Motorstop på Motorvejen {{forumTopicSubject}}
Så fik man lige motorstop på motorvejen idag, var bildt ind min knallert ( Gs500E Suzuki 1998 - 24xxx km ) kunne tåle V-Power fra Hell...., det døde baby af, men efter 45 minutter kunne den starte igen ?!? og lød og kørte som altid, men tog den klart med ro hjem.
Er bildt ind V-Power er skyld i moteren på knallerten bliver for varmt, har tjekket olien den er over det markeret område på oliepinden, så manglede den heldigvis ikke, så havde den nok heller ikke lige startet igen.
Mit spørgsmål er : er der noget idiot/Nybegynder sikring i moteren der gør hvis den bliver varm, den på en eller anden sjov måde slår fra eller hva fanden kan der være sket ? da det ikke ønskes ske igen , og nej køre bare med 95 oktan frem over stjerne logisk.
Jan
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Pillede du ved noget for at få den igang igen? og hvordan døde den? i hakker baaaaaaah bah bah baaaaahh hhhhhh bah bah eller baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.?
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
og Moteren havde den der lyd af meget varmt metal, i kender den drenge og jeg holder mig til 92 så
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 19
Og nej det har ikke noget med valget af v-power at gøre.!
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Har du tjekket noget som helst?:D
Det kan være mange ting jo..
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 242
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 19
Lyder bare meget som om den ikke fik benzin da den går ud.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Det er nok bare en løs forbindelse et sted. Eller snask i karben, bare mærkeligt at den spiller igen efter den er gået ud???
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Men efter jeg har fået 95 skal jeg nok sige til hvis det "sker" igen, for jeg håber da ikke det er cyklen den er gal med, men som i siger kan det ikke være V-power :S
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
det passer jo også meget fint med at den kan starte efter et lille hvil.
om det kan have den side gevinst at den mager blanding gør motoren varm HMM kan jeg ikke svar på
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Hvis du har målt den med den varme motor, har du ikke gjort det korrekt.
Start den, og lad den stå i tomgang et par min. Lad den derefter stå i 2-5 min, og mål så oliestanden.
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Håber det er undertryk imellem ørene eller nok nærmere i tanken, for det er da noget man kan få lavet nemt.
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Standart systemet med vacum hanen er også kendt for at give problemer ved motorvejskørsel hvor der er sug på. Prøv at sætte den på PRI hvis det skulle ske igen, og se om den starter igen med det samme.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 33
De temperaturer vi har for tiden passer perfekt til det problem. Du kan jo ikke rigtigt gøre noget ved det (måske karburatursprit), men det sker så sjældent, så det ikke er umagen værd at forebygge problemet.
Jeg tror du har bildt dig noget ind mht. lugt/lyd af varm metal. Man kan hurtigt se spøgelser alle steder, når sådan noget sker.
Det er stort set kun sket for mig på motorvej. Ved langsom kørsel vil motorens varme holde karburatoren optøet.
Skriv hvis det sker igen,
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
det har IKKE været varme eller V-Power det var en løs forbindelse, så det skal jeg klart ha tjekket op på i løbet af ugen, men tak for alle jeres bud og svar osv.
mvh Jan
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Dermed ikke sagt at dette tilfælde skyldes V-Power, men det kan i hvert fald ikke udelukkes på det foreliggende grundlag.
Jeg ville aldrig drømme om at hælde det på sådan en gammel japaner, der kører fint endda på lavoktanbenzin
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Jeg lover selv om det var batteriet ( løs forbindelse ved batteriet ) der var problemet, holder jeg mig bare til 95, the end..., forskellen er ikke noget man kan tage og føle på efter hvad ens holdning er, min er klart at det ikke er nødvendigt, knallerten køre som sagt stadigvæk rigtig godt på oktan 95.
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Den metalliske lyd var vel bare en varm motor, det er jo en lille knallert (alt for lille til mig har jeg fundet ud af ) og den får gerne tæsk på motorvejen, frem for normale veje hvor jeg faktisk holder mig til fornuftig kørsel, bor på bunde-landet og pt køre der sygt mange traktore og spræder lort og sår osv, og jeg arbejder på et sygehus ved hvad det kan ende med når man køre ind i en traktor.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Vil bare gerne havde noget med noget mere riv i , plus jeg køre rigtigt meget og langt, nogle gange 280 kilometer på en dag og det er bare for sjov.
Fik den her for 3 uger siden, der stod den på km 23500 og nu står den på 24800.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
der er ikke meget sjovt ved motorvejs kørsel med hanen helt åben hele tiden ;o)
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 10
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Men altså jeg har fundet fejlen, det er batteriet på en eller anden måde der driller med en løs forbindelse..., måske DET er for gammelt
Motorstop på Motorvejen