2.358 visninger
|
Oprettet:
Leasing/afbetaling af MC? {{forumTopicSubject}}
Hey MC-Galleri.
Jeg er ret ny omkring motorcykler. Skal til at tage kørekort her til foråret.
Jeg ville høre om man evt kunne lease/afbetale en fin cykel til en 1.500kr/mdr ca, da økonomien ikke rækker til at spare sammen til en cykel før efter sommer.
Bare så jeg ikke skal køre på rigtig gammel oldsag.
Kom gerne med forslag til hvilken cykel der er en god begynder cykel, som evt kan leases/afbetales for sådan lign beløb.
Er ikke en lille fyr: Vejer 112,5kg og er 180 høj, så den må gerne lige kunne trække mig afsted
På forhånd tak, og fortsat god aften!
Mvh Olsen.
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
mar 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 64
mar 2012
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Jeg havde valgt en "oldsag"....
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Men det er forholdsvist dyrt, mht. gebyr ved låneaftale mv.
Så hellere spare dem sammen, hvis muligt.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men har du styr på forsikring og vægtafgift og udstyr osv - det koster jo også...?
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Olsen, tag en snak med din bank. Hvis du har et godt forhold til den, så kan det måske være en mulighed at få oprettet en kassekredit.
Men, men - husk lige at der også skal være plads i dit budget til udstyr som hjelm, tøj, handsker og støvler.
Og glem så ikke forsikringen, den kan været endda ret dyr for en nybegynder.
Find den cykel du godt kunne tænke dig og spørg så forsikringen om en pris før du køber.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 144
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
Mvh Heine
mar 2012
Som sagt, så er grunden til at jeg ikke har lyst til at spare op er: at så bliver det i ikke i denne sæson jeg kommer ud og kører - og det vil man jo virkelig gerne når man får kortet her i foråret
Tjoh, det var da også en idé den med kassekreditten.
Thomas D:
Det var også planen. Jeg har ikke tænkt mig at købe noget, uden at spørge forsikringen. Der ligger mange grimme overraskelser skjult, og det er jo surt, specielt efter man HAR købt cyklen
Jeg takker og bukker for alle de seriøse svar! Det er godt nok noget andet end børnehaven inde på bilgalleri
Fortsat god dag, til jer alle!
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
jeg må sige, at jeg kan finde så mange flere argumenter for, at du starter med en "oldsag"
billig i anskaffelse
billig i reservedele
billig at smide (ikke alt det plastic)
billig i forsikring
osv..
plus afskrivelsen på en billig oldsag er begrænset. dvs efter du har lavet dine første "dummefejl/begynderfejl", sparet op, fået ancinitet ved forsikringsselskabet osv osv så er du klar til at købe en dyrere maskine.
better safe than sorry..
Martin
Leasing/afbetaling af MC?