1.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

nye dæk, - og hvad så? nye dæk, - og hvad så?

Hejsa, - står i den uheldige situation at jeg lige måtte føle hvordan nye dæk ikke har bid. Nåede lige ud af indkørslen og væltede m. 10-15 km/t da jeg drejede 90 grader... ærgeligt men sandt! - Klistermærkerne på dækkene var pillet helt af... Kan man evt. raspe dækkene lidt med sandpapir? - vil bare lige minde jer om at det måske var en god idé så i ikke skal ud og reparere kåbe m.m.
Mit resultat: en total ridset kåbeside... og en forslået albue/skulder...
mvh Klaus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye dæk, - og hvad så?
  • #2   14. nov 2004 Tør altid nye dæk over med rensebenzin, det fjerner den hinde de er belagt med og så er de klar til brug...

MVH Basse

• #4   14. nov 2004 Problemet er den væske man bruger i støbeformen for at få dækket til at slippe formen når det er færdigstøbt. Det sætter sig i den yderste del af dækket, og er glat som olie.

Der er ikke ret meget andet at gøre end at køre forsigtigt de første 100 km.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #5   15. nov 2004 Det er jeg sku' ked af at høre. Surt show.

Jeg plejer at bruge en meget grov fil (sandpapir virker ikke særligt godt, syntes jeg), og så helt ud på kanten. Så kan man lægge cyklen ned med det samme. Bagdækket er ikke noget problem - bare op på bukken, starte dyret, 2. gear, og så på med filen.

Om det virker med renset benzin ved jeg ikke.

CB

• #6   15. nov 2004 øv bøv
    det bedste er en "morfar" tur i regnvejr

• #8   15. nov 2004 Tak for de mange gode indlæg smiley
    Jeg er kommet ovenpå igen... og klør på med godt mod... selvom det er noget nederen at skulle i synshallen m. sådan en ridset og forslået maskine. Har også været igang med at gøre min gamle honda klar til syn, - den skal afsted i næste uge hvor den også får ny ejer!
    Hvad angår mine dæk har jeg været i gang i aften, har tørret dem af med en klud med noget sprit først og derefter fik de en tur med sandpapir på en træklods... de er blevet lidt ru nu, så tror det hjælper!

God vind derude! - så tag og rasp dækkene... det er en god investeringat bruge et kvarter på det, i forhold til hvis i nu er uheldige og vælter!

mvh Klaus

Kommentér på:
nye dæk, - og hvad så?

Annonce