasaki Ninja 250R, Passer dette ? smiley
MEN, kan jeg fint køre på den? Jeg er over 190 og 85-90 kg ca.

Hvilke andre cykler ville i ellers anbefalde ?

Jeg satser på ikke at smide mere end 45 i cyklen udenom udstyr..

Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder cykel ?
  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    maj 2009

#1   28. maj 2012 Cyklen må da gerne have kræfter smiley og hælder nok mest til en i racer stilen eller hvad det hedder smiley
    Meeen syntes da også godt om nogle Motards smiley

• #2   28. maj 2012 Jeg ville nok tage en suzuki gs500. Har en ordenlig størrelse, og kan nemt drosles. Billig i forsikring osv. Ninjaen er et fint bud, sys bare den føles lille og sidde på.

• #3   28. maj 2012 Lifan 250

• Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    maj 2009

#4   28. maj 2012 Hmm bryder mig bare ikke såå meget om Suzuki'en...

Men der er måske ikke så meget andet for end evt. tage ud et sted hvor man lige kan prøve Ninja'en..

Hvor stor er du da Kenneth A?

• #5   28. maj 2012 Søg på forum efter 250 og begyndercykel, så skal der nok poppe lidt frem;)

Og ellers så ud og prøv, vælg den du bedst kan lide, og så få droslet skidtet...

• #6   28. maj 2012 Ja prøv prøv prøv. Det er den eneste måde man lærer det på. Er sgu selv tit blevet overrasket både positivt og negativt. Jeg er 180cm og en kampvægt på ca 85kg.

• #7   28. maj 2012 Hyosung gt250 er den i klassen der fysisk størst.
    Men en større neddroslet mc kunne være en god ide. F.eks en Kawasaki GPZ500s

• #8   28. maj 2012 Hyosung gt250r.

Er selv 18 og har haft den en lille måned. Den har en fed størrelse og ja, den er faktisk bare fed. Den virker som en større mc end den er pga. udseende og bl.a. har to skiver foran og ikke en som på eks. ninja 250.

..har lige tanket efter jeg har kørt ekstrem rådent og blandet med bl.a. en del koldstarter de sidste 280 km. kørte i gns. hele 27,4-27,5 km på literen! smiley

...Dog kunne jeg godt tænke mig den var lidt hurtigere i toppen. har haft den på 168 i går på speedo. synes det er lidt tidligt den ligger i det røde felt på omdr. tælleren... hvis bare det var omkring de 180, så ville jeg være mere tilfreds.. smiley

...og så er jeg heller ikke fan af v2 lyd...

De kan fås nye hos forhandler (2010 model for 34000 kr.)

Vil anbefale en anden udstødning end standard.. smiley

Ps. gik efter en droslet R6 fra 99-02 men desværre... men efter et par dage på denne her indså jeg at den var MEGET federe end jeg havde troet. smiley

• #9   28. maj 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=114125

Fyr sådan en af et par år ( den er sjov, og rigtig billig i forsikring) og gem pengene til den kværn du skal have når du bliver 21

• #10   28. maj 2012 Den dør bare hvis du fortsætter med at prygle den sådan. Og du aner ikke engang hvor meget du kører i sekundet med den hastighed, håber du bliver klogere inden du falder af.

• #11   28. maj 2012 Evt. tjek min

Den er billig i forsikring, og køre faktisk rigtig godt! smiley
    samtidig med at den ikke er alt alt for vild (så ryger kortet ikke så nemt :b )

Og du kan få dem fra 20000kr alt efter årgang, km tal og stand smiley

• #12   28. maj 2012 250ccm v2 lyd er sgu heller ikke ren optur:D

Hvad med en droslet 650 gt?? Den kan drosles, men mister ikke sit moment som vel er noget nær ikke eksisternde på en 250'er- her sammenligner jeg med min MZ 251..

• #13   28. maj 2012 hva med en droslet sv 650ér?

• #14   28. maj 2012 eller en droslet GSXR 600 srad

dog koster den jo lidt i forsikring :b

• #15   28. maj 2012 Der er en grund til at man skal starte med 25kw og begrænset topfart... Nemlig at holde liv i jer nye mc'ister. Der er meget stor forskel på den voldtunede scooter og en R6.

For 30 år siden startede alle på en mc der kunne køre max 180 for meget hurtigere var de hurtigste ikke. Og de fleste af os gamle startede på en 4-500cc maskine som havde svært ved at runde ærlige 140.

For fakta er at men som ung tit køre så hurtigt som man kan.....

168 kmt er rigeligt de første sæsoner. Nyd dem og din fede gt250r Alexander smiley

• #16   28. maj 2012 har du overvejede at finde noget i 600 klassen, og så få den droslet. så har du også en maskine som du gider køre rundt på når du er fyldt 21, og du kender din cykel rigtigt godt.

køre selv rundt på en Cbr 600 f2, som er droslet og det er jeg rigtigt glad for.
    den kan godt trække 180 selv om den er droslet, samt at den har et helt okay optræk

//Charlie Finmann

• #17   28. maj 2012 haha ja self. er 168 nok. smiley foretrækker også sving og landeveje for motorvej på en mc er faktisk noget af det værste/kedeligste jeg har prøvet længe.. smiley ..Det er også kun den ene gang den har fået lidt fart på. smiley

Jeg har monteret en leovince oval II til gt125r som lyder i omegn af en v2 ala sv650. ikke lige så høj i lyden, men ligeså dyb. ..tro det eller ej. jeg var også overrasket over lyden.. smiley ..uden db killer vel at mærke.

• #18   28. maj 2012 Alex: Okay- jeg kan heller ikke vide det, da jeg aldrig har hørt/prøvet en. - og sig mig, hvor er billederne af vidunderet:D

• Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    maj 2009

#19   28. maj 2012 Tak for alle svarene smiley

Jeg har også kigget lidt på nogle sv650..

Men jeg må hellere ud og prøve nogle forskellige maskiner smiley

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 21
    #20   29. maj 2012 Kør ordentlig for satan Alexander, det der raceri er unødvendig.

• #21   29. maj 2012 så så mor !! :O)

• Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 67
    #22   29. maj 2012 Hvis du beslutter dig for at købe en cykel med for mange heste, så kan du få droslingskit her: www.tlo-bikeshop.de
    Der er til de fleste modeller og årgange og servicen er i top. Kundeservice svarede også på mine mails i weekenden.

• #23   29. maj 2012 Jeg tror du skal ud og prøve lidt forskelligt, motorcykler er ligesom sko, det er forskelligt hvilken model der passer bedst til en.

Kommentér på:
Begynder cykel ?

Annonce