6.426 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Er min nye hjelm for lille?? er i tvivl Er min nye hjelm for lille?? er i tvivl

Har lige været ud og købe min første hjelm, en matsort Schubert S1 Pro... fed hjelm.

Var lidt i tvivl hvilken størrelse.... så jeg tog den der sad mest stram.... jeg stod mellem M og L... synes at L kunne gi sig når jeg rystede på hovedet, og kindpuderne var kun let trykket når jeg havde den på.
Størrelse M som jeg har købt... sidder godt stram på... men synes den trykker noget på kindbenet... grænser til at være ubehageligt lige pt.... min knold måler 57,8 cm 2 cm over øjnene....
Hvor stramt skal en ny hjelm sidde????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min nye hjelm for lille?? er i tvivl
  • #1   13. maj 2012 Så du bider dig i kinderne hvis du åbner munden når du har den på, den lyder til at være ok

• #2   13. maj 2012 Jeg har hørt at den skal sidde så stramt at hvis du åbner munden og tygger sammen skal du bide i kinderne så sidder den som den skal , men det skal ikke være ubehageligt at have på

• #3   13. maj 2012 Du ligger liiiiige på grænsen til en L men dit valg er korrekt.
    Den skal nok give sig.

• #4   13. maj 2012 Det vigtigste er at polystyrenen, altså "skummet" eller flamingoet inde i hjelmen passer dig godt. Med andre ord, hjelmen skal ligge som den skal hen over toppen af hovedet og i nakke og pande hvor der ingen puder er. F.eks. skal du ikke kunne få trykket en finger op imellem hjelmen og din pande, men den må samtidig endelig ikke trykke dig i pande. Så bliver den ubehagelig. En anden ting du kan se om du har valgt den rette størrelse er hvor meget hjelmen kan "rulle" frem og tilbage på dit hoved, men remmen spændt korrekt. Ved at hive op og ned i kæbepartiet må hjelmen gerne kunne flytte sig en del, men det må på ingen måde være tæt på at du kan vride den af dit hoved. Endelig er der selvfølgelig kindpuderne og der er tommelfingerregelen, som de andre også siger, at hvis du tygger, skal du få kinderne med. Du skal huske på, at når du bruger hjelmen og tager den af og på, så falder kindpuderne sammen med tiden. Derfor skal de presse lidt og det må også gerne være lidt besværligt at få hjelmen på, når den er ny.

Jeg har personligt lige fået mig en ny Nolan hjelm til denne sæson, og jeg har valgt en XL, men fik forhandleren til at give mig de lidt tykkere kindpuder fra L størrelsen. Jeg har nemlig et lidt slankt ansigt, så XL sad godt henover pande og isse, men for løst i kinderne og virsa versa med størrelse Large.

• #5   13. maj 2012 Og nu må i selvfølgelig rette mig hvis det jeg skriver er helt åndssvagt, men det er bare hvad jeg har lært og personlige erfaringer smiley

• #6   13. maj 2012 Sov med den på en uges tid. Så passer den smiley

• #7   13. maj 2012 Da jeg købte min shoei var det ren tortur at få den på, et par måneder efter sidder den perfekt. Den skal sidde stramt.

• #8   13. maj 2012 Puderne giver sig lidt med tiden....
    Evt fyld den med vand, stik hovedet ned i den (Husk at brug et sugerør (Ilt er et af de ting der holder dig i live) til at trække vejret)), sov med hovedet ud over senge kanten, og lad hjelmen, og hovedet hvile natten over på gulvet.... Held og lykke.....
    smiley
    bare rolig, tror også det er den rigtige størrelse hjelm du har fået finger i. Om ikke andet, så er det en af de bedste hjemle.
    har selv SR1'eren, og er mega glad for den....

• #9   13. maj 2012 Havde du taget nr større ville den blive for stor.
    Den skal nok give sig. Men det kan være pasformen stadig er dårlig til dit hovede.

• #10   14. maj 2012 tak... forhjælpen

så beholder jeg den... ville bare lige være sikker, inden jeg pillede mærker af og monterer PinLock

he he

Kommentér på:
Er min nye hjelm for lille?? er i tvivl

Annonce