{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.358 visninger | Oprettet:

! Olsen !
! Olsen !
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 64

Leasing/afbetaling af MC? {{forumTopicSubject}}

Hey MC-Galleri.

Jeg er ret ny omkring motorcykler. Skal til at tage kørekort her til foråret.
Jeg ville høre om man evt kunne lease/afbetale en fin cykel til en 1.500kr/mdr ca, da økonomien ikke rækker til at spare sammen til en cykel før efter sommer.
Bare så jeg ikke skal køre på rigtig gammel oldsag.
Kom gerne med forslag til hvilken cykel der er en god begynder cykel, som evt kan leases/afbetales for sådan lign beløb.

Er ikke en lille fyr: Vejer 112,5kg og er 180 høj, så den må gerne lige kunne trække mig afsted smiley

På forhånd tak, og fortsat god aften!

Mvh Olsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing/afbetaling af MC?
  • #1   18. mar 2012 Hvis du køber en cykel til 100.000kr og ligger 20.000kr i udbetaling, kan du sidde for 12-1500kr pr. md, alt efter rente og afbetalingsperiode.

• ! Olsen !
    ! Olsen ! Tilmeldt:
    mar 2012

#2   18. mar 2012 Vi snakker slet ikke i den prisklasse. Vi snakker afbetaling på cykler i prisklassen 30.000kr eller deromkring smiley

• ! Olsen !
    ! Olsen ! Tilmeldt:
    mar 2012

#3   18. mar 2012 Men okay, så lyder det til at de 1.500kr om måneden er realistisk smiley

• #4   18. mar 2012 Kan det betale sig at låne 30.000 til en cykel ? renter, gebyre og hvad der ellers er af låneomkostninger gør da at du ender med at give 45k for cyklen. låner du af banken plejer de også at insistere på kasko, hvilket gør sagen endnu mere speget...

Jeg havde valgt en "oldsag"....

• #6   18. mar 2012 At afbetale på en cykel til 30.000kr, kan nok godt lade sig gøre.
    Men det er forholdsvist dyrt, mht. gebyr ved låneaftale mv.
    Så hellere spare dem sammen, hvis muligt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #7   18. mar 2012 Op til 30.000, kan man jo tage den på en kassekredit i banken.

Men har du styr på forsikring og vægtafgift og udstyr osv - det koster jo også...?

• #8   18. mar 2012 De fleste forhandlere kan tilbyde mc100 lån. Og du kan sagtens købe uden udbetaling og sidde for 1500 om måneden uden at du bliver revet for meget rundt af ublu renter

• #9   18. mar 2012 Hvis man nu gerne vil ud at køre ret snart og ikke har 30.000,- så hjælper det nok ikke først at skulle spare op, vel?
    Olsen, tag en snak med din bank. Hvis du har et godt forhold til den, så kan det måske være en mulighed at få oprettet en kassekredit.
    Men, men - husk lige at der også skal være plads i dit budget til udstyr som hjelm, tøj, handsker og støvler.
    Og glem så ikke forsikringen, den kan været endda ret dyr for en nybegynder.
    Find den cykel du godt kunne tænke dig og spørg så forsikringen om en pris før du køber.

• #10   18. mar 2012 Husk at spørge din forsikring inden du køber noget. de kan godt være temmelig dyre i din alder.

• #11   18. mar 2012 Du kan finde en rigtig god mc til 25000 kr + udstyr, de falder rigtig meget i disse dage

• Heine S
    Heine S Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
    #13   18. mar 2012 Du kunne evt. også finde en mc til 15-18kg. og så, som Sajmon skriver, oprette en kassekredit, så behøves du ikke kasko, og den besparelse kan så spares op til en "federe" cykel. Man kan altså godt finde en ok begyndercykel, i det prisleje smiley
    Mvh Heine

• ! Olsen !
    ! Olsen ! Tilmeldt:
    mar 2012

#14   19. mar 2012 Jeg har styr på Tøj, Støvler og Hjelm smiley

Som sagt, så er grunden til at jeg ikke har lyst til at spare op er: at så bliver det i ikke i denne sæson jeg kommer ud og kører - og det vil man jo virkelig gerne når man får kortet her i foråret smiley

Tjoh, det var da også en idé den med kassekreditten.

Thomas D:
    Det var også planen. Jeg har ikke tænkt mig at købe noget, uden at spørge forsikringen. Der ligger mange grimme overraskelser skjult, og det er jo surt, specielt efter man HAR købt cyklen smiley

Jeg takker og bukker for alle de seriøse svar! Det er godt nok noget andet end børnehaven inde på bilgalleri smiley

Fortsat god dag, til jer alle!

• #15   20. mar 2012 forstår udemærket lysten til at komme ud og rulle, og kan sagtens forstå fristelsen for at oprette et lån eller en kassekredit. men men men...

jeg må sige, at jeg kan finde så mange flere argumenter for, at du starter med en "oldsag"

billig i anskaffelse
    billig i reservedele
    billig at smide (ikke alt det plastic)
    billig i forsikring
    osv..
    plus afskrivelsen på en billig oldsag er begrænset. dvs efter du har lavet dine første "dummefejl/begynderfejl", sparet op, fået ancinitet ved forsikringsselskabet osv osv så er du klar til at købe en dyrere maskine.

better safe than sorry..

Martin

Kommentér på:
Leasing/afbetaling af MC?

Annonce