TRAFIKANTER...!!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Fangede en tråd herinde vedr et uheld.
Der blev nævnt visse typer trafikanter med bl.a.
Store lukkede kassevogne - - - - -
Hvor mange uheld sker der med den type køretøjer årligt med rutinerede chauffører ved rattet??
Jordens største irritationsmoment er MC-ister der skal overhale langsomt af frygt for at man ikke har set dem. Samtidig ligger de så langt ude i overhalingsbanen at de forsvinder i den blinde vinkel. Ja, jeg har vidvinkelspejle på, men er ret pissed af de skovbakkere der kører MC og ikke ved en skid om hvor dårligt de selv kører, samtidig med at de rakker andre ned!!
Jeg mener at ALLE der får et kørekort - ligegyldigt hvilket - skulle prøve at køre ALLE lovlige køretøjer, der må køre på Motorvejen. Bare for at se at man SKAL respektere hinanden i Trafikken og at man måske selv er et kvaj af og til.
Det indlæg er ikke møntet på nogen specielt, men med de mange km jeg kører årligt oplever jeg lidt af hvert.
Det er totalt godnat at høre nogle MCG'ere fortælle hvor dårlig alle andre er til at føre et køretøj og hvor truet MC-ister er! Selvfølgelig er de procentvis mere truet, men der er heller ikke så mange af dem.
Torkild - Chauffør i en stor lukket kassevogn - skadefri kørsel i 22 år!
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Det giver indsigt at prøve tingene.....
Tag en tur i/på en ....
Lastbil, Traktor, Kassevogn, EUknallert, Trædecykel osv...
Inden man begynder at brokke sig!
Mvh Peter elendig bilist og motorcyklist som desværre ikke kan bryste sig af 22 års skadefrikørsel
Har lige indsendt skadeanmeldelse....knaldede konens bil ind i siden på en gammel lorte Vectra. (hun kørte over for rødt.....hun mener noget andet, piskælling
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.980
Jeg vil gi' dig lidt ret.. Tit og ofte kører NOGLE mc'ister tildels med hovedet under armen... Men dem der gør det, bliver jo også husket... Hvor imod "de" der kører efter det famøse ord "efter forholdne" de går nok nemmere i "glemmebogen" Hmm...
(De få ødelægger det...... )
Jeg vil lige "på sidelinien" komme med mit største iretationsmoment "på vejen"
"ElefandtRace"... Damn.. Det er godt nok "træls"... Det giver da ingen mening at en chaufør kan "drøne afsted" med 3-4 km/t mere ind de andre.. Og absolut skal udenom på en 2 sporet motorvej. Og bruge op til "X antal km". For at spare "x antal min.".
DET' er da til at få "Trucker nos..." af... =8o)
Så fik jeg da lige drejet den lidt over i en anden "volgade"... =8o)
Kør forsigtigt.. Og ikke mindst hensynsfuldt...
Det gavner jo os alle...
Moin...
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.818
Man forstår pludselig hvorfor de kører som de gør, og det giver, synes jeg, lidt mere overbærenhed når man møder dem når man selv er på 2 hjul, og gerne vil frem.
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=17751
rask tempo kan altså ogå gå for hurtigt, på de små snoede veje, lige pludselig er der altså også andre på vejen, i ejer desværre ikke det hele. Men fint, så længe det er jeres eget liv er jeg sgu ligeglad, men tænk i det mindste på andre
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.105
Rass: Jeg forstår dig så ganske udmærket. Jeg havder også de LASTBIL-chauffører der laver det nummer. Om man så kørte fra skagen til grænsen giver det ikke et kvarter til forskel. Jeg kører i en Ford Transit UDEN vinduer bagi og det af flere grunde. Ingen steder i Europa er det forbudt at køre med blændet bagrude, hvis man har 2 sidespejle. Men selvom man har 2 hjælper det et fedt, da en MC er meget lille og man aldrig vil kunne se den i begge, medmindre den er laangt bagude.
Peter M: Jeg forstår dig godt, men tænker du på om chaufføren i den vogn foran dig, nu også kan se dig??
Jeg har som sagt vidvinkelspejle, men selvom de er indstillet som de skal, så kan de ikke tage det yderste stykke af overhalingsbanen/modgående vejbane. Hvis jeg så selv vil overhale og ikke kan se jeg bliver overhalet............... R.I.P
Jeg har selv en gammel "huje"-maskine hvor gassen er relativ variabel og en omdrejningstæller der har nervøse trækninger og sikkert også kører "raskt" til når jeg er ude. Jeg er ikke en disse mere voksen en andre, når jeg kører MC - Forsøger bare at sige at vi alle bør tænke på at de andre ikke altid har al skyld hvis der sker noget.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.105
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.388
nu kører jeg også selv transit på arbejdet til dagligt, jeg har heldigvis ikke overset nogen endnu, men når jeg har været lige ved det, så har det altså været min egen skyld, hvis man vil overhale og overser en mc der er ved at overhale en selv, så holder jeg på at man har været for uopmærksom!
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.388
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
1: Hvad laver denne Abilgaard herinde?? Kan jo åbenbart ikke li motorcykler.
2: Kassevogne eller biler er efter min mening et fedt. Tror der er et psykologisk aspekt i det at sidde i en blikspand, stor eller lille. Man er på sin vis afsondret fra omverdenen, omgivet af cd-afspiller osv., og føler sig i sikkerhed, med sikkerhedssele og airbags. Som motorcyklist, påstår jeg!, er man mere bevidst om den ricici der er forbundet med at færdes i trafikken og deraf mere opmærksom på sine medtrafikanter. OG DERFOR, er man som motorcyklist af og til nervøs ved overhalinger, fordi man ofte har oplevet uopmærksomme bilister, der ikke blinker før de drejer, eller kigger over skulderen om der skulle ligge en mc i overhalingsbanen, men kun kigger i spejlene, når man foretager et vognbaneskift.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 187
Så sent som igår, var jeg ved at blive kørt ned af en bil... tilmed en politibil, som havde overset mig... Politibilen ville skyde "genvej" gennem en busbane, og jeg fulgte skræmmende nok reglerne og flettede ind efter busbanen ophørte... Pludselig kommer der gudhjælpemig en politibil farende i busbanen, så bliver man altså lettere nervøs...
For at gøre det endnu værre, blev jeg holdt ind 500mtr længere henne, hvor betjenten der førte bilen, faktisk var ærlig, fair og gav en undskyldning for det...
Jeg var ved at lave det store i bukserne, det er sikkert
Men hatten helt af for den betjent som gav en undskyldning, og generel respekt til politiet for deres arbejde... Er sgu ikke altid sjovt at være dem
TRAFIKANTER...!!!!!!!