{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

Må man godt sælge videre inden 3 ugers ophør. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Står med denne cykel, som jeg købte ved en fejl.
Men er kommet i denne situation, at jeg har fundet en der gerne vil bytte med mig.
Men SKAL jeg så have den omregistreret maskinen i mit navn inden bytningen. Hvis ny ejermand kan nå at omregistrere den inden de 3 uger ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man godt sælge videre inden 3 ugers ophør.
  • #1   13. maj 2012 Vil mene hvis ham du bytter med omreg. Den inden de 3 uger hvor DU byttede så går det

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #2   13. maj 2012 For sælgers skyld, sørger du for at omregge den sammen med den nye køber...

• #3   13. maj 2012 ja ik' det vil jeg da også mene.. Det er bare så jeg ikke kommer i klemme. smiley

• #4   13. maj 2012 Personligt syntes jeg lidt det er en uskik ikke at omregistere den hurtigt muligt.
    Men kan self. godt se din situation.
    Og har set flere der køber en MC og sælger den videre inden de 3 uger for ikke selv at skulle ligge en øre.. Så det kan gøres inden for de genske regler.

• #5   13. maj 2012 Tja. Hælder mest til at vi kører sammen ind og indregistrere den samme dag når vi mødes....

• #6   13. maj 2012 Jeg ville også selv om reg. Lige efter jeg havde købt en ny maskine! Og hvis jeg solgt ville jeg bestemt også have den nye køber, skulle om reg. Hurtigst muligt!

• #7   13. maj 2012 ja.. men de har jo stadig de 3 uger at løbe på....

• #8   13. maj 2012 Thomas T.

Jeg købte min MC lige op til december måned.. Sælger var så flink at forlænge hans forsikring til vinter kørsel. "kostede ham omkring 900 om måneden."

Han solgte både min MC og endnu en.. Jeg kørte min hjem og omregistrerede den næste hverdag.

Ham der købte MC nummer to afhentede den dagen efter mig. Og omregisterede den først til de 3 uger var gået. For at slippe for selv at skulle betale for at køre en hel december måned. Så sælger måtte betale for en ekstra forsikrings måned for ham.

Og det syntes jeg er toppen af dårlig stil.

Siger slet ikke dette er tilfældet hos dig! Og kaster ikke med mudder..
    Siger bare fra den etiske side. Er det pænt at få den ud af sælgers navn da det jo ikke er hans MC men hans betale forsikring man kører på. Selvom det fuldt ud er lovligt smiley

• #9   13. maj 2012 Så snart maskinen er solgt, afmelder man den hos ens forsikring. Man skal da ikke betale for at en anden køre rundt på ens gamle mc.

• #10   13. maj 2012 De har vel stadig 3 uger i dit navn???

• #11   13. maj 2012 De har 3 uger i dit navn, og du kan ikke afmelde den. Sådan er loven.

Min forsikring har ihvertfald før sagt at de ikke vil afmelde den og det skal ske automatisk. Desuden, hvis du bare får den afmeldt tror jeg stadigvæk du hæfter for den i de 3 uger, så det er jo bare dumt for dig at afmelde.

• #12   13. maj 2012 ja det mener jeg helt bestemt også...

• #13   13. maj 2012 Der er helt klare regler på området.
    Når du har købt en mc eller bil skal den være omregistreret inden 3 uger. Du må gerne sælge den videre, men de 3 uger startede da du købte den.

Så sørg altid for at daterer en slutseddel ved handel, for så kan du afmelde den uden nummerplade efter de 3 uger.

• #14   13. maj 2012 Så snart man har oplyst til forsikringen at maskinen er solgt, så hæfter man ikke for noget længere (og skal heller ikke betale) - det er i hvert fald det jeg har fået oplyst ved handler med biler.
    Sker der noget som forsikringen skal blandes ind i vil man dog sikkert blive bedt om at dokumentere salget i form af en slutseddel.
    Mener dog at man betaler vægtafgift (eller grøn ejerafgift) indtil omregistreringsdato'en.

Men der kan måske være forskel fra selskab til selskab, så det sikreste vi lvære at spørge sit eget selskab hvordan det forholder sig.

• #15   13. maj 2012 De 3 uger er jo heller ikke til at du skal køre rundt gratis i. Det er bare det loven siger der MAX MAX må gå før maskinen er omregistreret.

Du sælger ikke en mc videre du har købt før den enten er afmeldt eller omregistreret.

• #16   13. maj 2012 Du kan da også bare bytte din mc videre uden plade på. Ham du bytter med skal næsten give det samme hvad enten han skal købe en ny nummerplade eller en omregistrering. Sig du har lovet den tidl. ejer det. Så er alle bekymringer væk.

• #17   13. maj 2012 Det kan du godt, men de tre uger er fra første ejerskifte, så der bliver kortere frist. Derfor vil jeg da varmt anbefale dig at syne og omregistrere inden du sælger igen.

• #18   13. maj 2012 når man først har haft politiet stående ude for døren og spørge til det køretøj som man har solgt men ikke er omrigistreret inde for tiden, så er der efterfølgende ikke solgt noget køretøj herfra før jeg sammen med køber har været på motorkontoret og fået udført omregistreringen.

Thomas C

• #19   13. maj 2012 Jeg havde engang ballade med en der ikke omregistrerede min bil, men solgte den til en anden og jeg fik af vide det er ikke lovligt at sælge den videre til 3. Mand uden at omreg eller afmelde..

• #20   13. maj 2012 Uha så stor respons der har været på emnet.
    Nåh gutter min plan er følgende.
    Får den synet i morgen.
    Får køber til at bestille et forsikringsbevis.
    Vi kører sammen ind på motorkontoret og får den omregistreret i hans navn.
    Slut prut...
    Lyder det ikke som en plan?

• #21   13. maj 2012 Jo.

• #22   13. maj 2012 Du kan jo egentlig ikke sælge noget der ikke er dit, og det er den ikke før du har omregistret den.

Men hvis du omreg med ny ejer kan jeg ikke se der er noget at være sur over.

Har haft en bil jeg solgte, hvor ham solgte den videre med det samme.. den blev aldrig omreg, så jeg måtte bøvle en masse for at få forsikringen til at stoppe..

• #23   13. maj 2012 Det er jo derfor jeg tager med op motorkontoret.. Bare for at være sikker....

• #24   13. maj 2012 forståeligt nok smiley

• #25   13. maj 2012 bare byt.... men synes lidt det er din pligt et få den om reg. i den nye ejers navn.... det er i hver fald dig der har en sur mand i telefonen når ham du bytter med ikke om reg.

har selv solgt en bil en gang jeg så til salg på nettet på dage efter pludselig nysynet, selvom den ikke bare sådan lige kunne synes smiley og kan havede ikke omregistret den. måtte ringe til ham flere gang før den belv omregistret

Kommentér på:
Må man godt sælge videre inden 3 ugers ophør.

Annonce