1.300 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Ny banecykel Ny banecykel
Har overvejet at komme i gang igen med nogen trackdays, og sad og kiggede efter en cykel uden afgift
Nu er det en 4 - 5 år siden jeg sidst kørte bane, og kender ikke de her cykler, men er det noget der kan bruges? Kan motoren holde til det? Og er prisen fair nok? Og sidst, hvad for en er evt bedst
http://www.123mc.dk/triumph-daytona-955i/mcid-35592s3
http://www.123mc.dk/triumph-daytona-595i-mab-power/mcid-48379s0
0 synes godt om
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
kig efter en racer istedet. hvis du skal ha noget til bane fra triumph, skal du have Daytona 675 .. den er egnet
feb 2005
MC uden afgift i nakken.. og det gør man sjældent
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
(600rr, hvis det skal du':-)
feb 2011
Følger: 1 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 21
Startede selv med en Triumph TT600 men den døde efter to trackdays.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 1
Hvis det skal holde uden større service er det nok bedst med en standard motor.
Jeg ville nok vælge Suzuki eller Honda da der større chance for at finde udstyr her i DK.
Ellers er det bare på Ebay, men pas på. Deres priser kan være høje i forhold til at støtte en forhandler i DK og hermed få support hvis der skulle være problemer.
jun 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
Den har hvad du skal bruge til en fair pris.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
En R6'r er alt for lille til mig, sidder ikke ret godt på den.
Sådan med tanke på at jeg måske vil komme til at bl.a. skulle køre til Holland og Frankrig på den, en gang.
Noget andet er - køber jeg en som alle andre har, så er det svært at give cyklen skylden for jeg måske ikke kan følge med.
feb 2005
okt 2011
Så var nysgerrig efter om man kunne få afreageret lidt på en triumph uden at blive hægtet helt af dansen ude på banen.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Min kammerat har kørt race på forskellige daytona i mange år, og det har vist gået meget godt. De havde endda en klub hvor de kørte amatørløb i Tyskland, og så vidt jeg husker sluttede de sidste gang på en samlet 3 plads.. med 30-40 hk mindre end hvad de andre have at byde på.
Nu lyder du ikke som en der skal vinde pokaler og tage dem hjem til konen, men som en der vil hygge sig lidt på et par trackdays og evt. også køre selvsamme maskine på vejen.
Der tror jeg stort set enhver cykel er fin nok. Hvis man skal være den hurtigste, så er det nok ikke daytona men skal vælge, men derimod en japaner som man smidet et par tusind i så den blir perfekt.
Jeg kører selv en gammel 916er og skal da også på bane i år, regner ikke med at være den hurtigste, men for mig gælder det mere om at have det sjovt på min gadecykel. Skulle du købe Daytonaen, så vil du have et smil på læben hvergang du fyrer den af. Dog ville det være en skam at smide, så ta' den billige til trackdays og min til gaden
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Triumph 675 har vundet adskellige test imod aprillia, honda cbr1000 rr osv. Kanon lyd, stærk motor, sindsyg lækker styring osv.
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
okt 2011
Vi må lige tales ved, kan ud af din tekst regne ud at det ikke er den billige der er din
Men du har ret, har ikke planer om at krydse målstregen som den første, bare komme ud og give den lidt gas, den mulighed har man jo ikke på de danske lande og motorveje, hvis man vil beholde kortet.
Har bare ikke pengene til at sætte afgift på her og nu, men derfor kan man vel godt afreagere lidt på banen, min egen nyindkøbte GW er fin nok, men savner lidt at kunne lægge sin MC ned rundt i svingen.
GW kan godt smide med, desværre bare ikke så langt før et eller andet skraber på.
De guttere jeg plejer at følges med til Assenes og Le Mans de har ikke tålmodighed til at vente på mig, på den jeg har nu, så de par gange om året kunne jeg godt bruge en hurtigere ged.
Ny banecykel