{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV motor på Hyosung?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   20. apr 2012 Den kan helt sikkert ikke "bare lige" - men for den opfindsomme, er der ingen grænser.

    Man skal nok gå efter 650'eren for ikke at få pladsproblemer i bredden.


  • #2   20. apr 2012 alt kan lade sig gøre... men stellet og moteren er jo ikke ens på de 2 modeller, så tror du vil blive ked af den ombygning..

  • #3   20. apr 2012 Det var også "bare" hvis den kunne f.eks. SV 650 motoren smiley

    Har pt. motorproblemer med min GT 650, og skal den have skiftet motor, så kunne en SV motor være at fortrække.

    Er det dimensionerne som bliver et problem ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #4   20. apr 2012 Mit gæt er at ophængene er forskellige.

  • #5   20. apr 2012 Vil det blive for omfattende at prøve ? Nu har jeg ikke selv den tekniske snilde til det, men en mekker kan vel gøre det ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #6   20. apr 2012 Kan - ja hvis du betaler nok for det.

    Men han må ikke svejse i stellet f.eks...


  • #7   20. apr 2012 Det er selvfølgelig rigtigt. Det er bare 1000 gange nemmere at finde en SV motor i Danmark end en GT 650.. smiley

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #8   20. apr 2012 Så meget man ikke må.
    Skal lade være at blive for hellig, stort set os alle overtræder en eller anden lov når vi er ude og køre, nok mest færdselsloven
    Findes mange underlige ombygget MC'r der ude, så har du mod og kan lave det så det sikkerhedsmæssig er forsvarligt, så tvivler jeg på det vil blive opdaget ved et syn


  • #9   20. apr 2012 Jeg har en sv 650 motor liggende jeg ikke får gjort noget ved. Den er købt som deffekt, men så kan man da hurtigt se om det er helt hen i hegnet.

    Den skal koste en plov

    Mvh Thomas


  • #10   20. apr 2012 Hvis du kommer til at mangle noget til ombygningen så har jeg en masse SV dele liggende( se min annonce)

  • #11   20. apr 2012 Da det jo ikke ligefrem er første gang en Hyo motor står af - så pløj de udenlandske forum'er igennem, tanken om at proppe en SV motor i en Hyo er nok ikke første gang det er tænkt her !
    Men hvorfor Karsten, når du får hold på motoren (og jeg tror ikke der kan stikkes en SV motor, ejheller med nok så megen fingersnilde) så er der jo bare de andre ting du skal igang med - og nu ved du ihvertfald en ting, Hyo stumper er rasende dyre, og som om det ikke er nok, så er der rasende lang leveringstid på mangt og megen til dem.
    Så som tidligere skrevet - drop den MC., sælg med det tab der med garanti vil være, for ellers er sæsonen slut ! og det vil sq.. være lidt ærgeligt at stoppe ligesom det hele skulle til at starte :oI
    Held og lykke med salget - håber du finder dig en fin mc og komme videre med


  • #12   20. apr 2012 Gt650 motoren har ligeså mange ligheder med SV650 motoren, som en CBR600 har med en GSXR600 motor.
    Jeg mindes at stellet på GT650 er bredere end SV stellet, så der er sikkert plads til SV650 motoren. Men det kræver en del arbejde med beslag samt at få den centeret i stellet.


  • #13   20. apr 2012 Du må godt svejse i stellet hvis du har licensen til det. Det kan godt være ingen i lille DK har det, men tager du over grænsen får du svejset de holder på stel inkl. tüv (hvis du kan bruge det som en hjælp).

    Vi har selv for nogen år smidt en 600 ccm ind i en 400 ccm zxr, samt har en af mine kammerater smidt en 1050 ccm motor fra speed triple i hans daytona. Alt uden at svejse.

    Jeg mener at hyosung bruger motoren fra suzuki, så du kan sagtens være heldig at du kan passe dem til.

    Som sajmon siger, der vil altid være lidt problemer, men med lidt snilde, tålmodighed og de rette redskaber er alt muligt. (og ta nu den mindre motor først smiley )


  • #14   20. apr 2012 Bombe: Du mener forkert. GT650 er ikke en Suzuki motor


  • #15   20. apr 2012 Hvis du beslutter dig for at prøve med SV motoren, skal du huske at få ledn.net cdi box o.s.v med.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #16   21. apr 2012 GT650 motoren er bare lavet på basis af SV motoren, men det er stort set kun slaglængde og boring som er ens, og så de 90 grader mellem cylindrene.

    Man skal have en komplet donorcykel at hive stumperne fra - så er det stort set kun fantasien der sætter grænserne. smiley


  • #17   21. apr 2012 Sajmon: Sludder. Motoren er udviklet i Europa, boring og slaglængde er ikke den samme, og den er ikke lavet på basis af SV650 motoren.
    Gt650 motoren er præcis ligeså meget en sv kopi, som en R6 motor en en cbr600 kopi.


  • #18   21. apr 2012 Her er tilsyneladende een der er gået den anden vej.
    http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=125674


  • #19   21. apr 2012 Sajmon/Jesper: Som jeg ser det, er GT motoren bygget med licens fra Suzuki og med udvilket på baggrund af SV motoren. Ikke at det er en tro kopi, men noget "ala" SV motoren.

    Jan M: Det ser da ud til, at det fungerede omvendt - altså en GT motor i en SV ?!

    Hvad ville i gøre, hvis dødsdommen kommer over min motor ? Jeg hælder lidt til at forsøge at montere en SV motor, hvis man altså kan..


  • #20   21. apr 2012 Karsten: Du ser forkert. Igen., ligeheden er de begge har ca. 650ccm på en vandkølet 90 graders V2'er. Men så hører alle ligheder også op.
    Rent visuelt kan man se at starteren og oliefilter har helt anderledes placeing, så ikke engang bunden på de 2 er ens. Boring og slaglængde er også forskellig, hvilket betyder hverken cylinder, stempel eller krumtap er den samme.
    Ja, GS650 motoren er noget ala SV motoren (igan på samme måde, som en Yamaha R6 motor er noget ala en CBR600rr motor).

    Desuden er GT650 motoren udviklet i Østrig, fra bunden af, ikke på baggrund af en SV650 motor.
    Og kig lige en ekstra gang på Jan M's klip, for det omvendte fungerer bestemt ikke. Kig på de billeder der er lagt op. Den sidder slet ikke korrekt i ophængene.

    Hvis motoren bliver dømt ude, så har du 2 muligheder. Søg nettet igennem efter en ny brugt motor, eller kyl lortet i havet.


  • #21   21. apr 2012 Jesper. Kan ikke lige umiddelbart se et billede af det i tråden ? Kan du linke ?

    Med en ny GT motor risikere jeg jo samme problem igen. Og smide skidtet ud, så mister jeg 30.000 kr og har derfor ikke råd til MC igen de næste mange år grundet børn, nybygget hus, bryllup, 2 biler mv.. Så en rigtig lortesituation smiley


  • #22   21. apr 2012 Karsten jeg så en side med en der havde monteret en nyere motor, altså den fra 2007(tror jeg) i en ældre Hyosung.
    Mon ikke det er det bedste(husk cdi osv.)


  • #23   21. apr 2012 Se på side 4 i den tråd der linkes til. Det kan ikke lade sig gøre.
    Fejlen på de gamle GT650 motorer ligger i slør i ventilstyret. I andre lande blev de kaldt ind og fik det skiftet. Vælger du en motor fra 2007 og frem er problemet væk.
    S-modellen er fra førte modelserie, og har derfor problemet.
    Så vælg en så ny motor som muligt eller sælg den som den er.


Kommentér på:
SV motor på Hyosung?

Annonce