735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

lidt hjælp til valg af diesel bil lidt hjælp til valg af diesel bil

Grundet nyt job (45 km hver vej på landevej) må jeg sande at min vectra b 2.0 stc er lige tørstig nok til den tur hver dag...

så en ny økonomisk bil er på tegne brættet...

budget omkring 120.000 og helst 2008-

har overvejet en astra 1,7... kia cee`d stc... 308 sw..

de helt små biler er ikke muligheder da kæresten har en helt ny swift, og 2 små biler dur ikke i længden..

men lige pt er der ikke noget "naturligt" valg, så har brug for lidt hjælp...

jeg har ikke brug for en masse heste, har min knallert hvis der skal leges.. smiley

men den skulle jo gerne kunne slæbe sig selv fornuftigt...

håber nogle her inde kunne pege mig i den rigtige retning.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt hjælp til valg af diesel bil
  • #1   1. maj 2012 Mon ikke at bilgalleriet er det bedste sted for råd ?

• #2   1. maj 2012 Hvad med en Seat Leon eller en Altea? - Evt på gule kiks, så har du masser af plads, en bil der kan slæbe sig selv, og en helveds masse udstyr. Tage en 1,9TDI den går pisse godt

Vh

• #3   1. maj 2012 ; thomas K
    Alle har en mening om alting, det er jo trods alt lidt rationelt at dele interesserne op i forskellige gallerier hvor man må formode at ekspertisen er størst.

Det var faktisk for at hjælpe manden at jeg foreslog bilgalleriet.

Motorcykkelgalleriet får selvfølgelig større bredde hvis vi også kan dække både og hamstere

• #4   1. maj 2012 får i køber så tag lige ud og kig på den nye kia rio fåes med 7 års garanti fra 120 og er rigtigt fed.
    du spørger bare hvis du vil vide noget om ceed'en er selv mekker på et kia, ford og jaguar værksted.

• #5   1. maj 2012 emnet skal under off topic hvis det skal give mening, jeg er faktisk ligeglad hvor det ligger, biler er ligeså spændende at snakke om som motoryckler c")

• #6   1. maj 2012 Skoda smiley har selv en fabia der triller 25 km / l med 1.4 motor (diesel)
    De fåes fra ny af til den pris....

• #7   1. maj 2012 Bilgalleri ved alligevel ikk en skid om de nævnte biler, for de er jo ikk "fede" vel ; )

Jeg hoppede på en Ceed hvis det var mig. Arbejder sammen med en som har en og de er super glade for den, plus prisen er god og har sjældent hørt skidt om dem, udover folk som mener det er kina biler men intet kendskab har til dem ( lidt som med Hyosung ). Opel synes jeg generalt er dårligt bygget med mange mindre men dumme fejl og 308en har store problemer med HDi motoren, som virkelig holder værkstederne kørerende ; )

• #8   1. maj 2012 Rene plus 1... fabia combi ! VAG, gensalg og pålidelig.... nogen eksotisk oplevelse bliver det næppe !

• #9   1. maj 2012 En fabia ville være et godt valg. Men der er dog for lidt kræfter i en 1.4 hvis du spør mig. De irriterer i hvert fald mig når jeg kører i en. Men kan man leve med lidt mangel på overskud, så er det en kanon bil med go komfort, og er pålidelig som en i f..... smiley

• #10   1. maj 2012 kia cee`d stc har jeg selv og har kun gode ting, at sige om den. Ville umiddelbart mene, at det er den hvor du får mest bil for pengene.

• #11   1. maj 2012 Fabia (eller octavia) er rigtig gode biler for få penge!

Kia laver også udemærkede biler, men kender ikke deres diesel motor, opel er fin også.

Aldrig køb fransk...(eller italiensk smiley )

Evt. kan du se på ford, de er også billige, dog er kvaliteten også derefter. Køber du ny er det fine biler de første 5 år, bagefter er de lige til at smide til genbrug i afrika...

Fra dem du nævner ville jeg nok mest tendere til Opel, god og økonomisk motor og generelt en bil der giver meget for pengene. Men synes du skal skele lidt til Skoda. Evt. kan det betale sig at importere. Jeg importerede en fabia 1.4tdi i 2011 fra 2005 med en del udstyr (navi, klima, fartpilot osv) og betalte 31.000 kr i afgift. Alt i alt stod bilen i 60.000 efter import, og det kan sikkert gøres billigere.

• #12   1. maj 2012 er det ikke nemmere at anskaffe sig en lettere fod smiley

• #13   1. maj 2012 min fod fejler ingenting.. smiley men selv med 80 kmt ligger min vectra ikke over 12 km/l..

fabiaen er ikke en mulighed... den ligner en stor rulleskøjte, og var oppe og vende da kæresten skulle ha sin swift, og dumpede med et brag...

seat kunne godt være en mulighed, men lige pt hælder jeg en smule imod en cee`d.. så må heller lige få prøvekørt sådan en.. smiley

• #14   1. maj 2012 Inden du får set dig om havde langt det billigste været at beholde Vectraen og tanke når det er nødvendig..

Værditab og diesel reparationer æder lyn hurtigt den beskedne brændstof besparelse. og skal banken oven i købet hjælpe med finanseringen så er det helt hen i skoven smiley

Kommentér på:
lidt hjælp til valg af diesel bil

Annonce