{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

afgift=orginal nummerplade kan nogen forklare mig? {{forumTopicSubject}}

hey har et lille problem som jeg ikke helt kan forstå hvorfor det er et problem så håber der er en klog person her inde der kan forklare mig det så selv jeg fatter det

jeg har en gammel harley davidson fra 52
med den orginale historiske korrekte nummerplade for 4 år siden blev den synes da jeg købte den med den nummerplade på
nu har jeg så været igang med at skifte alle dele til godkendte dele med det rette tuv og har i dag fået den synet og skal til skat imorgen men han der har lavet det for mig siger jeg ikke må køre med den nummerplade mere
og så mit spørgsmål hvorfor må jeg ikke det har papierne på at den plade er købt til cyklen dem fik jeg med da jeg købte dem men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke må køre med den længere cyklen har ikke ændret udsende overhovdet der er kun skiftet fra ikke godkendte dele til godkendte dele så jeg kunne få betalt den rette afgift

håber der er en her inde der kan forklare mig om jeg må eller ikke må køre med den samme nummerplade eller om jeg godt nok skal ud og ha en ny hvilket jeg ville være træt af

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift=orginal nummerplade kan nogen forklare mig?
  • #1   22. maj 2012 Hvis forsikringen og vægtafgift har været afmeldt , så ryger pladen ud af systemet og derfor skal ny erhverves . ved ikke om det er tilfældet her?

• #2   22. maj 2012 forsikring og vægtafgift har ikke været afmeldt de er blevet betalt til tiden

• #3   22. maj 2012 Så burde der vel ikke være nogle problemer i det. Men snak med SKAT,de ved det bedre end alle andre.
    Krydser da fingre for du kan beholde den.
    KIM

• #4   22. maj 2012 tror du kan forhold dig til dette...

mvh

(link fjernet)

• #5   22. maj 2012 og derved mener jeg at du kan beholde din plade....

mvh

• #6   22. maj 2012 vil osse mene jeg kan beholde den men min mekaniker har i dag synes cyklen UDEN pladen på
    så hvidt jeg forstod men
    den er jo bare blevet omsynes og så skal man jo ikke ha en ny plade det får bilen jo heller ikke hvergang man køre den til syn

• #7   22. maj 2012 Hvorfor syne den uden plade på, hvis den ikke er konstruktivt ændret og ikke har ændret udseende i forhold til dens oprindelige udseende?

• #8   22. maj 2012 den står jo ikke orginal men den ser ud som den gjorde for 4 år sidan da den blev stnet sidst MED den nummerplad på
    og hvorfor han ikke har sat pladen på inden han kørte til syn det aner jeg virkelig ikke men nummerplade og stelnummer det følger vel hinanden når det ikke har været afmeldt på noget tidspunkt

• #9   22. maj 2012 At den er synet for 4 år siden betyder ikke at du slipper for ny afgift beregning.
    Det betyder bare at en synsmand ikke har set at den ikke er original.
    Som jeg forstår det på SKADs hjemmeside, så må du med sorte nummerplade SLET IKKE ændre noget som helst overhoved.
    Kun hvis den pågældende del ikke kan fremskaffes længere.
    Fordi den er så gammel at den er veteran og dermed fritaget for afgift i tidernes morgen, så er de ekstra stramme omkring veteranerne.

Som du nok har fulgt lidt med i, så har de skærpet indsatsen mod konstruktive ændringer og ændinger på udseende.

De svin gør lige pt hvad som helst, for at skrabe afgifter i statskassen, nu hvor de ikke fik deres hjernedøde betalingring.

• #10   22. maj 2012 jeg har skiftet alle dele til lovlige dele så jeg kunne få betalt den rette afgift som jeg skriver længere oppe og som tidligere ejer har fortalt mig så er den historiske plade først kommer på cyklen efter den er blevet bygget om
    jeg har ikke ændret udsende på cyklen bare skiftet til lovlige dele ikke andet men den skal jo synes og afgiftberegnes på ny med de dele men nummer pladen følger vel bare stelnummeret

• #11   22. maj 2012 2 ting hænger ikke sammen her.
    Ny afgiftberegning og sort nummerplade.
    Sort nummerplade har ingen afgift og når du betaler afgift, så betaler du den, fordi den ikke længere er original nok til at være historisk korrekt.
    Ikke historisk korrekt, betyder ingen sort nummerplade.

De er blevet meget strenge.
    Og hvis den er historisk korrekt, hvad dælen skal du så ha lavet afgift beregning for?
    Skal du ind til SKAT og fremvise at den ikke skal ha afgift da den er historisk korrekt eller?

Det er sådan jeg læser det inde på SKAD hjemmesiden.

• #12   22. maj 2012 mc eller bil kan da godt ha sort historisk nummerplade på uden at stå orginal ??????????

• #13   22. maj 2012 Selvfølgelig kan en bil eller mc få sort nummerplade selvom den ikke står original. Jeg har selv betalt for en historisk korrekt nummerplade, efter jeg byggede min Triumph fra '53 om.
    Hvis din mc er importeret og afgiftet som værende veteran mc (væsentligt mindre end fuld afgift). Ja så skal den stå 100% original. Hvis du betaler fuld afgift, må du gerne bygge om. Og du må gerne få historiske nummerplader på.

Historiske nummerplader har intet at gøre med udseendet, kun alderen på køretøjet!

Hvis du kan dokumentere at dit køretøj har haft en bestemt historisk nummerplade, kan du få samme nummer igen.

• #14   22. maj 2012 når jeg så har den nummerplade må jeg så osse godt køre med den efter den har været til syn i dag
    og jeg venter på at få svar fra skat om hvad den fulde afgift den er
    den har jo ikke været afmeldt på noget tidspunkt ????

• #15   22. maj 2012 Super information.
    Så pladen har intet med afgiften at gøre.
    På med den sorte plade igen.

• #16   22. maj 2012 lad os nu sige man så ikke må køre med den og jeg så gør det hvad sker der så hvis man bliver stoppet
    der jo betalt forsikring med den plade på ????

• #17   22. maj 2012 syntes du skal ringe til skat..............................................
    og
    få det helt rigtige svar...
    så du ikke får nogle problemer.....

mvh

• #18   22. maj 2012 ja jeg er vist nød til at finde på et eller andet

• #19   22. maj 2012 Afgift og syn har intet med nummerpladen at gøre. Historisk korrekt nummerplade eller ej...

• #20   22. maj 2012 Det vil sige jan jeg burde kunne køre med den nummer plade endnu

• #21   22. maj 2012 Cyklen er først blevet rigtig afgiftet nu før stod den som veteran men nummerplader nu er den blevet synet igen og fuld afgiftet så må jeg vel osse køre med den samme nummerplade er det korrekt forstået?????

• #22   23. maj 2012 Ja.

• #23   23. maj 2012 dejligt håber det er rigitg

Kommentér på:
afgift=orginal nummerplade kan nogen forklare mig?

Annonce