2.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

til dig der gav mig svineren.. til dig der gav mig svineren..

Korrekt.. ! Jeg overhalede bilen lige efter dig og derefter også dig med relativ frisk hastighed lige inden en lang skarp højrekurve. I alt det er jeg skyldig.

Herefter kunne jeg holde for rødt, ventende på at dreje til venstre, hvorefter du kommer op på min højre side og venter på at dreje til højre. Nu starter du med at råbe og skrige. Påpeger mit udstyrs mangler, og understreger mit problem.?!? .. og fair enough.. jeg havde kun shorts og sweater på. Til gengæld er det mit problem og ikke dit.

Jeg gad ikke engang se på dig mens du sad, på din fine chopper og klagede dig over mig- jeg var stadig ærgelig over at være kommet for langsomt igennem svinget, men grinede da lidt af at du stilte dig sådan an. Faktisk kører jeg langt de fleste km i fuld udstyr, men der er dage hvor jeg godt kan finde på at tage en tur med kun hjelmen og stort set intet andet sikkerhedsudstyr.

Hvorfor dog det? spurgte du måske dig selv.. tjoo det skal jeg sige dig- det gør jeg fordi jeg elsker følelsen af at blive blæst igennem- Det gør mig glad.. sikkert på samme måde som du holder af at køre på din chopper-ting. Der findes også mennesker der elsker at springe i faldskærm.. ja og dem som vælger at køre sindsyge løb som Isle of Man, Rodeo-gutter der sidder på vilde tyre i en skovmands-skjorte.. behøver jeg blive ved.. ? Fælles er at de træffer et valg velvidende det ikke er helt det samme som at få the og kager hos mormor. Der er nok at aktiviteter at vælge imellem hvor det kan gå rivende galt ligegyldigt hvor meget sikkerhedsgrej man tager på. Jeg har valgt min.

Men inden du brokker dig en anden gang så forstå dog at nogle mennesker sommetider vælger at løbe den risiko når de vælger at gøre noget de holder af. Noget de ikke ville leve foruden. Det jeg gjorde bragte ikke DIG i fare, så du kan vælge dine chancer - så vælger jeg mine.. tak.

Men du kender mig ikke.. du ved ikke hvordan jeg kører eller i hvilket udstyr jeg normalt gør det.

Nyd din egen tur - så nyder jeg min.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til dig der gav mig svineren..
  • #3   23. maj 2012 Hmmmmmm.......i dit sted havde jeg vist bare ignoreret idioten.Det har været alt for varmt idag til at hidse sig op over alle de "bedrevidende" fjolser ude i trafikken.
    Så ned med blodtrykket ,og nyd det dejlige verj vi har i øjeblikket...........lige pludselig bliver det sgu regnvejr igen.
    KIM

• #5   23. maj 2012 Vi kommer til et punkt, hvor at det ikke er ok selv at bestemme. Det vil måske koste sygehusene ekstra peng enår du styrter uden udstyr, end når du styrter med. En hjelm er f.eks. påkrævet, og lur mig om tøjet ikke også kommer i ~2017

• #6   23. maj 2012 Hørt:)

• #7   23. maj 2012 Livet skal leves lidt farligt i ny og næ....
    Ellers bli'r det sgu for kedeligt... smiley

• #8   23. maj 2012 Sur oplevelse.. Jeg har kun haft positive oplevelser so fare this season!

Lå også og kørte fra Helsingør til KBH med en MC igår som kun havde hjelm på.. Men vi lå og hygge kørte for os selv og fik en kanon hyggelig tur.. Han stoppede også ved et rødt og begyndte at råbe lidt men var kun positive ord. smiley

Der skal altid være den 1 til 5 % tosser der skal te sig..

Om du kører med eller uden gear kunne jeg ikke være mere ligeglad med. Jeg er stadig en rookie på MC så jeg kører og sveder min røv i laser med alt på smiley

• #9   23. maj 2012 Carsten: Enig.

• #10   24. maj 2012 Get a life!

• #11   24. maj 2012 Jeg har selv kun oplevet det ved de lejligheder, hvor jeg har kørt en tur iført blondetrusser og pighalsbånd. Ellers synes jeg mine medtrafikanter ser vældigt tolerant på min bundløse Kill Billl spandex...

• #12   24. maj 2012 Må da indrømme at jeg også synes det er for latterligt at køre uden udstyr, hvis man nu har lortet alligevel. Og jeg ryster også på hovedet når folk kommer blæsende i deres stiveste puds - blev så sent som i formiddags overhalet på motorvejen af en fyr på en suzuki som kom i hættetrøje og khacki'er på den gode side af 150. Og ja, selvfølgelig kan det kan også koste sygehusvæsenet ekstra, hvis man nu står på røven.

Men det holder jeg sku for mig selv! For min grundholdning er liberal og da vi lever i et, mere eller mindre, frit land så er det også fuldkommen din egen beslutning hvorledes du ser ud når du kører MC! Så kunne du for min skyld komme fløjtende i elefantkostume eller man-kini, det vedkommer da mig en flækket havelåge! Især når man som du, er klar over de konsekvenser det kan have, og man har gjort dig dine overvejelser. (En bekendt fortalte mig engang en om en fyr som gled 20-30 meter på røven i korte bukser. Han var igennem de første 20 operationer før han var nogenlunde tømt for asfalt og havde noget som kunne ligne en bagparron igen. Derfor tager jeg svedboksen på når jeg kører længere end de 50 meter over til tanken..)

Hvis man har så travlt med at holde øje og beslutte i andre folks liv på den måde, så må man da have for lidt indhold i sit eget? Eller hur? smiley

• #13   24. maj 2012 Om man har for lidt i livet ved jeg ikke.. men man skulle måske overveje sit fokus og sine prioriteter.

Jeg gider bare ikke have et møgfald af een der ikke kender mig for at køre et kort øjeblik på mc uden komplet beskyttelse. Jeg har valgt at gøre det... ingen anden. Så kan folk mene man er en tåbe fordi man gør det.. fint nok..

2 slow> det var netop det gode humør der fik mig ud at køre smiley

• #14   24. maj 2012 Jeg kørte også i cowboybukser og T-shirt idag. Herligt! Jeg lagde i øvrigt mærke til, at mange andre gjorde det samme idag - det var jo vildt varmt!

Iøvrigt - hvis man holder sig til hastighedsgrænserne, så er det sgu da ikke meget farligere end hvis man kører på knallert / 45-scooter. Ja, næsten mindre farligt i mine øjne.

Så Get-A-Life. I denne varme er det eddermame da for lækkert at køre en tur på sin knallert uden lædertøj og beskyttelse over det hele - så ryger hele den lækre sommer-fornemmelse jo!

Men klart - jeg vil ikke anbefale folk at gøre det - men man bestemmer jo nu engang selv- indtil videre !

• #15   24. maj 2012 Det er da osse kun på længere ture jeg køre med sparkedragten, til gengæld har jeg altid rygskjold på.

Ja vi træffer alle en beslutning, nogle gange er den dyr og andre gange er den ikke, og ingen af os kan sige os fri for at træffe et valg der potentielt kan koste staten penge, heller ikke dig Like a boss, du skrev nemlig et oplæg forleden om at du ville øve dig på stunt's på offentlige parkeringspladser. Men igen, det er dit valg og ja det kan koste en tur på skadestuen men det er vel for pokker derfor vi betaler Skat.

• #16   24. maj 2012 Det er altid sjovt når en hvalp på 25 snakker om at betale mere skat, især når han lige har suget på statskassen i 3-4 år på SU smiley

• #17   24. maj 2012 kører man uden udstyr, så kører man ikke til grænsen, og det er da også fint nok smiley

jeg havde nok heller ikke fuldt udstyr på hver gang jeg kørte hvis jeg ændrede min kørestil, aktiv sikkerhed frem for alt..!

• #18   24. maj 2012 Havde nok valgt at ignorer gutten. Men på den anden siden kunne en lang diskusion være helt i orden. Så kunne han jo svede mens I "snakkede"
    Men jo vi træffer selv vores valg og Bent Betjent har nok bare fået det forkerte ben ud af sengen.
    Super god sæson til Jer alle

• #19   24. maj 2012 Skal vi så også til at kommentere på de fede som spiser McD og folk som ryger, fordi de MÅSKE kommer til at "nasse" på vores Sygehuse?

• #20   24. maj 2012 I har alle ondt i røven ser det ud til.

Søg straks læge smiley

• #21   24. maj 2012 Dit liv din krop, personlig ryster jeg bare på hovede når jeg ser en som dig og tænker, du sku tosset.
    Men igen det er dit valg...

God vind...

• #22   24. maj 2012 +1 rene J, folk skulle tage og svømme eller løbe en tur engang imellem så ville de ikke være så fede og deprimerede, det koster landet laaangt mere..

• #23   24. maj 2012 Squid!!! smiley

Men nu er det jo ikke alle der har en mc, som har en bruger herinde så tvivler på, at lige han ser den her besked.

Det var da altid noget der ikke opstod slåskamp..

• #24   24. maj 2012 ALLE løber kalkulerede risikoer...... Så hold nu bare fokus på egen person og drop formynderiet....

• #25   24. maj 2012 Tommy S: Vil det sige at du KUN havde hjelm og den natkjole man ser dig i på dit profil billedet?

• #26   24. maj 2012 Om man kører 80 på mc uden særligt udstyr eller ca. det samme på en eller anden lorte scooter kommer vel an på det samme? Har sgu aldrig set nogle på scooter, heller ikke dem der er indreg som mc der kører 100-120 hvor føreren har haft andet udstyr end hjelm på..

Det rager mig om folk bruger udstyr eller ej og de penge der bliver brugt på sygehusvæsnet mm. pga manglende udstyr ved uheld, er sgu håndører iforhold til hvad der ellers bliver brugt af penge på det område som er langt mere åndsvage

• #27   24. maj 2012 Mon ikke risikospændet fra motorcykel med udstyr til motorcykel uden udstyr er væsentligt kortere end spændet fra bil til motorcykel med udstyr.

Hvis man er meget optaget af sikkerhed holder man sig helt fra motorcykler.

• #28   24. maj 2012 Rofl :DD

• #29   24. maj 2012 hvis man er bange for lidt asfalt eksem skal man ikke køre kværn.
    Så må man passende købe sig en pisgul berlingo og ellers tilbringe resten af sine dage pakket ind i bobbelplast.

• #30   24. maj 2012 I dag tror jeg for meget tøj teknisk set kan være farligere end for lidt. Hellere frisk i pæren end kogt, når man er på to hjul hehe

• #31   24. maj 2012 ¤Per F. Jeg har kørt 5-6 timers ture de sidste 2 dage og fuldt læder udstyr og stort skjold indenunder.. Og er helt åndssvagt så varmt det bliver..

Så kan godt give dig ret til en vis grad for min første rigtige UHA oplevelse var på vejen hjem i dag der en varevogn svingede ud foran mig.. Og tror sku med hånden på hjertet også jeg var ved at være godt mør på det tidspunkt.

• #32   24. maj 2012 Kørte med fuldt gear på min ninja, heldragt, støvler og handsker.. Nu har jeg fået en chopper, så nu kører jeg i shorts, converse og hoodies, det er fandme luksus.. Tøf tøf stille og roligt igennem byerne smiley

• #33   25. maj 2012 Der er vel ikke den store forskel på et kører cykel og motorcykel, hvis vi nu leger at det er ned ad bakke. At vælte på cykel med 50 gør vel lige så ondt, som at gøre det på MC, eller på 45-knallert.

Til en stille og rolig bytur kan jeg ikke se problemet i at folk ikke har beskyttelse på. Så kan de lære det når de ligger med asfaldt eksem i fjæset smiley

Kommentér på:
til dig der gav mig svineren..

Annonce