{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.710 visninger | Oprettet:

Bedste langturs-offroader ? {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens.

Jeg skal på en laaaaang rejse, på motorcykel, men mangler motorcyklen.

Jeg har efterhånden snævret mulighederne ind til 5 stks.

Jeg har ikke en milliard at bruge på cyklen, derfor bliver det nogle gamle modeller.


1. Yamaha XT 750 Super Tenere 86-92'
2. Honda XRV 650 Africa Twin 89-93'
3. Yamaha XT 600 Tenere 88-92'
4. Suzuki DR 650/600 88-92'
5. Suzuki DR Big 800 88-92'

Min personlige favorit er naturligvis Yamaha xtz 660 Tenere 2012- men jeg har ikke 125.000kr at smide efter sådan en.


Hvad har i af plusser og minusser ved de 5 cykler ?


Rejsen går igennem Europa, Mellemøsten, Asien, og muligvis Afrika.


Hvis i ligger inde med helt andre foreslag, så sig gerne til - cyklen skal dog kunne tåle en hvis offroad-behandling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste langturs-offroader ?
  • #1   18. maj 2012 På så lang en tur tror jeg at du bliver gladest for en to-cylindret (så ikke xt tenere). Jeg har kun selv haft AT650, men den var jeg tilgengæld også glad for. Den virker ikke specielt tung, og er rar på grusvejen, samt komfortabel på landevejen. Motoren er ikke den mest friske, og skal efter min mening have nogle omdrejninger for at vågne smiley Men dejlig maskine, med en god lyd

  • #2   18. maj 2012 Plus dens motor har ry for at være ret bombesikker. Man skal bare have en ekstra termostat med i rygsækken, og så håbe at tændrørene ikke strejker, fordi de to af dem er bøvlede at få ud.

  • #3   18. maj 2012 Alle siger at de alle har bombesikre motorer smiley

    Er der virkelig så stor køreglæde forskel på 1 og 2 cylindrede offroad cykler ?

    Jeg er egentlig mest til Super Teneren selv..


  • #4   18. maj 2012 Super teneren er noget tungere men har flere kræfter og er sjovere på asfalt (kraftoverskud).

  • #5   18. maj 2012 Jeg kender kun (en smule) til yamaha ST'eren og vil lige "advare" om at når man skal frem til et eller andet så er der tit en milliard skruer (ok måske ikke så mange) der skal løsnes for at komme frem til f.eks. luftfilteret.

  • #7   18. maj 2012 har pt en dr 650 fra 90 og har haft en xt 600 fra 89
    Jeg sad klart bæst på xt'en og syntes også den kørte best.
    Når det så er sagt tror jeg også jeg ville vælge en med 2 cylindre og elstart.


  • #8   19. maj 2012 Tror du bliver mest glad for africa twin (eller evt. en transalp):

    2 cylinder, en motor der aldrig går i stykker (har selv sådan en stående), og meget behagelig at køre langt på.

    Ved køb tjek cyklen grundig, tjek egern i fælgene, tjek rust på stel og fælge og se om alle klipsen til kåben stadigvæk er hele. Ellers skal man bøvle lidt me ddet først (men okay, min kostede os kun 1000 kr smiley ). Men er den i fin stand, så er det bare afsted.

    Evt. kan man skifte til andre dæk hvis den er lidt nervøs ved høje hastigheder, det hjælper meget.

    Har ikke prøvet de andre, men ville ikke selv køre lange ture på en 1 cylinder.


  • #9   19. maj 2012 bare lige for god ordens skyld:
    XTZ660 er fra halvfemserne og XT660Z er fra det nye årtusind

    Men spørg evt på www.tenere.dk de kender en del til de store rejse enduroer. Men eller er der vel kun tilbage at komme ud og prøve nogle af de forskellige maskiner smiley


  • #10   1. jun 2012 Men køb for filan et ordentligt sæde til xrv'eren hvis det er smiley Evt noget luftpude eller custom-made.
    Jeg synes sædet var eneste anke ved min. Og så at den var lidt tung at danse med når man fyldte tanken helt smiley


Kommentér på:
Bedste langturs-offroader ?

Annonce