{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

mangler en begynder cykel. {{forumTopicSubject}}

nogen der har kørt en del på motercykel som har en go ide til en fin begynder cykel
jeg har selv kigget på en suzuki gsxr 600 fra omkring 00 den er til og få fat i til en rimlig pris og det er en pæn cykel men køre de godt? og har i andre forslag

p.f.h tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler en begynder cykel.
  • #1   19. maj 2012 Ja man skal da have respekt for cyklen, men du kan også dø på en 250cc. Den jeg har nu er min første og har ikke fortrudt det et øjeblik. Den kører bare godt og er meget let kørt.
    mvh

• #2   19. maj 2012 Hvis det er den cykel du har forelsket dig i så er det helt sikkert den du skal have. Det er en kvik cykel som man nemt kommer til at køre alt for hurtigt på ;).

• #3   19. maj 2012 CBR900 fra 1998 og frem
    SV1000 med fuldkåbe
    VFR 750 fra 1996 og frem (mit valg)

Tja de er måske ikke de oplagte kanditater, da der er nogen, der ikke mener at man skal have så mage heste osv. Men jeg synes primært at du skal sidde godt...
    I sidste ende kommer det vel an på din højde og drøjde, kørestil og kørselsbehov osv osv..

• #4   19. maj 2012 Der er vist ikke noget der hedder begyndercykler mere....

• #5   19. maj 2012 Jeg startede på min nuværende sv650s. Det en kvik og utrolig flot cykel smiley

• #7   19. maj 2012 er helt enig med jørgen, køb aldrig en for lille maskine i den forstand at den virker som en perfekt begynder, for lynhurtigt efter få km kørsel, bliver den meget meget kedelig. jeg savner allerede lidt mere go i min sv650s på trods af den stadig er kvik smiley

men køb noget du føler du kan styre og ikke for småt smiley

• #8   19. maj 2012 det afhænger af hvilken type mcist man er - min gamle gs 450 var rigeligt til mig og ville have været i mange år hvis ikke jeg fik den idé at tage på lange mc-rejser hvert år.

En god begyndermaskine kan lige så vel være en gammel 400cc´er

• #10   19. maj 2012 Jeg havde samme konklusion første gang jeg tog en længere tur på motorvejen - en lille vindskærm foran gjorde en del, men nej den mangler lidt overskud der. Så hvis man agter at køre meget på motorvejen skal man nok have en lidt større maskine. Jeg kørte fra Møn til Roskilde i 15 graders kulde på min - der var den perfekt (det gik også med ca 70-80 km/t).

• #11   19. maj 2012 Jeg startede på den FZR 600 jeg stadig har. I starte. Skulle jeg lige lære den at kende, men nu ernes rigtig glad for at jeg har den, for den er sgu fed at smide rundt i svingene.
    Men hvis du kigger på GSXR 600 som starter, så ville jeg også kigge efter ZX6R, R6 osv. Der er sikkert mange der siger du skal have dig en SV650 eller en røv kedelig GS500, men jeg synes man skal starte på det man har lyst til. Jeg kender ikke til dine lyster efter at hive håndtaget i bund, men jeg tror man hurtigt får respekt får sin maskine første gang du river håndtaget i bund og du får et chok uden lige. Men det kan jo også være, at du lærer den godt at kende fra starten af, også bedre kan køre på den efter et års tid.
    Min mening er, at du skal købe den du kan lide, og som du tror du kan styre. En gammel havelåge som min kan slet ikke sammenlignes med en maskine fra 2000, men man kan altid lære at styre den.

• #12   19. maj 2012 Jeg savner også noget mere riv i min FZR. Jeg savner lidt det spark i røven der giver dig et chok. Men når jeg kører på en snoet vej, så er den hurtig nok smiley

• #13   19. maj 2012 Aldrig købe for småt, det er hvis på plads. Men når det så er sagt, så er spørgsmålet så, hvad er du selv til, racer præget, street figther, touring med kufferter og tasker, off road eller chopper ?
    Når du så er blevet enig med dig selv om hvad type du er, så er det lettere at råde dig.

• #14   19. maj 2012 Hey Mads K
    Som de andre siger, så er det vildt forskelligt hvad der tiltaler folk. Du skal prøve køre mindst en 3-4 stykker, før du har sporet dig ind på dit valg, jeg ved godt det kan være lidt besværligt, men der er det hele værd. Det er rigtig surt at købe den forkerte mc første gang, det kan tage lyste fra en. Jeg vil dog sige at du bør holde dig fra de helt store maskiner ;)....men jeg vil ønske dig pøj pøj med dit kommene motorcykel køb
    Hilsen hayabusa ( mark)

• #15   21. maj 2012 Det er lidt sjovt med netop de GSXR 600, jeg har stadig til gode at se en nybegynder på sådan en bruge hele dækket indenfor 2 års ejerskab c")

men det er en velkørende MC..

• #16   21. maj 2012 Mirza: Der er vel ingen, der siger at hele dækket skal bruges inden for de to år? Det er den eneste model, hvor det er tilfældet? Forstår ikke pointen.

• #17   21. maj 2012 Jeg har kørt mc i snart 20 å og har aldrig brugt hele bredden af noget som helst dæk .. Pænt dårlig mc-kører jeg er ;o)

• #18   21. maj 2012 Casper.. det er bare bemærkelsesværdigt at det kun er på den MC, den ser nemli pisse godt ud, og det er det de unge vil ha' smiley

Kommentér på:
mangler en begynder cykel.

Annonce