Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling - gearskift
  • #1   3. apr 2012 Gjorde min cbr 600 også, fandt aldrig ud af, hvad det var. Der var også noget der var løst på den, så når den stod i frigear skramlede det fra gearkassen, når man slap koblingen. Gør din også det?

• #2   3. apr 2012 det ka også være den ikke kobler ordentligt ud.. kontroller justeringen af din kobling.

og hvis du kun oplever det når du sætter den i første gear, så er det ret normalt

• #3   3. apr 2012 Mener du fordi det siger "klonk", eller?
    For det er altså helt normalt for en gearkasse med ligerskårede tænder.

• #4   3. apr 2012 er det noget den altid har gjort, eller noget den lige er begyndt på.. er du sikker på du bruger gearkassen og koblingen ordentlig ??

• #5   3. apr 2012 ja jesper den siger klonk og mirza hva mener du med at bruge gear og kobling ordenligt ? boss jeg synes ikke den gør det i fri gear det er når jeg skifter gear . Peter det kan da godt tænkes at den trænger til at blive justeret

• #6   3. apr 2012 Fordi at tænderne er ligeskårede på en motorcykel så skal man ikk være blød ved den..

du skal lægge modstand på gearskiftet, og lige idet du gør klar til at koble ud og slækker gassen så skal du straks foretage skiftet med fast beslutsomhed..

ikke noget med (ligesom evt. i bil) koble ud, vente 1 sek til den falder i omdrejninger mens man evt kører med 80km/t og så sætte den i gear, det medfører i KLONK

• #7   3. apr 2012 hej mirza... jeg tror du har fat i noget rigtig jeg tror jeg måske kører for 'pænt' har selv haft det lidt i tankerne men tænkte at det ku være rart at høre andres mening men tak for dit svar smiley

• #8   3. apr 2012 Prøv at være mere aggressiv jeg er sikker på at det er deri forskellen ligger, hvis du følger ovenstående procedure så vil du kunne skifte gear (op) uden brug af kobling ved at sætte modstand på gearpedalen og blot slippe gassen en smule, det er glidende let..

• #9   3. apr 2012 Som Mirza siger har en MC sekventiel gearkasse ligeskårne tænder, og derfor siger den næsten altid noget, når den ryger i hak. Faktisk kan den køres uden brug af kobling, og især med passager giver det oftest den mest glidende kørsel efter lidt øvelse. Dog er overgangen melle første og andet gear svær at ramme rykfrit.

Begynd oppefra - øve dig først mellem de højeste gear, og hver gang du har check på det, så ryk et ned.

• #10   3. apr 2012 En bil kan da også køres uden kobling, bare ikke så hurtigt c")

• #11   3. apr 2012 Yep, kører altid (stort set) mc uden kobling, og nogle gange også bilen uden! hvis jeg er lidt doven lol
    (ELLER når man kører en bil med deffekt koblings kabel, eller lignende hjem smiley

• #12   3. apr 2012 Jeg ved godt at det ikke er vigtigt.
    Mirza og Knud gir et godt svar, men det er ikke på grund at ligeskårne tandhjul. Derimod skyldes det, at der ikke er synkromesser i en mc gearkasse. Tandhjulene er i konstant indgreb

• #13   3. apr 2012 Henning V:

Det kan du have ret i, det er gaflerne der rykkes ved skift, og derfor man kan skifte, blot de ikke er belastede. Det klares ved at vippe gassen, eller benytte speedshift, der i bund og grund blot fjerner tændingsgnisten ved skift.

• #14   3. apr 2012 Hehe, hvis man skifter gear i bil, kan man godt slippe speederen tilpas, sætte den ud af gear, og sætte den i det næste gear når omdrejningerne passer. Lyder grusomt når man fejler smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #15   5. apr 2012 stop så den bilsnak. Det er altid Senna der begynder:)

• #16   5. apr 2012 NIels c")

hjelp mig lige på hukommelsen, er det dig med en gsxr1000 ??

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #17   6. apr 2012 Ja det er mig, vi ses jo nok igen til sommer.

• #18   7. apr 2012 Det kunne være hyggeligt smiley

Kommentér på:
kobling - gearskift

Annonce