{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XJ 600 vs. VF 500 F2 hvad ville du vælge?
  • #1   17. apr 2012 Xj 600 stabil hverdags mc vf 500 lidt mere spændende at se og køre på men du skal være sikker på den er trimmet ordentligt i karburator

• #2   17. apr 2012 Jeg har haft en VF500 FII og det er en sjov og underholdene cykel at køre på.
    men den er jo ved at være oppe i årende, så sørg for at finde en god og velholdt model-

XJ600 kender jeg kun fra omtale og banecykel da jeg tog kørekort, jeg har kun hørt godt om den

• #3   17. apr 2012 Jeg har haft en Yamaha XJ 600 51J årgang 1987.

Hvis du vælger XJ 600, skal du være forberedt på at en af dens svagheder er sikringsboksen under sædet som har det med at stå af.

I det den bruger glas sikringer, kan polerne ved sikringner havde svært ved at holde forbindelse til selve glas sikringen.

Hvis dette sker, så har du altså ingen strøm på maskinen.

Jeg endte med at måtte modificere sikrings boksen til at bruge flad sikringer, hvilket hjalp på dette problem.

En anden svaghed kan være bundkæde/primær kæde, i det den har en raslelyd når den står i tomgang og forsvinder i det du begynder at køre, hvis dette er tilfældet kan du stå for den konsekvens at det kan blive dyrt at lave bundkæden/primærkæde i motoren.

Min havde også dette problem.

Godt nok er det ikke den hurtigste maskine, men desuden en fin og god hverdagsmaskine.

alligevel solid motor, den har.

Se efter en som velholdt og lyt efter motorens tomgang, tjek at forgaffel er tæt ved pakdåser.

• #4   17. apr 2012 Indsugningsstykker mellem karburatorer og cylinder kan være revnet/slidte. Tjek også dette på XJ 600.

Honda VF 500 F2, har jeg desværre ikke kendskab til.

• #5   17. apr 2012 Hvis der er tale om den gamle XJ model, så skal du vælge den af de 2 der er i bedst stand.

• #6   17. apr 2012 Ok... Takker, der er jo nok ikke andet end at ud og se nogle stykker og prøve dem, så må jeg jo tage beslutningen der...

• #7   17. apr 2012 alt afhængig af hvad du søger i en mc . ville jeg vælge vf 500 , jeg har selv haft en og den var faktisk rigtig sjov. og meget frisk . vi lå nogle stykker og legede på landevejene og en af dem jeg kørte med kørte cbr 600 f2 og jeg kunne faktisk køre lige op med ham . det kunne han sku ikke lide at en gammel 500 fra 86 kunne følge og indimellem sætte en cbr 600 f2 , men ellers fed lyd V4 og køre skide godt. lidt snørklet og dyr i rep men ellers holdbaar som bare pokker

Kommentér på:
XJ 600 vs. VF 500 F2 hvad ville du vælge?

Annonce