1.394 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
37 Svar
Tl 1000 R Forhandler tvivl Tl 1000 R Forhandler tvivl
Hej alle.
jeg købte mig en tl r´er her for halvanden måned til siden, hos en forhandler i jylland.
Den har nu brækket sig( Det lyder som om der ligger en kasse søm i den ene cylinder, og var ved at stå på snotten da det skete, da den blokerede hjulet)
Nu til spørgsmålet, Da han er medlem af Mcgiganten burde jeg jo kunne køre ned til den lokale mc gigant og få den lavet, men kan han kræve at jeg kommer over til ham med den? Er ikke helt klar over reglerne på det område, så ville gerne være lidt sikker inden jeg begynder at stille mig på bagben overfor ham.
På forhånd tak.
0 synes godt om
maj 2010
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 70
maj 2010
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
maj 2010
Rasmus Modsat, Det er ikke fordi jeg er krikiler, men synes bestemt ikke det skal koste mig noget at den går i stykker, der er jo en grund til jeg købte hos forhandler,
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.173
Er der det må du henvende dig til MCgigantens hovedkontor med en klage!
Men tror nu ikke det bliver nødvendigt hvis du fremviser udskriften og gør det på en imødekommende måde
feb 2009
Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
maj 2010
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
LANDSDÆKKENDE BRUGTGARANTI ...... osv.
Så skal du da ihvertfald ikke døje med at få fragten en cykel til den anden ende af landet. Syntes du skulle ringe ham op og forelægge ham hvad de selv skriver på deres side.
maj 2010
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Herunder er der et link til det med transporten
(link fjernet)
maj 2010
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 532
Sender du den over til ham, så har han alverdens mulighed for at gøre alt muligt ved den, så det fremstår som om at du har lavet noget lort.
Send den hen til en Lokal MC gigant forhandler, som du har tillid til.
For det er 100% i din forhandlers interesse at DU dækker skaderne og brugt cykelbranchen er sikkert lige så klam smo brugt bil branchen den er.
Jeg kan nævne et par eksempler, men det må man sikkert ikke herinde.
Endnu en god grund til at tage den til en LOKAL...!
En lokal laver det der skal laves og laver ikke en billig lappeløsning.
maj 2008
Evt, så kan du få en lokal til at se på den og tage hatten af svinet og DEREFTER kan den ryge over til sælger, så sælger IKKE kan snige sig uden om.
maj 2010
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
Tag et screen dump af teksten fra deres side bare i tilfælde.
Nogen er ved eller forsøge tørre dig i røven her ! Hold på din ret og lad være med at få sendt din maskine langt væk så du ikke har hånd i hanke med hvad der sker.
Nogen må stå i spidsen for den kæde, og nogen må stå ved den garanti de selv giver.
Her ville et medlemskab af FDM have været godt at have i baghånden.
Har selv stået med en ny indkøbt mc med motor defekt - her gik der over et år inden tingene lykkedes. Så pas på du ! Hold på din ret og vær benhård !
maj 2010
Nu har jeg søgt lidt frem og tilbage men kan ikke finde ud af hvem der er "formand" for hele mcgiganten. Er der nogen af jer der har et hovednummer til dem, eller ved hvem jeg skal ringe til ?
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Sørg (inden du afl. MCen nogen steder) at tage billede af glasset for oliestand. -Bevis for at den ikke er kørt med for lav oliestand. Billede når MCen står oprejst hvor een holder den, gerne billeder af begge dele.
Hvis andre har ideer til hvordan man kan gardere sig for "lusk" fra forhandlerens side så sig til.
Jeg er ikke enig med Jan - det er bare sådan som Jan siger, du har købt den og de fremhæver det faktum at man trygt kan købe en brugt MC i Jylland og i tilfælde af problemer kan man henvende sig ved din lokale forhandler i Næver.
Lad os da lige høre hvordn det går og ikke mindst hvad hulen de mener der er gået galt med den? Mon det "bare" er koblingen eller gearkassen der er splittet ad.
-Når du forhåbentlig når så vidt at den skal laves så husk for Guds skyld at gøre klart at du gerne vil vide hvad de laver ved den. Og i tilfælde af motorskift (sikkert til en brugt) skal det som minimum være en tilsvarende, med papir på KM osv. -Klog af skade...
apr 2012
De kan vejlede dig om hvad dit næste træk bør være - også selv om du ikke har en sag kørende hos dem.
maj 2010
Ja i følge min egen overbevisning lyder det meget som en knastkæde der er sprunget, eller noget andet der kan medføre at den spiser ventiler.
Flemming L: Det tror jeg sku også jeg gør, for helvede hvor er jeg glad for hjælpen, man bliver jo snotforvirret når man skal kæmpe med sådan noget.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
noget der er "gratis" for ham selv.
OG er det en motor renovation, er det jo en del timer.
det er jo IKKE sikkert der er lusk med!!!
DET sagt, jeg havde fotografferet ALT på den, og med mit snake cam, havde jeg filmet ned i alle cylindre, og igennem olieprop og hvor jeg ellers kunne finde! BARE for at sikre mig noget, til en evt. efterspil!
maj 2010
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 125
maj 2010
Og synes jeg heller ikke jeg stejler, jeg forholder mig jo bare til reglerne på området
maj 2008
Hos ham selv, der bliver den lavet af hans folk, så de billigere i drift og hvis han skifter motoren, så kan han selv vælge og vrage mellem alle motore, uanset km, så kan han bilde dig hvad som helst ind.
Jeg havde uden tvivl sendt den til den nærmeste, som jeg havde tillid til.
maj 2010
maj 2008
okt 2005
Hvis der bliver sat anden motor på uden bevis for km må du (som jeg har prøvet, kradset for) kræve kompensation for det.
Skriv motornummer op, eller tag billede af nummeret på den motor der sidder på nu, så der ikke evt lige er skiftet motor, uden dit vidende.
Husk du har købt en MC der har kørt omkring 40.000km til den værdi den nu engang har, ifht km-stand. Så duer det ikke at du halvanden måned senere får en motor på der har kørt to gange rundt om jorden. Forhandl dig evt til udvidet garanti på det der nu forhåbentlig bliver lavet.
Så er det også godt du har haft MCen i så kort tid at du ikke har mont. diverse såsom åbnet luftfilterkasse, Powercommander eller klippet den lyserøde begrænserledning (hvis TLR har det) osv osv. Så længe alle de ting er som de skal være og der har været olie og kølevæske på så skal forhandleren æde den rep.
Jeg har selv prøvet det samme og endte med at undvære min MC i 6 mdr og det var ikke uden flere mdr's korrespondance med meget meget store ord at jeg fik tingene kørt igennem.
maj 2010
Alfist : jeg har taget billeder af oliestanden , motornummer må jeg lige få taget et billede af i morgen. Men heldigvis har jeg ikke gjort nogetssøm helst med den
Men jeg må vel kræve at de sætter en motor på hvor der er papirer på hvor langt den har gået ?
okt 2005
Jeg har også prøvet at se om MCgigant har et hovednummer, det lader det ikke til. Jeg prøver lige at finde en adresse for selskabet via CVR.
Nå, men mht at lade handlen lade gå tilbage så skal forhandleren så vidt jeg ved have haft i alt fald 3 chancer til at reparere fejlen. Dvs, som jeg forstår det så kan man få skiftet samme stump 3 gange før det kommer på tale.
Mht. at have retten på sin side, så er det så fint formuleret at din MC nok skal blive lavet, med mindre det går helt i hårdknude. Men den skal laves inden for rimelig tid. -Og hvad er så rimelig tid, 1-2-3 måneder?
Du har købt et produkt hvor prisen afhænger af kilometer stand, og ja selvfølgelig skal du have en motor på som det kan dokumenteres hvad den har kørt. Ellers står du også dårligere når du skal sælge MCen.
Kort og godt må du ikke stilles ringere end før de problemer du har opstod. Der har du købeloven på din side.
Kan være forhandler selv foreslår at handlen går retur, fordi det bliver en dyr een. Det andet med dokumentation for den måske anden motor der skal monteres - så er det sgu lidt svært, fordi det er jo nemt at tage et billede af et speedometer fra en smadret MC og sammenkoble det med en motor som i virkeligheden kan være en helt anden.
Men ro på, det kan være han slet ikke er så slem at danse med - introduktionen her viser at det bliver han nok, fordi det bliver et stort tab for ham, økonomisk.
Mht MC giganten kan jeg se at der har været tvangsopløst et selskab den 6. marts 2012... Så er der afd. i Næstved som kører, og MC Giganten Nord, i Frederikshavn. Det er lidt rodet. De kalder sig én MC forhandler men hoved APS'et lader til at være gået ned for to mdr siden?! -Andre der kan hjælpe med info?
okt 2005
Kiggede lige på det igen. MCgiganten (generelt) som har haft adresse i Næver er gået ned, eller på vej til det.
MCgiganten Næstved fungerer.
Mcgiganten Nord (Frederikshavn) fungerer.
Mon deres "store" fællesskab med 5 afd. er en realitet eller er MCgiganten (det store APS), som de skriver på deres hjemmeside i det hele taget kørende?
Jeg ville hvis jeg var dig skynde mig at få sendt MCen til Jylland inden du risikerer at komme i klemme ved at have købt en MC ved et selskab der efter købet er gået ned. Så må du bare skynde dig at få din MC lavet ved den forhandler du købte ved og droppe kravet om at få den lavet i Næstved hvis deres store fællesskab ikke er en realitet. hrmpf
maj 2010
Okay det var godt, man går jo hen og bliver forvirret når man lige skal sætte sig ind i så mange regler.
maj 2010
Okay det var godt, man går jo hen og bliver forvirret når man lige skal sætte sig ind i så mange regler.
maj 2010
Niklas: det kan der nok egentlig godt være noget om.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
apr 2012
Der er selvfølgelig en vurderingssag hvis det er tæt på det samme, men uanset hvad så skal funktionelle, sikkerhedsmæssige og lign. dele være i orden - det kan han ikke slippe for uanset hvor meget han brokker sig.
Han kan heller ikke frasige sig de regler og love som der findes - heller ikke selv om han skulle have skrevet "Afhentning", "Uden garanti", "Købt som beset" eller lign. (!!!!!!!!!)
apr 2012
Tl 1000 R Forhandler tvivl