Hjælp mig med mine rimstripes! {{forumTopicSubject}}
Hej MCG,
Jeg er ved at få lange løg over mine rimstripes, så håber i kan give mig nogle fif.
Jeg købte et sæt til min klappersaki hos Carpimoto. 7mm med medfølgende værktøj.
Jeg synes for det første ikke det bliver super lige og "tæt" den bobler lidt i kanterne, selvom jeg ligger et okay pres på, når jeg påfører rimstripen, hvordan kan det være?
Når jeg så efterfølgende forsøger at glatte det ud med min finger, så ligner det PIS! For ikke at nævne at det ligner endnu mere pis, på forhjulet, hvor afbalanceringsklodserne sidder, fordi værktøjet ikke kan følge kanten rundt der.
Jeg prøvede så at redde det ved at klippe lidt af hist og her, men så manglede der pludselig 5 cm til baghjulet.
Nu har jeg købt et nyt sæt og vil forsøge igen, uden fuckups Nogle gode råd?
Cyklen står på stander i begge ender, og jeg renser fælgkanten med sprit.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 144
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 45 Svar: 398
De sidder skam fast, men de bobler bare.
Hvis jeg skal gøre det uden værktøj, så tror jeg først, at det går galt ! Må bare leve med at det ikke er mega smukt up close
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 2
opvaskemiddel, så kan du hele tiden rykke med dem og presse
alle luftboblerne ud , og når vandet er fordampet så klister de sig fast
til fælget lige så godt som uden vand. Held og lykke med det.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Eneste undtagelse var ved afbalanceringsklodserne, hvor man selv skulle sætte det lille stykke lige på, men det gik nu fint nok.
Jeg tror nøglen til succes er:
1. at bruge noget tape af en god kvalitet (fx 3M), som kan give sig og hæfter godt på fælgen.
2. at sætte dem på når det er forholdsvist varmt i vejret da tapen er blødest og lettere kan give sig, så den ikke folder/bobler i den ene side.
3. evt. at være to om det. Alternativt at afmontere hjulet, så man lettere kan komme til.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 45 Svar: 398
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 48
Du tager bare sådan en sprayflaske, hvor der fx har været vinduesrens i. Så laver du en meget tynd blanding af vand og en lille smule opvaskemiddel og sprøjter på emnet.
- Det er også sådan skiltemalere sætter klistermærker osv på. - De plejer som regel bare at skubbe luft og en del af vandet væk med sådan en spartel-ting.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Hjælp mig med mine rimstripes!